Ga naar inhoud


Oscam butler wil niet opslaan


FalconerThe

Aanbevolen berichten

Ik probeer met Oscam Butler een server/client configuratie te maken maar de configuratie wil niet opslaan. Ik druk op de groene knop (of blauwe), val meteen naar het bovenliggende menu en als ik weer oscam butler opstart zijn mijn instellingen niet meer te zien.

 

Iemand een idee?

 

----------

 

Update, op de Zero doet ie precies hetzelfde. Kan dat komen omdat ik opsla op een NAS?

aangepast door FalconerThe
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik sla de opnames op op de NAS op maar denk nu dat dat niet het probleem is.

 

Als ik in de config files zelf kijk lijken de instellingen wel opgeslagen, maar werken doet het nog niet. Laat me die files toevoegen in de hoop dat iemand we kan aangeven wat er fout zit

 

Server: Solo2 192.168.1.112 een oranje CD kaart in de onderste lezer. gewoon beeld.

Client: Zero 192.168.1.113. Als ik daar de kaart in doe ook gewoon beeld.

 

 

Configs.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

anders kan je dit misschien gebruiken ?

 

heb dit ook gebruikt en nadien de oscam folder opgeslagen zowel van de server als de client en nu werkt dit binnen de minuut na een nieuwe flash

 

Configuratie Oscam.pdf

aangepast door wolverine

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze heb ik spijtig genoeg niet.

 

ik heb deze pdf eens gedownload van een user (ik dacht kabeltje87) die dit gepost had in het oscam forum (had dan aan de moderators gevraagd om dit topic sticky te maken maar dit is niet gebeurd denk ik)

 

aangezien dit bij mij dan direkt werkte heb ik de werkende configs dan opgeslaan (zowel server als client) en bij flashen zet ik die gewoon terug

 

op de solo2 zal je waarschijnlijk vti gebruiken aangezien je daar oscambutler gebruikt hebt maar wat image gebruik je op de zero?

 

indien het daar openpli is zou er normaal gezien standaard config files moeten bij zijn nadat je oscam uit de feed hebt gehaald.

aangepast door wolverine

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even op het onderwerp terug te komen want dat was de vraag.

Het lijkt er inderdaad erop alsof de instellingen niet worden opgeslagen maar die worden echt wel opgeslagen.

 

Daarop had ik ook al in mijn How-To VTI installatie geattendeerd onder de beschrijving 'Oscam installeren' zie

 

https://www.sat4all.com/forums/topic/331987-vti-installatie-tutorial/

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...