Ga naar inhoud


Nummering zenders zoals nummering TVV


De_Perre

Aanbevolen berichten


Heb ik overwogen, alleen was er van de radio services geen spoor meer te vinden.

Zal vanavond eens OpenPLi proberen, zien of ik daarmee aan de slag kan, en dat alles loopt zoals ik wil.

 

Maar qua look en gebruik leek OpenViX wel de betere voorlopig.

Enkel iets minder qua beeld omwille van die artefacting.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

OpenPLi staat er ondertussen op.

Ook hier zit bij een fastscan ITV3 op 808, dus zit al snor.

 

Helaas merk ik ook hier weer pixeling (op bv VTM en ITV3) en issues met signaal op één die ik met VTi niet had.

Misschien dan toch buitendeel maar weer eens nakijken. De Alps voor de 23.5 zit er ongeveer een jaar; de andere zijn BU's.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

pixeling heeft alleen te maken met slecht uitgerichte schotel of defekte LNB.Niks met kanaallijst of image.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

alternatieve nummering, mimisiku gaf het antwoord in een ander Topic moet u instellen

maar goed

het gaat allang niet meer over de zenderlijst

het gaat inmiddels om het image

en met de updates van team VTI is dat image 9.03. voor je 4k het beste.

 

uitrichten kun je altijd verbeteren, maar de rest is nu al evident

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ton, voor mij gaat het nog steeds over de zenderlijst. Ik heb het nog steeds niet in orde gekregen (ben ondertussen wel weer naar VTi 9.0.3).

Ik heb andere images even getest om te zien of het specifiek iets voor VTi is, en dat lijkt voor zover ik kan concluderen wel het geval te zijn.

 

Bij OpenViX en OpenPLi had ik bij het uitvoeren van een Fastscan enkel bouquetten voor TVV en CD voor de TV zenders; niets voor radio; maar hadden ze wel de correcte nummering.

 

Maar goed, een mens moet iets doen om de tijd te verdrijven...

 

LNB's; tja. Maar één manier om er achter te komen. BU's heb ik nog wel enkele liggen; de Alps echter niet.

 

**edit**

Het gekke is wel dat dezelfde Solo4K met VTi geen problemen lijkt te geven qua pixeling.

Morgen dus het dak maar op.

aangepast door De_Perre

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@De_Perre

Je zou beter 1x de fastscan doen met een alternatief image (waar de kanalen wel de nummering hebben die je wilt) en dan de kanalen lijst via dreamboxedit opslaan op je pc en dan vti flashen en dan geen scan meer uitvoeren van kanalen maar gewoon de kanalen lijst terugplaatsen via dreamboxedit

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de vrede hier ten huize maar even te bewaren, zal ik dat nog even uitstellen. Telkens andere nummers, voor mijn vrouw wordt het een beetje teveel, dus nu maar even de resultaten laten staan van de huidige fastscan onder VTi.

 

Uitrichting, tja, ik zal het dan maar moeten geloven hé.

Gisteren even alle info in de infobalk even beter bekeken. Ik heb de indruk dat ik qua sterkte over het algemeen wel goede waardes heb, maar dat de signal quality maar rond de 70% hangt.

 

Wordt dus een andere draad.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja, het is een leerproces natuurlijk als je van een closed source Octagon naar een E2 ontvanger gaat.

Maar goed, momenteel redelijk druk met een cursus bezig, dus dit maar even op een lager pitje. Het werkt, vrouwlief kan kijken naar haar geliefde Britse zenders. Signaalkwaliteit verbeteren ben ik nog wat aan het bekijken welk ik allemaal op korte termijn kan doen (zonder al te veel te investeren in nieuwe T90 ofzo; dus enkel even wat kabels nakijken/vervangen die van LNB's naar de Spauns gaat).

 

Wat ik echter gek vind is de verschillende resultaten die de images geven na een fastscan.

Of ik heb bouquetten voor TV en radio en de nummering loopt niet goed; of ik heb enkel bouquetten voor TV en de nummering loopt wel goed.

Het zal meer dan waarschijnlijk wel een gevalletje PEBKAC zijn, dus ga  ik er nog niet te veel achter zoeken.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...