Ga naar inhoud


Fransat


Aanbevolen berichten

43 minuten geleden zei Codx:

 

Nee dat is niet de boosdoener,  Hiermee skip je de CW checksum test, en dat is juist nodig voor de franse zenders aangezien die in het CW antwoord geen checksum gebruiken.  Zelfs als ze dat wel weer doen en je zet die instelling op 0 of je haalt hem er uit. (is ook 0) dan zal die daarmee niet ineens beeld gaan geven. Hij controleert dan alleen of de CW checksum klopt en zo niet vervangt hij elke 4e byte met de som van de 3 bytes daarvoor.   

 

3A + 35 + F0 =  5F 

 

1e + 2e + 3e= 4e  (CW checksum)

 

 

 

 

Ik kan nochtans het probleem reproduceren.

Van zodra ik de disablecrccws=1 terug toevoeg in de config van mijn reader heb ik "founds" maar zwart beeld.

Neem ik de parameter weg is alles ok.

Misschien kunnen andere leden met een Fransat PC5 kaart dit ook testen en bevestigen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden zei masterw:

 

Ik kan nochtans het probleem reproduceren.

Van zodra ik de disablecrccws=1 terug toevoeg in de config van mijn reader heb ik "founds" maar zwart beeld.

Neem ik de parameter weg is alles ok.

Misschien kunnen andere leden met een Fransat PC5 kaart dit ook testen en bevestigen.

  

 

 

Ik zal het straks even testen. Maar het enige wat disablecrccws=1  doet is de CW check juist uitschakelen, zonder check laat die het kaartantwoord 1 op 1 door.  Ik vraag me af of je misschien niet een build met een bug er in hebt.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zojuist een paar zenders getest en je hebt deels gelijk.  Bij een aantal Fransat kanalen geeft de kaart een antwoord (CW) met een correcte cw-checksum en dan krijg je ook beeld ongeacht hoe oscam staat ingesteld. (zo hoort het)   En bij andere Fransat kanalen geeft de kaart een CW terug met verkeerde checksums, maar het is bekend is dat franse zenders dit expres doen (oa TNTsat en CSAT, ook motorstv/mezzo om sharing tegen te werken) En dan moet je explicitiet die CW checksum check uitschakelen zodat het kaart antwoord niet wordt aangepast, vandaar dat je die instelling er in had staan.

 

Nu is de situatie ineens andersom, de kaart geeft nog steeds een antwoord met verkeerde CW checksum maar geeft pas beeld als ze weer gecorrigeerd zijn door de softcam. Kortom ik denk dat er iets niet goed staat ingesteld bij Fransat en dit binnenkort weer veranderd want hier hebben ze niks aan.

 

 

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,
Ik heb sedert deze week ook problemen met de originele fransat kaart! gebruik de deltacam in combinatie met m'n fransat kaart. Heb onlangs m'n oude kaart moeten vervangen door een nieuw model ( PC6 ) . Deze speelde goed met de deltacam in mijn samsung tv,maar sedert enkele dagen zijn de kanalen gecodeerd.
Het signaal van 5°W is goed,en de kaart werkt nog steeds in een sat ontvanger. Ook de tv herkend de deltacam module nog.
Zou er iemand kunnen helpen om deze terug werkend te krijgen? Instellingen of iets anders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die parameter nog nooit gebruikt op mijn Fransat PC5 kaart, maar ben ook niet dagelijks (nog niet eens wekelijks of maandelijks) elke zender aan het controleren.

 

OScam is bijna altijd de meest recente. Momenteel r11420.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die parameter disablecrccws=1 heeft icm mijn Fransat kaart altijd netjes gewerkt tot en met 29/05/2018.

Vanaf 30/05/2018 zijn de problemen begonnen.

Ik heb enkel het basispakket, dus de optionele zenders heb ik niet kunnen testen.

 

Op mijn box staat de volgende oscam release die uit de OpenPLI feed komt:

Version:        oscam-1.20-unstable_svn-r11359
Compiler:       mipsel-oe-linux
Box type:       vuzero (generic)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij werkt de fanrsat kaart nog prima in oscam. Alleen nu ik roland garros wil kijken via het FRANSAT ULTRA HD kanaal gaat hij niet meer open. gaat deze bij jullie nog wel open?

In het bezet van een VuPlus: Ultimo 4k HDD 10TB en VuPlus Ultimo 4k 4TB HDD.

                                                    3 Schotels Met: 5w,0.8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 39e,42e

                                               Smartkaarten :Ziggo, HD+, SRG/SSR,TIVUSAT Zilver 4k Ultra HD,TV Vlaanderen en TVR

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei egbertjan:

Bij mij werkt de fanrsat kaart nog prima in oscam. Alleen nu ik roland garros wil kijken via het FRANSAT ULTRA HD kanaal gaat hij niet meer open. gaat deze bij jullie nog wel open?

 

Geen idee, ik heb geen UHD ontvanger, maar ik zal het eens uitproberen op de VU Uno 4K van een kennis.

 

Wat ik wel merk is dat BFM Business niet opengaat met oscam.

018/06/07 22:00:00 1D80A204 c (ecm) dm7020hd (0500@041980/0B00/057C/178:A0FBC9FA2820A08CAE6E147C91A0ED4D): not found (164 ms) by fransat_card - BFM BUSINESS (key to use is not the curr)

Gezien ik geen entitlements heb voor 041980 lijkt me dat normaal, maar toch gaat die zender netjes open met de Neotion module.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

BFM Business zat volgens mij nooit bij de Chaînes Gratuites. Wel BFM TV.

BFM Business zit, samen met BFM Paris, BFM Sport en i24 News, in de pluspakketten van SFR.

 

Het Ultra HD kanaal en NASA TV UHD hebben wel gewerkt met alleen het basispakket. Het Ultra HD kanaal was dan wel alleen met demofilmpje, geen tennis. NASA met dezelfde programmering als op Hotbird.

De provider ID's van de UHD kanalen is ook alleen 041980 en 0419A0 en geen 041950 (meer).

Ik heb op de site van Fransat daar niks over gevonden.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Alex1970:

BFM Business zat volgens mij nooit bij de Chaînes Gratuites. Wel BFM TV.

BFM Business zit, samen met BFM Paris, BFM Sport en i24 News, in de pluspakketten van SFR.

 

Het Ultra HD kanaal en NASA TV UHD hebben wel gewerkt met alleen het basispakket. Het Ultra HD kanaal was dan wel alleen met demofilmpje, geen tennis. NASA met dezelfde programmering als op Hotbird.

De provider ID's van de UHD kanalen is ook alleen 041980 en 0419A0 en geen 041950 (meer).

Ik heb op de site van Fransat daar niks over gevonden.

 

Zijn deze zenders met aanpassingen in oscam ook weer open te krijgen?

In het bezet van een VuPlus: Ultimo 4k HDD 10TB en VuPlus Ultimo 4k 4TB HDD.

                                                    3 Schotels Met: 5w,0.8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 39e,42e

                                               Smartkaarten :Ziggo, HD+, SRG/SSR,TIVUSAT Zilver 4k Ultra HD,TV Vlaanderen en TVR

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Alex1970:

BFM Business zat volgens mij nooit bij de Chaînes Gratuites. Wel BFM TV.

BFM Business zit, samen met BFM Paris, BFM Sport en i24 News, in de pluspakketten van SFR.

 

Ik heb geen pluspakket van SFR op mijn Fransat kaart actief maar BFM Business gaat wel degelijk open met de Neotion module. BFM Paris, BFM Sport en i24 News doen het niet.

Ook kan ik bevestigen dat er voor 30/05/2018 licht was op het FRANSAT UHD demo kanaal (waarop Roland Garros word uitgezonden) met oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei egbertjan:

 

Zijn deze zenders met aanpassingen in oscam ook weer open te krijgen?

 

Ja, dat is dus wat ik ook wel weten.

 

3 uur geleden zei masterw:

 

Ik heb geen pluspakket van SFR op mijn Fransat kaart actief maar BFM Business gaat wel degelijk open met de Neotion module. BFM Paris, BFM Sport en i24 News doen het niet.

Ook kan ik bevestigen dat er voor 30/05/2018 licht was op het FRANSAT UHD demo kanaal (waarop Roland Garros word uitgezonden) met oscam.

 

In OScam werkt BFM Business dus niet?

 

Dat het DEMO UHD kanaal te zien was had ik ook gezegd. Nu is er geen beeld meer.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet ik dan niet eerst een geldige entitlement voor 041980 op mijn kaart hebben?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...