Spring naar bijdragen
Sambir

Ziggo activeert geen smartcards meer?

Aanbevolen berichten

Wilde een smartcard activeren en kreeg te horen van de medewerker dat ze sinds kort ermee gestopt zijn...Wel jammer want nu ben ik genoodzaakt hun eigen hardware te gebruiken....:(

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Tot en met de derde kaart zou je dat via Mijn Ziggo zelf moeten kunnen doen.

Wel in vm. Ziggo-gebied.

bewerkt door Alex1970

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze zeggen dat het net ingegaan is. Sinds 6-12... Ik gaf aan net zoveel betaald te hebben voor de smartcard. De medewerker heeft vervolgens 10 euro korting gegeven op mijn volgende factuur, als coulance. Ook toen ik vroeg waarom ik online de kaart gewoon kan toevoegen kreeg ik te horen dat die functie niet werkt en ook is uitgeschakeld.

bewerkt door Sambir

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze zeggen dat het net ingegaan is. Sinds 6-12... Ik gaf aan net zoveel betaald te hebben voor de smartcard. De medewerker heeft vervolgens 10 euro korting gegeven op mijn volgende factuur, als coulance. Ook toen ik vroeg waarom ik online de kaart gewoon kan toevoegen kreeg ik te horen dat die functie niet werkt en ook is uitgeschakeld.

De kaarten kostten iets van €25,-. Maar wat te denken van je Humax'en, Samsungs, Cisco-boxen, CI-modules ed.??

Verkopen aan een Zeeuw of iemand in Caiway-gebied of alleen nog maar FTA kijken.

In het laatste geval zou ik (als je alleen Play Start hebt) dit terugstellen naar Kabel-TV, scheelt €6,25 per maand voor zenders die je met je eigen apparatuur toch niet kan zien.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb voor de zekerheid nog een keer gebeld en ze activeren dus geen kaarten meer die jij niet van ziggo hebt ontvangen.

 

Ze begon al gelijk over of ik naar het nieuws heb gekeken over fraude dat mensen plegen met de kaarten bla bla. Daarna zei ze dat ik maar een ci module en kaart van hun moet nemen tegen maandelijkse bijdrage. Jammer hoor...

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

als je ze moeten volgens de wet 10 jaar ondersteuning geven op onderdelen en hardware wat je bij hun gekocht hebt, volgens mij is dit een wet uit brussel

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit is inderdaad een paar dagen geleden voor het eerst gemeld op het ziggo-forum en daar bevestigd door een ziggo-medewerker. En zoals ik het begrijp gaat het dan om 2ehands kaarten die al geregistreerd zijn geweest. 

 

quote:  "Gebruikte smartcards mogen niet doorverkocht of heractiveert worden.


- Heb je een nieuw pakket (connect/play)? = Geen smartcards behalve huur (max 5 dtv producten).

- Heb je nog een oud Ziggo pakket (Geen UPC pakket)? = Max 5 dtv producten inclusief nieuw gekochte smartcards (nog niet eerder geregistreerde smartcards!)."

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, hoe kom je anders van de Horizon boxen af à vijf Euro de maand huur...

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou, toeval of niet.

Mijn reserve box (staat weinig aan), had nog 7 entitlements die eind deze maand zouden aflopen, terwijl de hoofdbox de kaart nog op ergens op eind feb 2017 staat.

Reserve box aangezet, gaf gewoon beeld op de extra zenderpaketten. 2 uur later eens kijken, entitlements nog niet geupdate (nog steeds beeld). Beetje ongeduldig, log dus in op mijn Ziggo, probeer de kaart handmatig te heraktiveren. Half uurtje later nog eens kijken, beeld stil, alle actieve entitlements ineens weg van de kaart !!!

Waar ik eigenlijk TV Extra, HBO en Film1 zou moeten hebben, staat er nu alleen nog maar 7FFD, FFD8 en 7FFE op.

Herinner me opeens dat ik ooit eens EMM had uitgezet op de hoofdbox, die ga ik dus voorlopig nog even niet aanzetten.

Nog even als cross-check, 2e kaart in hoofdbox gestoken (geen beeld), en 1e kaart in reserve box nu met EMM uitgezet, en direct weer beeld.

Dat gaat morgen een stevig gesprek met Ziggo worden, want zeker niet dat ik die huur troep door me maag laat schuiven.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij mij was de eerste ci+ module gratis omdat ik geen Horizon box heb. De tweede was 2 euro per maand. Valt toch wel mee.

Ze doen het goed in mijn HD51.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

gek dat iedereen straks weer illegaal gaat kijken....

Bevind je je wel in een oud Ziggo gebied en niet in (oud)UPC gebied?

Je kan via 'mijn Ziggo' zelf nog 3 smartcards activeren, maar dat geld dus niet als je in een oud UPC gebied woont.

Daar kun je geen smartcards activeren. Wil je er meer dan 3 activeren (mogen er maximaal 5 zijn) dan dien je dat (met de extra 2) te doen via de helpdesk. Ik heb er inmiddels 5 op mijn naam staan maar ik woon dan ook in een oud Ziggo gebied. Heb net nog even gekeken of ik in mijn Ziggo een kaart kan activeren/registreren en dat gaat nog gewoon.

 

bewerkt door Sjaak(k)

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kijk net in mijnziggo en daar staat inderdaag

 

"

Extra smartcard toevoegen

Het is op dit moment niet mogelijk om je smartcard te activeren. Bel met de Klantenservice 0900 - 1884.

"

 

Terwijl ik er maar 2 heb.... Straks eens bellen

 

Eerlijk gezegd, komt het niet onverwacht, ze hadden de losse verkoop al stopgezet. Daarom had ik er voor mijn account al 1 extra bijgekocht (en onlangs nog 1 gekregen die nog actief is) en 2 bij mijn ouder geactiveerd. We gaan daar geen 2 euro per maand voor betalen.

 

Maar belachelijk dat het niet van te voren aankondigen

 

Net even bij mijn ouder gekeken, maar daar zijn de extra kaarten weg

bewerkt door jeanj

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Onlangs hier   0 leden

    Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

×