Ga naar inhoud


Wat heb ik nodig voor Astra 1 en Astra 3 voor minimaal 5 ontvangers


mogg76

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

ik ben nieuw hier, en heb een (voor mij) technische vraag waar ik niet echt een pasklaar antwoord op kan vinden. Ik hoop dat ik dit hier in de juiste categorie van het forum heb geplaatst, zo niet, kan een mod het bericht misschien verschuiven?

 

Hier mijn vraag: ivm. het verplaatsen van veel zenders van Astra 1 naar Astra 3 bij Canal Digitaal, moet ik voor mijn installatie thuis een andere schotel/LNB/switch plaatsen. In de huidige situatie, heb ik een normale schotel, met een 8-voudige LNB, uitgericht op Astra 1. Ik heb momenteel 5 feeds van de LNB aangesloten naar aansluitpunten in woon- en slaapkamers.

 

Ik wil naar een installatie waar ik de huidige 5 aansluitpunten in huis kan behouden, maar dan Astra 1&3 (liefst ook Astra 2) kan ontvangen.

 

Op internet heb ik verschillende Duo LNBs (astra 1&2) en ook een Triple LNB (Astra 1,2&3) gevonden, deze hebben echter maximaal 4 uitgangen.

 

Wat is voor mijn situatie de beste oplossing? Twee duo/triple LNBs naast elkaar schijnt niet te kunnen. Moet ik dan naar een oplossing met 2 8-voudige LNBs, waarvan een op Astra 1 en de andere op Astra 3 uitgericht wordt? Zo ja, wat voor een multiswitch heb ik daarbij nodig? Of bestaan er ook nog andere mogelijkheden?

 

Bij voorbaat dank voor de support.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Sprietje,

bedankt :)

 

Ik weet niet exakt welke schotel ik heb, het is er een van het merk Preisner, ik geloof in een grootte van rond 80cm, niets bijzonders geloof ik. In principe wil ik de schotel ook best vervangen indien dat nodig is, of beter is voor de configuratie die ik zoek.

De schotel staat in Duitsland, in de stad Kerpen-Horrem (Nordrhein Westfalen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit zou je kunnen gebruiken

VB.Maximum XO-18 Octo LNB

Met de Maximum XO-18 Octo LNB kunt u tot maximaal 8 verschillende satelliet ontvangers aansluiten. De Maximum XO-18 is een hoogwaardige LNB en kan worden uitgericht op één satelliet.de juiste switsh

2x

  post-41606-0-14046100-1464606745.jpg

5x

post-41606-0-93753400-1464606934.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sat4all Freak,

dat lijkt me een mooie oplossing, en vele malen minder duur dan ik eigenlijk gedacht had.

Ik moet dan waarschijnlijk op mijn huidige schotel alleen nog een passende brug vinden waar meerdere LNBs op kunnen, klopt dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

als hij  3 sats wil zal dat wel een 4/1 switch moeten zijn.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

als hij  3 sats wil zal dat wel een 4/1 switch moeten zijn.

en 3x octo lnb en 5x switch

hij vraagt eerst voor astra1 en astra 3 :)

daarna gaat in zijn verhaal ook naar astra2 

en in dat geval heb je zeker gelijk voor 1x4 switch 5 stuks

post-41606-0-76765000-1464610421_thumb.jpg

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Smetje

Loop je nu niet te hard van stapel?
Hoe weet jij nou dat hij een lnb kan nemen met een kop van 60mm. Dan zal hij toch al minimaal een Triax 88 moeten hebben of groter.

En heb je je al eens afgevraagd wat het kost om 3 octo-lnb's te kopen en 5 4/1-diseqc-switches? Zou je dan niet veel goedkoper uit zijn met 3 quattro-lnb's en een multiswitch?
En als zijn schotel niet groot genoeg is, kan hij helemaal geel losse octo-lnb's nemen want smalle octo-lnb's bestaan niet.

Kortom, allemaal voorbarige conclusies.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

mss is een eenvoudige GSO wel stukken goedkoper maar dat weten we pas als we de juiste opstelling kennen van de decoders en de interne installatie.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste sprietje er word toch ook maar gevraagd wat kan  ;)

en er staat ook nergens welke schotel hij heeft 

en ik gaf ook maar een voorbeeld wat zou kunnen gaan 

wat hij ook nog kan doen is door streamen als hij de geschikte linux ontvanger heeft met vb 3 tuners ----> naar 3 andere linux ontvangers wel netwerk moet er zijn kabel aansluiting...

dan kan je gemakkelijk op elke plaats kijken en heb je de rest niet nodig 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij een schotel van 78cm heeft dan heeft hij al voldoende om een trippel lnb te plaatsen met 4 aansluitingen

Dan hoef hij maar 1 ontvanger door te Streamen

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...