Ga naar inhoud


Afstandbediening vu solo 4 K funtioneert erg slecht


gbert

Aanbevolen berichten

Hallo beste sat mede genoten , ik heb sinds 1 week mijn solo 4 K aangesloten .

Maar ik heb een probleem met de afstandbediening die funtioneert heel slecht , ik moet soms wel 3 maal een knop indrukken voordat  hij op een andere zender komt te staan.

Welke knop ik ook gebruikt maak niet uit ik moet de knop 2 of 3 maal indrukken.

Ik zit maar 3 meter van de solo vandaan ,ik heb er nieuwe batterijen ingedaan maar dat helpt ook niet ik heb geen idee waar het aan ligt het blauwe licht knippert wel maar hij springt niet op een andere zender.Bij mijn vorige vuduo kon ik de afstandbediening alle kanten ophouden en reageerde hij over al op maar dit is een drama wie weet raad ?

 

Gr gbert.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dag gbert,

 

heb ik ook bemerkt, moet de afstandsbediening goed richten op de ontvanger,

als je iets of schuin zit tegenover de ontvanger moet je sowieso goed richten.

Richt op het groene lampje links.

 

Groet,

Ron

1x VU+ Solo 4K, 1x XTrend ET8000, 1x CT ET9000 Open PLI 4.0 - Max Plus 2100S - Max Digital 220S - Skystar II - Triax 88 Multirail 13 - 19,2 - 23,5 - 28,2 oost, 4x Alps quad LNB, Triax  88 cm schotel - 1x Moteck 2100s Rotor - Cas Interface 3 - 2x Diablo Cam Light

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ron er gaat bij mij helemaal geen groen lampje branden op de vu solo 4K ?

Wel de stand-bij knop knippert als ik de afstandbediening op de solo richt.

Ik heb even gekeken er zit wel een vierkantje in het display met een soort oogje er achter maar als je dat bedoelt het gaat niet branden.

 

Groet Gijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het groene lampje links op de ontvanger daar richt ik op.

1x VU+ Solo 4K, 1x XTrend ET8000, 1x CT ET9000 Open PLI 4.0 - Max Plus 2100S - Max Digital 220S - Skystar II - Triax 88 Multirail 13 - 19,2 - 23,5 - 28,2 oost, 4x Alps quad LNB, Triax  88 cm schotel - 1x Moteck 2100s Rotor - Cas Interface 3 - 2x Diablo Cam Light

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Tonskidutch wat moet ik mij daar bij voorstellen een fresnellensje  , moet ik dat kopen  / moet ik het zelf maken  en zo ja waarvan?

Heb Je A.U.B. wat meer info voor mij hier over , en weet U of er een groen lampje gaat branden als ik de afstandbediening gebruikt of is het allen maar een i r oog dat niet gaat branden ,ik zelf denk het laatste  ,maar ik ben aan het twijfelen gebracht door boven genoemd antwoord?

 

Groet gbert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een ir sensor brand natuurlijk NIET

de zender wel en dat kun je zien als je een digitale camera gebruikt welke de AB filmt terwijl je op de knoppen drukt

 

zo nu die fresnellens,

het is bekend en bij heel veel kleine compact modellen gebleken, (ook van diverse andere merken) dat het IR sensor oog iets te ver naar binnen in de behuizing ligt t.o.v. de IR straal die je afstandbediening uitstraalt...

 

ik heb het bij de dm500 en dm800HD idem kunnen ervaren

 

er zijn heel kleine lensjes die je op het plastic voor de sensor kunt houden of plakken

de IR bundel wordt dan opgevangen en de sensor ziet een grotere openingshoek

aangepast door Tonskidutch

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...