Ga naar inhoud


DNLA server VTI, hoe instellen


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Voorbije zondag eens een tv op de slaapkamer gezet die DNLA ondersteunt. Nu heb ik al een hele tijd weet dat er in VTI een DNLA server plugin staat.

 

Ik heb deze gedownload op de Duo2, ingesteld, maar helaas is het niet mogelijk om op die tv middels DNLA een opname te bekijken. Zijn daar andere truukjes voor, of is die plugin waardeloos?

Iemand ervaring hiermee?

 

tnx

Gert

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


uhm,

dat is iets langer geleden dat ik dat probeerde per televisie naar de VU+

 

maar de VU+ was in dat geval de NAS voor opnames van de VU+

dat functioneerde voor alle .ts bestanden zichtbaar op de NAS indien er geen multi-audio kanalen aanwezig waren

 

de TV zonder NAS heb ik ook al eens getest met DNLA naar de VU+ en dat ging niet

de TV zonder NAS heb ik ook al eens getest met twonkeymedia server (special voor VU+) naar de VU+ en dat ging wel

Tangerine Maud Geffry Remix

Christophe - Alan Vega

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is eigenlijk van de Vu+ naar de televisie wat ik wil bekomen.

 

In mijn slaapkamer is de plaats beperkt en ipv een klein 40" tvtje, staat daar nu een joekel van een 55". Leuk, maar wil hij netjes op het kastje passen, moet de Vu+ Uno eruit.

Twee mogelijkheden om die te vervangen en ongeveer hetzelfde te kunnen doen:

 

1. Ik koop een Raspberry Pi erbij met Kodi/XBMC geïnstalleerd met de Vu+ addon. De beeldkwaliteit is ietsje minder, maar systeem werkt feilloos.

2. Ik stel mijn "master"box (de Vu+Duo2) in als DNLA server en ik bekijk op die tv in mijn slaapkamer middels DNLA de opnames die op de Vu+Duo2 staan.

 

Dat laatste lukt me dus niet. De tv "ziet" de Duo2 wel in het DNLA netwerk staan, maar de bestanden zouden niet leesbaar zijn... Geen idee hoe ik het verder moet instellen.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet onmogelijk maar wel omslachtig vind ik wat je wilt.

Ik zou de Uno achter op de 55" vastmaken (vertikaal dus) en met een spiegeltje de infrarood sensor net over het TV toestel laten kijken.

 

Dan blijft die uno gewoon de regeldoos.

 

Maar als je het andersom wilt met Kodi en de DUO als Backend dan kan dat ook.

Ik had de VTI eigen Kodi er destijds op gezet en na veel configureren werkende.

Volgens mij wordt die echter niet meer ondersteund.

De DUO2 kun je echter ook gewoon per samba/CIFS delen in je netwerk en dan kan Kodi op rAspberry er ook bij.

 

uhm overigens afhankelijk van de Kodi versie op rAspberry kan ook NFS

aangepast door Tonskidutch

Tangerine Maud Geffry Remix

Christophe - Alan Vega

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...