Ga naar inhoud


Meerdere tv's op schotel


baido

Aanbevolen berichten

Zoals ceesv al aangeeft heeft het voor ons geen zin als we alle kabels moeten vervangen, dit is voor ons financieel gezien geen optie. Ik zoek dus vooral een mogelijkheid naar een betaalbare (eventueel tijdelijke) oplossing.

De headend systemen zien er erg interessant uit voor ons.

Kunnen we , voordat we dit aanschaffen, eerst met een simpele rf modulator kijken of het coaxnetwerk überhaupt nog wel funcioneert? Ik heb 2 foto's toegevoegd wat er nu in onze kelder hangt. Ik neem aan dat dit nog gewoon bruikbaar is, en de de rf modulator hiervoor moeten aansluiten?

post-101610-0-27079400-1464988494_thumb.jpeg

post-101610-0-27677500-1464988527_thumb.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Cees, volgens mij ga je nu problemen maken die er niet zijn.
Hoezo 12 smartcards? De Duitse zenders zijn ongecodeerd. Als je Nederlanders als gasten krijgt, heb je een CanalDigitaal kaart nodig. Met twee extra kaarten kun je dat al wat klanten bedienen.
En bekabeling vervangen? Ik zou de langste kabel eens even testen. Gewoon even een schotel er op aansluiten en kijken hoe het beeld is aan de andere kant van de kabel. Misschien valt het mee met het verlies.

Ik zou toch ook proberen om met een multiswitch te gaan werken.
Ach, en als er op de kamers al tv's staan die je eigenlijk niet wil vervangen, dan hang je aan de achterzijde toch zo'n mini-ontvanger.
Met ongecodeerde zenders nooit geen probleem maar zelfs met de Nederlandse gecodeerde zenders geen probleem. Die koop je voor €69,- per stuk.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer ik naar de gebruikte techniek kijk verwacht ik in de huisinstallatie nog het nodige aan verdelers, splitters en rijg/einddozen, die absoluut niet geschikt zijn voor doorgifte van voeding spanninge en satelliet signale.

 

Het eenvoudigste is om aan de ingang van de versterker een ontvanger met modulator aan te sluiten, wanneer je het verdeelnet in de huidige vorm wilt blijven gebruiken.

 

Werkt dat, dan kan je overwegen 4 kanalen aan te bieden met losse ontvangers, of een eenvoudig headend van Grundig te installeren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige satelliet ontvangers ( video recorders ook ) hebben zo'n RF modulator aan boord .

Ook zonder sat signaal kun je testen , gewoon menu oproepen .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties tot zover.

Inmiddels bij de lokale electro/satellietbeelden geweest. Helaas heeft hij nog nooit van een rf modulator gehoord (ook niet van Hf modulator), dus deze zullen we via internet moeten bestellen.

Nu hebben een aantal van jullie (ceesv?) het over een headend gehad. Waar koop je zoiets? En wat kost zoiets, voor pak um beet 8 zenders in eerste instantie? Ik zie een hoop sites van fabrikanten maar verder vind ik deze apparatuur nergens op Google. En kunnen we de huidige versterkers/splitters gewoon blijven gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet te snel gaan , stel je de vraag voor hoelang het systeem moet dienen , mms kun je beter direct een digitaal kopstation nemen vb polytron deze hebben goed materiaal ,

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een hobby modulator zal nog wel te vinden zijn in het internet, maar deze zijn vrijwel zeker dubbel zijband.

Meerdere van deze goedkope modulatoren zal voor een hoop ruis en intermodulatie ellende gaan zorgen.

 

Een kopstation is een betere oplossing.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het nu al bekend welke zenders je eigenlijk wilt doorgeven?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschuwing: Ik heb hier niet veel ervaring mee.

 

Of je nu geinstalleerde kabels werken hangt ook af van de kabellengte.

De problemen die je zou kunnen krijgen is van cross-talk en van te veel attenuatie.

http://www.wrightsaerials.co.uk/articles/coax-cable-quality.shtml

 

Met een unicable systeem heb je als het goed is geen last vast cross-talk tussen de sat kabels. Van andere stoorsignalen die in zouden kunnen lekken tussen de 950 en 2200 Mhz heb je hopelijk in een rustig afgelegen hotel niet zoveel last.

 

Ook bij een inverto Unicable II lnb kun je transponders vaste frequenties mappen, zodat je geen last heb van cross-talk.

 

Zorg dat door alle kabels naar alle kamers dezelfde signalen gaan.

 

Ik zou eerste lost schoteltje naar een kamer sturen, en kijken hoe dat gaat. Als dat goed gaat, kun je bv. naar een inverto 5278 met vaste geselecteerde transponders of met 10 unicable II ontvangers.

aangepast door jmv2009
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Omdat het kabel verdeelnet niet geschikt is voor satelliet signalen en nieuwe kabels trekken in het hotel geen optie is.

Ook lijken slechts 8 aansluitingen niet toereikend zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er wel ethernet aanwezig? Dan kun je ook voor Sat>IP gaan. Tussen de router en de kamer heb je slecht 100 Mbit nodig... Je heb mogelijk twee Sat>IP servers en mogelijk ook twee routers nodig. ( N.B. Ik zou hiervoor geen powerline ethernet gebruiken) 

aangepast door jmv2009
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Bedankt iedereen voor de reacties!

Inmiddels heb ik het bestaande kabelnet getest en deze blijkt gewoon te werken. Ik heb een simpele modulator achter een losse sat-receiver gezet en alle kamers hebben goed ontvangst hiervan.

 

Het volgende zijn wij nu van plan:

- 2 sat receivers achter de schotel hangen voor nl-TV (ned1+rtl4)

- 4 receivers hangen achter het signaal van de kabeltv (voor prosieben, zdf, bbc en orf)

 

Nu moeten wij dus volgens mij alleen het volgende nog doen:

- het kabelsignaal splitten om er 4 receivers achtere te kunnen hangen. Kan dit gewoon met een splitter?

- achter de receivers uhf-modulators plaatsen

- een combiner om de signalen samen te voegen. Welke en waar koop ik die?

- de combiner op de versterker aansluiten.

 

Zijn we er dan? of ben ik nog iets essentieels vergeten? Op deze manier kunnen we in de toekomst het aantal zenders toch altijd uitbreiden? Ik weet dat de tv's geen hd beeld zullen ontvangen maar dat vind ik in dit stadium ook niet noodzakelijk.

 

Volgens mij hebben we op deze manier een relatief goedkope oplossing waar we even mee vooruit kunnen, en we hoeven niet te gaan lopen prutsen aan het bestaande kabelnetwerk.

 

Graag hoor ik nog even jullie mening hierover

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...