Ga naar inhoud

looptijd programma's in VTI

minplus
 Delen

Aanbevolen berichten

Als je in PLI de lijst van de nu lopende programma's voor je neemt zie je bij alle kanalen een balkje met hoever het programma is en weet je meteen of het zin heeft een kanaal aan te klikken. Je ziet dus in 1 oogopslag van alle 17 kanalen de looptijd. Voor 10 pagina's dus 10x klikken.

Bij VTI zie ik alleen een balkje met de looptijd van het afgestemde programma en moet ik eerst een ander kanaal aanklikken en daarna terug naar de overzichtslijst om te kunnen zien hoe ver dat programma is. Dit is mateloos irritant; je moet eerst naar een kanaal klikken, dan het aanklikken en dan terugklikken, dus minstens 3x klikken om het van 1 kanaal te kunnen zien. Voor de 15 plekken in het VTI overzicht van 1 pagina moet je dus minstens 42 x klikken om van alle programma's een idee van de looptijd te krijgen en je moet er pen en papier bij nemen om nog te weten welke ook alweer nog maar net begonnen waren of gaan beginnen. Voor 10 pagina's dus over de 400 x klikken....

Is dit in VTI aan te passen en zo ja, hoe?

aangepast door minplus
  • Like 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je kunt dat toch allemaal aanpassen?
Welke skin gebruik je?

In Atile HD (welke ik gebruik) kun je bijna alles aanpassen in de 'service list'

Ik vermoed dat er diverse andere skins eveneens die mogelijkheden bieden.

je kunt kiezen in een balk of percentage, of samen, ...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Znx, heb hem gevonden. Heb in de service list "Toon event-vooruitgang in zender keuze" op ja gezet en dat was 'm.

M'n lief zal gelukkig zijn want zij kon het niet vinden.

Trouwens geen idee welke skin er op haar VU zit. Hij is bij de installatie van VTI meegekomen.

Zijn er betere/mooiere?

Link naar bericht
Delen op andere sites

atile kun je volledig aanpassen naar jouw persoonlijke wensen. (kleur/uitzicht, ...)

met "Atile Pro" kun je aanpassingen uitvoeren.

Uit de feed kun je de aplicatie 'second infobar' installeren.

Als je die installeert; krijg je uitgebreide informatie als je

op 'OK' drukt bij een bepaald programma  

Je kunt uiteraard ook andere skins downloaden uit de feed.

om op jouw vraag te antwoorden:ik persoonlijk vind Mute spectator ook wel mooi (heeft ook een "pro" functie en second infobar)

Link naar bericht
Delen op andere sites

atile kun je volledig aanpassen naar jouw persoonlijke wensen. (kleur/uitzicht, ...)

met "Atile Pro" kun je aanpassingen uitvoeren.

Uit de feed kun je de aplicatie 'second infobar' installeren.

Als je die installeert; krijg je uitgebreide informatie als je

op 'OK' drukt bij een bepaald programma  

Je kunt uiteraard ook andere skins downloaden uit de feed.

om op jouw vraag te antwoorden:ik persoonlijk vind Mute spectator ook wel mooi (heeft ook een "pro" functie en second infobar)

In VTi kan je inderdaad second infobar downloaden, maar heeft geen enkel nut.

Hoezo?, wel omdat hij misschien nog te downloaden is maar, dat werkt zonder die plug-in ook al.

In ieder geval toch bij mij.

@minplus,  

Heb je ook de laatste versie van VTi?, dit is 9.0.3, updates zijn te vinden door op je AB blauw en daarna groen te klikken.

Vu+ Duo 2,  2 Dual tuners en 1TB HDD / Samsung 55'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120 cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat en Nilesat.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het probleem was simpel op te lossen (als je maar wist waar je de oplossing zoeken moest).

Second infobar weet ik niet. Als ik op OK druk krijg ik onderin het beeld wat algemene info. Druk ik op zenderkeuze dan krijg ik uitgebreidere info over het programma.

@Emekli

Op de VU van m'n vrouw staat idd. de laatste VTI. Op de mijne staat Pli 4 (die ik zelf nog steeds plezieriger vind).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Over skins gesproken: Klopt mijn idee dat andere skins een kwestie is van een ander achtergrondplaatje en andere schermindelingen en weergave van dezelfde gegevens?

Of laat de ene skin veel meer c.q. andere dingen zien dan een andere? (ik ken nu alleen de standaardskin van PLI en die van VTI en die zijn natuurlijk heel verschillend)

Link naar bericht
Delen op andere sites

• V.I.P.

heel veel verschillen en opties bestaan er voor de skinners

het is niet enkel een basis-template die lichtjes aangepast is

vooral betreffende de interactie met plugins +of addons is een behoorlijke kundigheid gevraagd

Daarom bieden de Imagebakkers liefst hun eigen getoetste skin aan daar dat door en door getest en getoetst is door een Imageteam.

Force DMaster 1122, Force DMaster 1145, DM7000, DM500, DM800, DM7020, DM7020HD, Vu+ DUO, Vu+ SOLO2, Vu+ Ultimo, Vu+ Utimo4K, Vu+ ZERO4K

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Wie is er online   0 leden

• Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
  • Gerelateerde inhoud

• Door ejdv
      Hallo,

Ik heb al sinds enige jaren Vu+ receivers met VTi erop en heb zaterdag mijn Dreambox 7020HD vervangen door een Vu+ Uno 4K SE.
      Ik heb VTi15 erop gezet en heb een vraag m.b.t. de beschikbare skins.

Ben op zoek naar een skin waar ik de zender details kan zien, zoals positie, frequentie, H/V, symbol rate en FEC.

Ik heb gisteren de gehele avond alle beschikbare skins (welke te downloaden zijn via VTi) en alle extra opties (de pro functies of skinable parts) bekeken, maar kon er geen een vinden die deze info kon weergeven.
      Bij de Dreambox was dat standaard (of gewoon geluk gehad dat de gebruikte skin het had).

Heeft of weet iemand een skin die dit in zich heeft of het makkelijk laat configureren ?
      Deze extra info is nuttig ivm met een probleem dat ik heb met bepaalde zenders (zal daarvoor later een aparte topic voor starten).
      Op de Dreambox waren trouwens SNR, AGC en BER te zien, op de VTi skin heb ik tot nu toe slechts SNR en AGC gezien, terwijl de BER info wellicht het beste is om te weten.

Alvast bedankt,

ejdv

• Door greydutch
      Hallo,

Al heb ik de VU plus nu al bijna een jaar, ik ben nog steeds een behoorlijke newbie. VTI en Oscar installatie zijn me destijds gelukt en min of meer ook het installeren van Picons.

Aangezien er bij Canal Digitaal voortdurend veranderingen zijn voor wat betreft de beschikbare zenders wilde ik de Picons op mijn VU onlangs actualisieren. Nu heb ik de volgende vragen:

- Waar kan ik algemeen gesproken het beste Picons voor Canal Digitaal downloaden? Er zijn diverse, vooral Duitse, sites waar Picons worden aangeboden, maar dan vooral voor Astra 19,2. Voor Astra 23,5 heb ik nauwelijk iets gevonden.

- Ik heb inmiddels voor de meeste nieuwe zenders een Picon gevonden , maar voor BBC First en BBC Entertain is me dat nog steeds niet gelukt. Overal gezocht, niets gevonden. Heeft iemand een idee?

- Wat is eigenlijk het nut van de Picon Manager op mijn VU? Al mijn Picons zijn als .png op mijn computer opgeslagen en die stuur ik dan met het programma DreamBoxEdit naar de VU. Dat werkt tot nu toe prima.

Hartelijk dank.
    • Door KRelectro
      Hallo iedereen,
      Ik heb een kaartje van fransat besteld.
      Heeft er iemand de oscam instellingen voor mij of kan mij daarbij helpen ? 
      Ga ik dit werkend krijgen ?
      Ik heb een VU+ Duo 4k met VTI

Vriendelijke groeten! 
    • Door Sverige
      Ik merk al een aantal dagen een "probleem" met de kanaal nummering in de favoritenlijst, als ik de receiver opstart nadat hij uitgeschakeld was.
      Dus geen standby, maar "Ausschalten", zodat ook het display op de receiver uitgaat, en het stroomverbruik echt daalt.

Als ik de receiver dan aanzet, en hij na een poosje tot leven gekomen is, is er een probleem met de favoriten lijst, waarin hij staat.
      Je verwacht dan dat de eerste zender, nr 1 is, en dan 2 en zo verder...
      Dat is niet zo...  de eerste zender is 152...  Terwijl in de infobalk, die tevoorschijn komt, gewoon wel nr 1 staat.
      Als ik de zenderlijst afsluit, en dan via de afstandsbediening op Nr 2 druk, gaat hij wel gewoon naar de goede zender, die op nr 2 staat...
      Ga ik dan weer naar de zenderlijst, is hij OK...
      Het is niet 1x dat ik dat heb, maar iedere keer als ik de receiver aanzet, nadat hij uitgeschakeld was. Vanuit Standby heb je dat niet.

Is dit "normaal", ik bedoel, heeft iedereen dat, en is het gewoon een bug... of is er iets mis met mijn installatie?

• Door Sverige
      Ik heb mijn nieuwe Ultimo 4K binnen, en heb Oscam (1.20 rev 11424) en Oscambutler geinstalleerd.
      Ik heb intussen mijn ORF kaart aan de praat gekregen. (een overwinning)

Nu probeer ik mijn Conax kaart van Canal Digital (Zweden) aan de praat te krijgen, maar dat lukt niet.
      In oscam butler zie ik diverse providers staan, maar niet canal digital...  Ik weet niet waar ik dat nu vandaan moet halen, of moet je dat ergens op internet downloaden ... het is mij een raadsel.
      Dan maar geprobeerd de CI module er in te stoppen, die ik vroeger, voordat ik mijn Technisat kocht, gebruikte... maar dat lijkt ook niet te werken.
      Heb zelfs de zenders aan de CI toegewezen in een menu... maar blijkbaar heeft dat ook geen invloed.
      Nu lijkt het me het beste om het in de softcam aan de praat te krijgen...   dus ik hoop dat iemand me een tip kan geven hoe dat precies moet.

Het is allemaal een stuk ingewikkelder dan ik verwacht had... maar voorlopig geef ik de moed nog niet op.

Alvast bedankt voor een tip....

• Door Alex1970
      Ik heb een VU+ Zero 4k gekocht (omdat dat de enige is die multistream kan ontvangen, had liever een uitgebreidere) en dus ook maar eens het VTi image geprobeerd.
      Nu ben ik al veel te lang gewend aan OpenPLi, waardoor een verandering erg wennen is, maar tot dusver heb ik eigenlijk nog niks gezien wat beter zou zijn.
      Sterker nog, ik mis een aantal dingen, maar waarschijnlijk heb ik nog niet gevonden waar dat zit/hoe dat moet:
      -Ik heb de Ocram picons handmatig geïnstalleerd (ze zitten helaas niet in de feed) en de piconmap aangepast, maar zie maar een paar picons.
      Zowel snp- als srp-picons geprobeerd.
      -Ik mis bij Informatie de optie 'zender', voor de gegevens van de actuele zender (PID's e.d.).
      -De afstandsbediening doet het niet 100%. Dit schijnt te maken hebben met storing afkomstig van mijn Plasma TV en je moet de box dan verder van de TV zetten. Dit loste het maar deels op. Nu de box in een doosje onder de TV-kast gezet en het externe IR-oog zo ver mogelijk uit zicht van de TV geplaatst. Eigenlijk wel erg vreemd dat dit zo moet. Heb ik nog nooit meegemaakt. Is dat met alle VU's zo?
      -In de zenderlijst, satellieten is alleen met elke satelliet drie keer (Zenders, Providers, Nieuw) en geen mogelijkheid voor alleen 'Zenders'. Beetje grote lijst wordt het dan met een draaibare schotel.
      -In de second infobar geen info m.b.t. de PID's en codering.
      -Bij Zenders Zoeken geen signaalmeter.
      -Bij Zenders handmatig zoeken geen mogelijkheid om de (vaste) frequenties te scannen die in satellite.xml staan (alleen alles handmatig invullen).

Er zitten hier genoeg gebruikers van VTi, dus ik hoop dat die me kunnen vertellen voor welke functie(s) zij de keuze maken voor VTi?
    • Door Mimisiku
      Omdat OScam nu redelijk standaard is is het wellicht interessant om deze plugin te gebruiken. Deze geeft o.a. de status van je smartcard aan. Ik weet dat één en ander ook gewoon via de OScam WebIF kan, maar dan moet het met een extern apparaat (PC, laptop, tablet etc)

Open een telnet sessie op de VU+
      Login: root
      -opkg install curl
      -exit

curl staat vervolgens in usr\bin

Installeer vervolgens OscamStatusView via de handmatige installatie

kopiëer vervolgens de geïnstalleerde curl naar de bin directory van de zojuist geïnstalleerde OscamStatusView. Er staat daar al een verouderde curl. Kies dus Ja/Yes om deze te overschrijven.

Hierna kun je OscamStatusView starten en configureren.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.