Ga naar inhoud


OpenPLi-4.0-beta VU+ Solo 4K


-verwijderd-

Aanbevolen berichten


En heb je hem al geprobeerd satmaat? Ik wacht voorlopig nog maar even totdat het een final wordt en geen beta meer is. Vooralsnog draait VTi hier zo strak als een snaar en ben ik eerlijk gezegd niet direct van plan om over te stappen naar OpenPLi (tenzij er heel wat voordelen te noemen zijn die het wel weer interessant maken uiteraard!).

VU+ Solo4K | Image: VTI 11.0.1 | Skins: iFlatFHD v5.1 | Picons Reflection Black by Stevie-V

Link naar reactie
Delen op andere sites

En heb je hem al geprobeerd satmaat?

Ik heb geen VU+ Solo 4K en eerlijk gezegd weet ik ook niet waarom een (4K) UHD box aan te schaffen.

UHD kanalen zijn op alle E2 receivers te ontvangen; alleen moet je ze gaan streamen.

En zoveel UHD zenders zijn er nog niet. Dus nog geen haast om een UHD box aan te schaffen.

 

Ik wacht voorlopig nog maar even totdat het een final wordt en geen beta meer is. Vooralsnog draait VTi hier zo strak als een snaar en ben ik eerlijk gezegd niet direct van plan om over te stappen naar OpenPLi (tenzij er heel wat voordelen te noemen zijn die het wel weer interessant maken uiteraard!).

Er zijn geen E2 OpenPLi final images.

OpenPLi images hebben altijd de naam beta, ook al zijn ze stabiel. Zo ook voor de VU+ Solo 4K.

Voor andere boxen heb je ook alleen keuze uit: OpenPLi-2.1-beta en OpenPLi-4.0-beta

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ben best tevreden met VTi, wat voor voordeel zou Pli mogen hebben?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben best tevreden met VTi, wat voor voordeel zou Pli mogen hebben?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, VTi is tot op heden superstabiel bij mij, en mis eerlijk gezegd nog niet iets waarbij ik de overstap naar een andere image zou moeten maken

 

 

Ik heb voorheen altijd PLI gedraait maar ben op VTI overgestapt sinds ik de Solo 4K in mijn bezit heb

Met alle respect voorlopig geen open PLI voor mij.

Ben dik tevreden met VTI

Same here, heb hiervoor een Zgemma H2 gehad die op openATV draaide, ook niets mis mee hoor, maar VTi is toch naar mijn bescheiden mening erg stabiel en zit vermoedelijk ook het dichtste bij het vuur wanneer het op de VU+ modellen gaat.

VU+ Solo4K | Image: VTI 11.0.1 | Skins: iFlatFHD v5.1 | Picons Reflection Black by Stevie-V

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb al verschillende ontvangers gehad en met gespeeld en ook met verschillende soorten images die er op stonden , maar kom toch iedere keer terug op openpli 

snel , simpel , weinig poespas er op , en stabiel , en als er een keer wat fout gaat is het ook meestal zo opgelost wel of niet via het openpli forum

XT9200 / 5000  , XP1000 OPENPLI 4.0
VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1uf
SYNOLOGY DS1512 3TB REDS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een openpli image is van zichzelf vrij sober, daar waar andere images in de regel wat meer kerstboom gehalte hebben: allemaal fancy toevoegingen, toetertjes, belletjes, eyecandy etc etc.

Hou je dus van een sober image wat je graag zelf op smaak brengt dan past openpli beter bij je.

Persoonlijk vind ik de sourcecode van openpli wat beter in elkaar zitten en zijn ze kritischer met welke boxen ze ondersteunen.

Maar dat is voor de meesten hier een non issue zolang het maar draait.

Zo was er tijdje terug alweer een wedloop wie er als eerste een VU+ 4K image presenteerde aan het publiek.

Daar heeft openpli dus bv niet aan meegedaan. De grootste uitdaging zat er voor hun in dat ze zo goed mogelijk die multi virtual tuner techniek in engima geïntegreerd kregen.

Naar wat ik begrepen heb hebben ze inmiddels behoorlijk wat bugs uit de initiële source code van de fabrikant gehaald.

Aangezien ze alles publiek maken zul je de meerwaarde van openpli image niet terugvinden want de overige imageteams zullen dit soort wijzigingen heel vlot copy pasten in hun images. Zelfde verhaal met gstreamer. Openpli 4 zit nog steeds op gstreamer 0.1, echter de lange ontwikkeling en integratie van gstreamer in enigma is wel door openpli community gedaan.

Naar ik begrepen heb zal openpli5 gstreamer 1.x ondersteuning krijgen. Iets wat andere images al tijden geïntegreerd hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@theparasol wat is g-streamer ????

 

Ik heb nu Openatv draaien op mijn 4K en deze draait ook lekker. Maar OpenPli maakt meestal ook fijne images. Van het werken maar weer eens hobbyen.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...