Ga naar inhoud


voorkeurstuner in VTI


minplus

Aanbevolen berichten

Ik wilde op de solo met VTI van m'n vrouw even kijken in het menu hoe bij haar de voorkeurstuner algemeen en voorkeurstuner voor opnames ingesteld staan, dit nadat ik op de Duo met Pli wat had zitten variëren in het menu - instellingen - systeem - diverse instellingen. Bij Pli zijn daar een kleine 20 dingen in te stellen.

In VTI heb ik wel een rubriek diversen gevonden met een paar dingetjes erin maar daar is de voorkeurstuner niet te vinden. Ook op andere plekken niet gevonden.

Heeft VTI die mogelijkheid niet?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij VTi werkt dit anders, je hebt de mogelijkheid van:

automatisch** of

A, B, (C, D)

 

**Bij mij staat het op automatisch, heb in mijn ontvanger VTi en per tuner verschillende configuraties, vanwege meerdere schotels en

   LNB's.

 

Op A: Astra 1, Astra 3, Türksat en Nilesat.

Op B. Astra 1, Astra 3, Hotbird en combi Eutelsat 7 en 9.

Op C: Astra 3.

Op D: Astra 3.

Moet voor Astra 1 nog een LNB kopen met vier uitgangen en Türksat / Nilesat, Hotbird / Eutelsat 7/9 een LNB met 2 uitgangen.

C en D worden dan geconfigureerd als A en B.

 

Met de situatie zoals die nu is heb ik nog nooit een opname gemist.

Van Hotbird en Eutelsat 7/9, Nilesat en Türksat neem ik zelden op.

 

Dus probeer VTi gerust eens uit met "Prefer specific tuner" op auto., moet gewoon werken.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar staat deze in het menu want ik kan me die mogelijkheden niet herinneren gezien te hebben.

Kan momenteel even niet zoeken want vrouwlief heeft haar tuner in gebruik. Overigens heeft ze geen opname-problemen of zo met haar solo4K met z'n 8 deels virtuele tuners. Schitterende machine.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar staat deze in het menu want ik kan me die mogelijkheden niet herinneren gezien te hebben.

Kan momenteel even niet zoeken want vrouwlief heeft haar tuner in gebruik. Overigens heeft ze geen opname-problemen of zo met haar solo4K met z'n 8 deels virtuele tuners. Schitterende machine.

 

Menu > VTi > Systeem > Prefer specific tuner.

 

Er is dus geen mogelijkheid om een tuner in te stellen voor opname, is dat überhaupt noodzakelijk?.

Vanaf dat ik VTi gebruik, dat is nu zes jaar, heb ik dit op auto staan en heb zoals eerder gezegd

nog nooit een opname gemist.

 

Het kan zijn dat het menu van een Solo 4K enigszins afwijkt van mijn Vu Plus Duo 2, had eerder de oude Duo, maar dat zal toch niet zoveel zijn.

 

screenshot_2016-12-05_10-20-34.bmp

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij de Solo 4K heb je standaard 8 virtuele en 2 hardware tuners.

Daar hoef je je geen zorgen te maken over een specifieke tuner voor opnemen.

In VTi kan je aangeven op opnamen voorrang moeten krijgen in het geval van een tuner conflict.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een voorkeurstuner ingesteld omdat ik met een actuator en vbox dan de zekerheid heb dat ik kan draaien met de schotel indien er geen opnames zijn

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb per tuner een lnb positie vastgelegd en voor de tuner die aangesloten is op de vbox is dit dan allemaal lnb1 1.2 disecq AA met voor elke sat positie een verschillende nummer zoals ze opgeslaan zijn op de vbox.

 

De andere tuner is dan voor alle pos gelijk I ingesteld op disecq 1.0 AA.

 

De voorkeurstuner instellen op de "draaibare" tuner zorgt er dan voor dat er zeker kan gedraaid worden met de schotel indien er niet opgenomen wordt.

aangepast door wolverine

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga je gegevens eens meenemen voor de duo2 waar ik naast 2x 4 vaste, deels verschillende, LNB's een draaibare schotel op de 3e tuner heb staan. Die ik overigens nog niet werkend heb gekregen. De tuner is prima, even gecheckt met een kabel met 4 vaste LNB's, maar een ingevoerde sat voor de draaibare wordt nog niet gepakt, hoewel alles in het menu goed ingesteld zou moeten staan, nl. identiek aan iemand die wel beeld had.

Ik ga het binnenkort opnieuw proberen want ik moet de 3e tuner toch helemaal opnieuw instellen na voornoemde check.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat met de rotor had je er wel eens bij kunnen zeggen, want dan wordt het een ander verhaal. Altijd zoveel mogelijk info geven,

dan kunnen wij  een directer antwoord geven.

Aan mijn verhaal rammelt niks, maar door te weinig info klopt het niet in jouw situatie.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat met de rotor had je er wel eens bij kunnen zeggen, want dan wordt het een ander verhaal. Altijd zoveel mogelijk info geven,

dan kunnen wij  een directer antwoord geven.

Aan mijn verhaal rammelt niks, maar door te weinig info klopt het niet in jouw situatie.

De rotor heeft niets te maken met de solo4k van m'n liefje zoals je hebt kunnen lezen. Zij heeft VTI en geen rotor, ik heb een duo2 met Pli en naast de vaste opstelling ook een rotor.

Had ik al vermeld dus info genoeg lijkt me.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

@minplus

 

Normaal zou je dit ook moeten kunnen doen maar als je een disecq motor hebt dan zou je makkelijker met usuals moeten kunnen werken

Het is geen diseqc maar een Gregorian, dus geen usals. En het moet natuurlijk kunnen, dus ik ga zoeken en verder proberen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...