Ga naar inhoud


Welke softcam voor CanalDigital Zweden?


Aanbevolen berichten

Ik heb mijn nieuwe Ultimo 4K binnen, en heb Oscam (1.20 rev 11424) en Oscambutler geinstalleerd.

Ik heb intussen mijn ORF kaart aan de praat gekregen. (een overwinning)

 

Nu probeer ik mijn Conax kaart van Canal Digital (Zweden) aan de praat te krijgen, maar dat lukt niet.

In oscam butler zie ik diverse providers staan, maar niet canal digital...  Ik weet niet waar ik dat nu vandaan moet halen, of moet je dat ergens op internet downloaden ... het is mij een raadsel.

Dan maar geprobeerd de CI module er in te stoppen, die ik vroeger, voordat ik mijn Technisat kocht, gebruikte... maar dat lijkt ook niet te werken.

Heb zelfs de zenders aan de CI toegewezen in een menu... maar blijkbaar heeft dat ook geen invloed.

Nu lijkt het me het beste om het in de softcam aan de praat te krijgen...   dus ik hoop dat iemand me een tip kan geven hoe dat precies moet.

 

Het is allemaal een stuk ingewikkelder dan ik verwacht had... maar voorlopig geef ik de moed nog niet op.

 

Alvast bedankt voor een tip....

 

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 281
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dit gevonden voor in oscam.server

 

[reader]
Label = CanalD
Protocol = internal
Detect = cd
Device = /dev/sci0 of /dev/sci1 (boven of onder
EMMCache = 1,3,2
Group = 1
CAID = 0B00
ident = 0B00:000000,006010,006020,006030,006040,006050,006060,006070,006080
ecmwhitelist = 0B00@000000:56,5B,68
blockemm-g = 1
blockemm-unknown = 1

 

Kan zelf niet testen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel luisteraar!!

 

Ik weet niet of ik het correct gedaan heb, maar ik heb het ingevuld via de web editor, een lege cardreader gemaakt en daar de velden die jij aangeeft ingevuld, en alles lijkt te werken!!

Ik weet niet of dat de goede manier is...  de reader van ORF heet ORF, maar deze heet Reader-1   nu maakt dat niet uit denk ik...

 

Prachtig!  Dank je wel!

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al de hd02 hd+ kaart met usb card reader? dan kan ik je die config pm en. 

dan heb je alles aan de praat nu het leuke van de ontvanger ondekken zoals skins

 

ps

complementen dat je zelf alles aan het werken gekregen hebt

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je!

 

Nee... hij heeft de kaart opgestuurd, maar ik heb hem nog niet binnen.

Ik hoop dat hij er deze week nog is...  maar ik weet niet precies wanneer hij hem verstuurd heeft ;)

Die zal ik dan via de externe cardreader moeten installeren... (of eventueel een van de anderen, als daar verschil in zou zitten)

Ik heb een externe reader mee besteld... maar die heb ik nog niet geinstalleerd.  Het is zo al moeilijk genoeg...

Ik zag dat HD+ blijkbaar als standaard configuratie bestaat...  voor een 02 card. 

Dat zien we dan wel weer....  pffff....

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK...   als ik de kaart heb kom ik er op terug.

Dan vraag ik gelijk wel wat hulp ivm die externe smartcard reader... want mijn 2 interne lezers zijn bezet nu.

 

Ik vermoed dat het verstandig eerst de afgelopen kaart aan de praat te krijgen... die moet ik dan waarschijnlijk kunnen "zien"  en zal dan een melding krijgen dat hij afgelopen is...  Dan wil ik pas opwaarderen, als ik zeker weet dat hij zal werken.

 

Nog even iets, al zal dat waarschijnlijk wel...  de kaarten krijgen toch gewoon hun update met die softcam?  

Ik moet ook nog even uitzoeken waar ik kan vinden tot wanneer hij geldig is. Bij Technisat was dat eenvoudig... bij VU+ is niets eenvoudig heb ik het gevoel...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden zei Sverige:

Ik vermoed dat het verstandig eerst de afgelopen kaart aan de praat te krijgen... die moet ik dan waarschijnlijk kunnen "zien"  en zal dan een melding krijgen dat hij afgelopen is...  Dan wil ik pas opwaarderen, als ik zeker weet dat hij zal werken.

AUtomatische kaart update staat aan voor alle kaarten en verlopen kaart zal wel weer beeld geven na  verloop van tijd.

In oscam webinterface onder status zie je bij CARDOK x entilement of de kaart geupdate is

0 entilement zegt kaart verlopen

ik dacht dat beide kaarten werken en niet verlopen zijn.

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
35 minuten geleden zei Sverige:

bij VU+ is niets eenvoudig heb ik het gevoel

Even doorbijten, over een paar dagen speel je ermee.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei luisteraar:

ik dacht dat beide kaarten werken en niet verlopen zijn.

Ja Luisteraar, zowel de ORF als de SD Zweden kaart zijn actief en dus niet verlopen.

Op de Zweedse kaart loopt gewoon een abonnement, wat ik al 15 jaar heb...  en de Oostenrijkse kaart is nog niet zo lang geleden vervangen door een nieuwe... die blijven ca 5 jaar geldig.

 

Ik had het over de HD02 kaart die ik van een kennis uit Duitsland zal krijgen... die ligt al een hele poos stof te vangen, omdat hij nu hd+ via zijn sky kaart heeft...  en ik mocht die kaart wel hebben, als ik er iets mee kon doen.  Vandaar...  

 

en dan even aan Tonski...   dat weet ik, niets is gegarandeerd... en nu ik zo een ding heb, kan ik me daar erg veel bij voorstellen overigens.

Maar dat bedoelde ik niet...  wat ik wilde zeggen, is, dat ik de kaart pas wilde opwaarderen, als ik wist dat de receiver de kaart accepteert, en ook al is dat dan alleen maar op de dag dat ik hem wil opwaarderen, dat is niet erg... maar als de kaart het nu al niet zou doen (niet geaccepteerd wordt), wil ik uiteraard niet opwaarderen, begrijp je?

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over de hd02 kaart lopen meerder berichten/geruchten in duitsland.

Een hd02 die nog nooit verlengt geworden is daar kan het abbo verlengt worden.

Een hd02 die al een verlengt geworden is en x maanden niet verlengt geworden is kan niet verlengt worden.

Op de site gaan van HD+  kaart nummer ingeven en na betalen gaan dan merk je of

je nog kan verlengen.

Maar zoals gezegd Duitse geruchten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei luisteraar:

In oscam webinterface onder status zie je bij CARDOK x entilement of de kaart geupdate is

0 entilement zegt kaart verlopen

 

Ik zie bij de orf kaart 3 entitlements en bij de CD kaart 1... ga je daar met de muis opstaan zie ik de datum...  31 juli voor CD... ik ben eens benieuwd wanneer die dan een update krijgt... dat zou binnenkort moeten gebeuren...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...