Ga naar inhoud


Fransat


Aanbevolen berichten


4 uur geleden zei satmaat:

333 83

dan heb jij hebt een PC6 kaart

PC6 staat ook vermeld op de kaart

 

 

Verrek, je heb gelijk. En ik maar denken dat het een PC5 was. 😲
image.png.65ece06e43a1f4d9c6afcb2b805e47b2.png

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

pfff, ik moet binnenkort dus 15 euro neertellen om mijn PC5 kaart te vervangen door een PC6 kaart... Probleem is dat Fransat de vervangkaart enkel opstuurt naar een adres in Frankrijk. Moet ik dan de vervangkaart laten opsturen naar een kennis in Frankrijk of is er een andere oplossing mogelijk? De PC5 kaart met Neotion 1.3 CI+ module kostte mij destijds (2016) al 80 euro!

 

aangepast door masterw
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Omdat ik op mijn reader de melding "fransat (key to use is not the curr) " en het zwart is, vraag ik me af of ik mijn kaart nu in de bijbehorende sateliet ontvanger dien te stoppen en te laten updaten of dat ik een nieuwe key nodig heb. Heeft toch zo'n jaar prima gewerkt in Oscam (als het niet meer is). Kaart is relatief nieuw (max 2 jaar). 

 

Voordat ik alles uit de kast haal, even check of jullie soortgelijke problemen hebben of iets meer weten (nieuwe  DES nodig? )..

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎1‎-‎10‎-‎2019 om 13:20 zei MySat:

Voordat ik alles uit de kast haal, even check of jullie soortgelijke problemen hebben of iets meer weten (nieuwe  DES nodig? )..

Fransat V6 werkt nog prima met oscam, er is niets gewijzigd
geen deskey nodig, aeskeys is nog steeds hetzelfde

(mijn los gekochte Fransat V6 kaart, werkt na een aantal jaren nog steeds onder oscam in mijn E2 ontvanger, ik heb geen CI+ module of bijbehorende ontvanger)

 

 

2.jpg.44838907319d70c3cda1bbc779073c9d.jpg

1.jpg.50ef9d1c71d50eb7aa82b533c7731f2d.jpg
 

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks de V6 kaartwissel operatie werkt mijn PC5 kaart nog steeds (entitlements tot Augustus 2020). Van zodra PC5 uitgeschakeld wordt heb ik de nog-niet-geactiveerde PC6 vervangkaart klaarliggen. Via een kennis in Frankrijk heb ik de PC6 vervangkaart besteld voor 15 euro.

aangepast door masterw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Was een kaartprobleem die verlopen was.... opgelost.

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
  • 6 maanden later...

denk er aan terug wat meer frans te kijken en topic vernieuwen met de vraag of de nieuwe fransat TNT kaarten HD PC6 nu nog werken in een oscam reader ? Wel op sateliet en niet met dvbX stream die FTA zijn.Heb wel een ontvanger die die multistream kan (octagon) maar die staat enkel via ethernet aangesloten als slave. Als ze werken ben ik voor 40 euro goed voor 4 jaar tegen dat voetbal weer begint.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-10-2019 om 09:38, KRelectro zei:

Beste forumgenoten,

Ik heb een fransat 6 kaartje besteld en vraag mijn af of ik dit werkende ga krijgen in een VU+ DUO 4K zonder CI module ? Zoja kan mij iemand verder helpen voor de instellingen ? 

Grts,

En... werkend gekregen? En hoe, met welke instellingen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, bellejt zei:

Als ze werken ben ik voor 40 euro goed voor 4 jaar tegen dat voetbal weer begint.

40 €? Kun je die kaarten dan los kopen en ben je er ook iets mee?

Ik lees her en der dat je voor Fransat de kaart mét module of bijhorende ontvanger nodig hebt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hd pc6 zou nog steeds werken in oscam met de juiste aes key.Die is te verkrijgen en op **** staan ze voor 40 à 50 euro te koop inclus verzendkosten.Heb verder nog niet gezocht want een winkel in belgie/wallonie zou ze ook verkopen.Moet eerst zeker zijn dat de kaart werkt.Zou nu wel beperkt zijn tot 4 jaar.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...