Ga naar inhoud


Nummering zenders zoals nummering TVV


De_Perre

Aanbevolen berichten

Hoi allen,

 

Na de perikelen met de Rebox 9000 is er dus een Solo4K in huis gekomen.

Het heeft wat voetjes in de aarde gehad (ondanks de tut van Jürgen), maar loopt ondertussen toch mooi te werken. De problemen met betrekking tot de melding 'geen signaal' treden niet meer op.

 

Waar ik echter wat mee vast zit, is de nummering in de zenderlijst.

 

Ik heb een TVV en CD fastscan gedaan.

Ondertussen er al achter dat dit resulteert in 'bouquetten'; en dat de volgorde van die 'bouquetten' ook de volgorde van de nummering aan kan passen (één HD op positie 1; of NPO 1 HD op positie 1). De zenders van CD lagen nog verder naar achter => dus Comedy Central zat zo rond de 964.

 

Wat ik echter met de Rebox jaren aan een stuk deed was de fastscan van TVV en CDS; en dan de ganse hoop in één favorieten lijst gooide (met behulp van PolarEdit). Hierbij werden echter de logical channel numbers gebruikt die uitgelezen werden uit de fastscanlijst. Dus, één zat op 1; ketnet zat op 12 en BBC One zat op de duur op 800.

 

Hier loopt het even wat minder, want nu (op de solo) wordt bij een fastscan steeds een nummer verhoogd en zijn er geen lege posities. Dus, ketnet komt op 11, History zit dan al op nummer 18 (in plaats van 22 in de zenderlijst bij TVV).

 

Ik probeer momenteel met DreamboxEdit 7.1.0.0 een zenderlijst op te bouwen, maar vind dus geen manier om de oude nummering min of meer terug te krijgen. Ik kan wel 'Markers' aan een bouquet toewijzen, maar geen 'numbered marker'.

En, dit lijkt me gewoon een zeer lastige manier om de zenderlijst bij te houden. Bij elke aanpassing door TVV of CD ben ik 3 dagen bezig om alles terug in orde te brengen.

 

Heeft iemand een andere tool of manier van werken waarbij de nummering wel gelijk kan blijven lopen?

 

**edit**

Ondertussen een andere editor gevonden, E-Channelizer. Deze lijkt me wel mogelijkheden te bieden die ik niet had in DBEdit.

Ik heb nu een hidden marker toegevoegd op positie 11, en nu staat Ketnet terug op 12. Wordt dus nog wel wat werk bij updates aan de zenderlijsten.

 

post-54172-0-85773600-1472652235_thumb.png

aangepast door De_Perre

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ondertussen een andere editor gevonden, E-Channelizer. Deze lijkt me wel mogelijkheden te bieden die ik niet had in DBEdit.

Ik heb nu een hidden marker toegevoegd op positie 11, en nu staat Ketnet terug op 12. Wordt dus nog wel wat werk bij updates aan de zenderlijsten.

Die optie zit ook in dreamboxEDIT.

 

Hulpmiddelen - Opties - Geavanceerd - Fastscan toestaan / verborgen markers (aanvinken) - Opslaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satmaat, die stond bij me in DBEdit uit, dank je voor de tip.

 

Ben er nog niet helemaal uit.

Ik heb nu dus met verborgen markers de nummering aangepast gekregen, maar als ik nu '808'  (ITV3) intyp gaat hij naar een ander bouquet en kiest hij France 4.

Indien ik doorheen mijn bouquet met favorieren scroll, dan heeft ITV3 iets in de trant van 359 ofzo.

 

Wordt dus nog wat doorwerken vanavond. Eerst krieken met frikadellen klaarmaken.

 

Is dit bij de andere images ook zo? Of is dit specifiek iets voor VTi?

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De optie "Verander van boeket tijdens zappen" staat uit, en heb dan nadien een herstart van de GUI gedaan (om zeker te zijn dat de aanpassing doorgevoerd werd).

 

Mocht het niet gaan, dan zullen we hier de nieuwe nummering maar moeten leren...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn zendernummering veranderd nooit.Ik heb verschillende boekets en doe nooit een fastscan.Voor die paar zenders doe ik gewoon een scan op transponder en zet ze via DBE op de juiste plaats ipv de oude.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen nog veel geprobeerd, maar het loopt echt niet correct.

 

In DBE zie ik bv de BBC op 800 staan.

Als ik dan doorheen het bouquet scroll op de ontvanger zelf, dan heeft die echter als nummer iets helemaal anders. Kies ik deze zender en bevestig ik met OK om deze weer te geven, dan toont hij in de infobalk wel het nummer 800.

Typ ik echter '800' in, dan kom ik op een totaal andere zender terecht die in een ander bouquet staat.

 

In bijlage zijn mijn settings alvast terug te vinden voor zij die mee willen zoeken.

 

Vóór BBC staan er 400 hidden markers; maar die worden zo precies gewoon genegeerd.

Ik heb ook al numbered markers gebruikt als test, maar die helpen me ook niet vooruit.

 

Maar even verder over nadenken hoe ik dit dan best kan doen.

Alles verder opsplitsen, ofzo.

 

**edit**

@bellejt, ik zie in je signature staan dat je OpenVix gebruikt. Mogelijk kan dit wel een verschil zijn.

dbe_settings.rar

aangepast door De_Perre

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

in openvix heb ik daar een instelling voor omdat dan de nummering van DBE blijft behouden door de boeketten heen.Nu heb je ook alles door elkaar staan.Dus alles mooi opsplitsen volgens provider en taal.

In attach voeg ik mijn kanalenlijst toe.Mss kan je er wat op verder bouwen.

john22.zip

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is de nummering zoals die in dreamboxedit aangegeven is de nummer die je ook moet intikken.

 

 

post-46482-0-91146400-1472741099.png

 

bvb voor Q2 1247

 

Moet wel zeggen sedert ik met sat ontvangst begonnen ben 10j geleden ik dit eigenlijk nooit (of toch bijna nooit) gebruikt heb :-)

 

nu druk ik gewoon op de ok knop en de lijst komt te voorschijn en daar selecteer ik gewoon het kanaal dat ik wel :-)

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, de Rebox heeft het hier 6 jaar uitgehouden dus we zijn hier wel een beetje gewend aan de standaard nummering die TVV gebruikt.

 

Ik geef nog niet op; geluk het is bijna weekend.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi wolverine, bedankt voor je feedback.

 

Ik doe eerst de fastscan TVV, dan de fastscan CD (of andersom, maakt geen verschil).

Als resultaat heb ik dan eerst de zenders van CD in een bouquet; dan die van TVV.

Volgorde van de bouqetten omdraaien, is al een eerste stap zodat één weldegelik op positie 1 komt.

 

Maar vanaf kadet/kzoom/ketnet begint alles al naar voor te schuiven, omdat er blanco's zitten in de zenderlijsten van TVV. Bij de CD zenderlijst weet ik het niet van buiten. Dus, History is dan plots al nummer 17 in plaats van 22 en tegen de Britse zenders in de lijst staan, staan die ergens in de 450 ofzo terwijl die normaal vanaf 800 starten.

 

Dus, ik probeer nu al enkele dagen uit te vogelen hoe ik VTi kan wijsmaken dat als ik 12 intyp ik op Ketnet terecht kom en niet op Evenaar.

Om een of andere reden lukt dat niet; en ook bij de hogere nummers loopt het steeds mis.

 

Misschien morgen eens andere image flashen; heb al backup gemaakt van mijn oscam settings...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag even de tijd gehad om even m andere images te testen.

De images via www.vuplus-support.org binnengehaald.

 

Eerste test: OpenATV. Installatie vlekkeloos verlopen. Eerst systeem maar even bijgewerkt en dan gezocht naar een fastscan plugin en deze geinstalleerd. Maar ik vond niet direct een oscam in de feed. Dus maar iets anders proberen.

 

Tweede test: OpenVix. Ook hier install vlekkeloos. Systeemsoftware online bijgewerkt (er kwam melding dat image verouderd was, en dat on-line update mogelijk kon zorgen dat het systeem niet meer boot). Toch maar het risico gelopen, en systeem startte terug op. Eerst Oscam er op en config die ik in VTi gemaakt had even teruggezet via FTP.

Vervolgens dan maar fastscan gezocht en geinstalleerd. Fastscan CD gedaan; vervolgens fastscan TVV gedaan. Naar bouquetten, en TVV stond als eerste (leuk).

Dan maar even gezapt. Even '808' ingetoetst en ik kwam op ITV3 uit... Lekker.

 

Nog even verder gekeken; er zit nog wel wat aan menu's verborgen als ik in bouquetten zat; mogelijk zit er daar dan ergens een instelling die standaard anders is dan bij VTi.

 

Maar OpenViX bevalt me momenteel wel. Mogelijk even hierbij blijven... Hoewel, zo lang duurt het flashen nu ook niet :cool:

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een kopie gemaakt van de zenderlijst.

Maar ben ondertussen terug naar VTi.

 

Af en toe waren er artefacten in Vix; die ik eerder in VTi niet had.

Dus, nu maar weer even VTi testen (met de averechtse nummering helaas).

Mochten ook hier regelmatig artefacten optreden zal ik echter het dak op mogen.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...