Ga naar inhoud


Extern video signaal via een modulator in voeren


columbo

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal ,i.v.m Bewakiings camera klus ,wil de eigenaar van een huis het video signaal  van unit CS74Q ELRO in Het Digitaal-annaloog system van ZIGO in te pluggen ca.. 7 TV's ,+ internet,,ben ik op zoek naar een betaalbare oplossing .

,,via een modulator ,ik heb zo´n  ding van Hama geprobeerd ,resultaat nada.*//**

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als die camera analoge video afgeeft (CVBS) dan is een analoge RF modulator voldoende. Probleem bij Ziggo is dat de RF band stampvol zit. Er is vaak zelfs geen ruimte voor het oude CH 36 videokanaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Komt er HDMI uit die camera?

Kijk dan eens naar HDMI naar DVB-c of DVB-T omzetters.

 

Edit, is een analoog signaal.

 

In deze tijd zijn er duidelijk betere systemen, met herkenbaar beeld.

Of je met een analoog sd signaal aan het einde van de keten nog beeld over houdt?

 

Ik gebruik zelf een ip systeem met ruim 30 camera's en kan over de hele wereld overal precies zien wat er op de locaties gebeurt.

Voor de prijs hoef je het niet te laten.

 

Voor analoog, kijk eens naar Polytron modulatoren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Marmitek megaview 20 , die hang je gewoon tussen je distributienet , werkt perfect kost onder de €100

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Probleem bij al die dingen is dat het dubbel zijband modulatie is, en met een overvolle kanalen bezetting op de Ziggo kabel zal je nogal wat moeite hebben om deze modulator storingsvrij in het raster te passen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb met be hulp van een tesbeeldd generator die thuis op ch 36 heb ingesteld bij de klant op de tv ingesteld ,om vervolgens het  Zigo signal weer ingeplugd ,en het kanaal bleek geheel vrij te zijn,dus moet kunnen in Beek bij Nijmegen.het gaat om ca 6 tv toestellen ,en 1 horizon box.,die allen dmv div splitters en versterkers van goede kwalitijt zijn aangesloten op het kabel network van zigo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, dan een goede kwaliteit modulator aanschaffen, en de klant is tevreden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die zijn er, bijvoorbeeld van Polytron.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een soortgelijk probleem met één vast sat kanaal op Ziggo erbij zetten liep via een satontvanger in de meterkast naar kanaal 36.

Helaas kan. 36 vervallen en niets verder vrij. Een Speaka stereo rf-modulator gekocht die niet pas bij kan 5. als uitgang begon, maar ook 2, 3 en 4 was te kiezen. Dus kan. 4 genomen. Al jaren probleemloos een zender op 4 tv's erbij.

Speaka is niet meer te koop en de meeste rf-modulatoren beginnen bij kan.5 en hoger. Bezet dus.

Ik vond een soortgelijk apparaat met productcode 1075103 voor nog geen € 30.

Ik moet erbij zeggen dat ik geen retoursignalen tot 65 MHz gebruik (waar kan.4 in valt) omdat de TV die niet heeft en het internet via een andere provider dan Ziggo TV loopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar komt dat onzinnige woord Enkelzijband Modulator eigenlijk vandaan?

Bij analoge AM televisie is er helemaal geen sprake van enkelzijband modulatie. De hoofdraaggolf met beide zijbanden worden wel degelijk uitgezonden.

Echter is de hoofdraaggolf alsmede één zijband gedeeltelijk onderdrukt. De andere zijband wordt niet onderdrukt.

Dit heet VSB modulatie: Vestigal Side Band modulatie.

Bij echte EZB modulatie zou de detector schakeling aan de ontvangerkant veel te gekompliceerd worden.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hetgeen ik dus al uitgelegd heb. Had ik geen Wikipedia voor nodig. :grin:

 

Analoge AM televisie heeft beide zijbanden nog, welliswaar is er één van de zijbanden gedeeltelijk onderdrukt. (dus niet geheel)

De draaggolf is er ook nog..maar ook hier gedeeltelijk onderdrukt.

Hierdoor wordt een hoge efficientie gewaarborgd en een eenvoudige detectie in de TV ontvanger. In feite heb je alleen maar een diode nodig om de omhullende terug te krijgen.

Verder blijven de differential gain en differential phase nog binnen acceptabele waarden.

Bij EZB/SSB is dit extreem moeilijk of beter gezegd onmogelijk. EZB is goed voor gesproken woord en meer niet. Zendamateurs kunnen dit eendengekwaak prima horen maar meer heb je er niet aan. :D

TV technici noemen VSB modulatie ook wel Quasi Single Sideband.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...