Ga naar inhoud


Monden kloppen niet met het geluid.


Pedro4

Aanbevolen berichten

Ik heb de plug-in audio sync eens bekeken want ik heb één zender, A Haber HD, op de Türksat met dit probleem.

Ik heb bij normaal gebruik de versterker niet aan en geluid gaat direct naar de TV.

Is het Dolby Dig, dan gaat de versterker aan en het geluid van de ontvanger gaat dan rechtstreeks naar de versterker met een

toslink kabel.

Kan aan die plug-in niet goed uit en kan dit per zender geregeld worden?.

 

Alle andere zenders geen lip sync probleem.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die plugin kan per zender en ook over het totaal ingesteld worden.

Service delay is per zender en global delay is het totaal.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die plugin kan per zender en ook over het totaal ingesteld worden.

Service delay is per zender en global delay is het totaal.

 

Dan ga ik het zondag nog eens bekijken, ben direct weg voor de rest van de dag.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe heb je de aansluiting?

 

en

 

of je de TV ueberhaupt voor weergave van geluid gebruikt?

 

even wat U kunt testen:

ik gebruik altijd de AVR van Denon met de 5 speakers (altijd)

en TV luisterkte staat op 0,0

 

geen lysinc

 

 

Ik weet hoe dit alles werkt, en heb dit probleem ook alleen maar bij A Haber HD.

Als alle andere zenders wel normaal werken, ligt het probleem bij deze zender en als ik dat kan oplossen met een plug-in

waar je het per zender kan aanpassen, dan zou ik het toch moeten kunnen oplossen.

Altijd de versterker, dan moet ik er weer een AB bij leggen op tafel.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en als je nu eens voor de lol een andere software op je ontvanger zet ..en je kijkt dan of het probleem er nog zou kunnen zijn enz

vb pli of blackhole

http://downloads.pli-images.org/builds/vusolo4k/OpenPLi-4.0-beta-vusolo4k-20160730_usb.zip

 

 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en als je nu eens voor de lol een andere software op je ontvanger zet ..en je kijkt dan of het probleem er nog zou kunnen zijn enz

vb pli of blackhole

http://downloads.pli-images.org/builds/vusolo4k/OpenPLi-4.0-beta-vusolo4k-20160730_usb.zip

 

 

Klinkt misschien lullig, maar voor een zender die dit probleem heeft, ga ik dat dus niet doen.

Heb nooit problemen met VTi gehad het zei, de ondertiteling en dat is ook al weer een hele tijd geleden opgelost.

Juist met PLi had ik veel problemen en ben daar toen van afgestapt.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en als je nu eens voor de lol een andere software op je ontvanger zet ..en je kijkt dan of het probleem er nog zou kunnen zijn enz

vb pli of blackhole

http://downloads.pli-images.org/builds/vusolo4k/OpenPLi-4.0-beta-vusolo4k-20160730_usb.zip

 

en welk image gebruikt Pedro4?

juist dus dat bied geen uitkomst

 

p.s.

die er problemen mee hebben zouden toch eens mijn test in #17 kunnen doorlopen en terugmelden

aangepast door Tonskidutch

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

natuurlijk staat bij pedro4 niet vermeld welke software hij er heeft opstaan  

daarom weer wat gissen 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

natuurlijk staat bij pedro4 niet vermeld welke software hij er heeft opstaan  

daarom weer wat gissen

pli

 

kijk ik tv met het geluid via de tv dan is er geen probleem

via mijn pioneer versterker wel

ik ben met veel andere dingen bezig maar ik ga er binnenkort mee aan de gang.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

en wat is het type nr van jou pioneer

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is echt lastig mensen zover te krijgen dat ze ook antwoorden op vragen, die eerst beantwoord moeten worden om te kunnen helpen

welke soort aansluitingen (en dan liefst gewoon een goede beschrijving of schema)

type en model helpt altijd

 

en gebruikt u de TV als geluidweergave (ja nee)

 

Pedro4

een versterker ouder wets Stereo / High Fidelity wil enkel PCM audio correct verwerken, dus we schakelen downmix DTS en downmix AC3of DD aan opdat enkel PCM doorgegeven wordt aan de versterker

de aansluiting van VU+ naar versterker moet per SP/dif  optisch kabeltje

de versterker moet een aux keuzestand voor optisch hebben

de audio surround instelling is stereo of pro-logic XII

 

iets heel anders is

een AVR met 5in1 of 7in1 Dolby Digital surround kan meer dan 8 verschillende gecodeerde geluid formaten weergeven en dat doet hij meestal het best automatisch ingesteld

digitaal geluid krijgt uw AVR enkel via Optisch sp/dif of Koper COAX en/of HDMI

die geeft hij indien correct ingesteld via menu ook 1 op 1 door met de HDMI monitor OUT (waarvan er minimaal een aanwezig moet zijn)

indien de TV niet geluid moet weergeven, daar vaak niet geschikt voor digitaal en of slechte speakers heeft laat u de volumeknop van de TV op -0- staan

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig kijk ik nog steeds met de VTi software en dat blijft zo, voor één zender waar iets niet klopt, komt er niks anders op de box dan VTi.

 

Inmiddels..., het probleem is vanzelf verdwenen en heeft waarschijnlijk te maken met de toestand hier in dit land.

Deze nieuwszender is waarschijnlijk niet 100% uitgerust met goede apparatuur maar werkt nu naar behoren.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...