Ga naar inhoud


Hoe SSD kaart te gebruiken?


Skysurfer

Aanbevolen berichten

Ik heb een laptop Asus Flipbook TP500LA  met Windows 8.1 standaard geleverd.

Deze laptop heeft een harddisk van 500 GB en een SSD kaart van 24 GB welke gebruikt wordt voor cache.

 

Nu heb ik onlangs de harddisk vervangen voor eentje van 1 TB en meteen Windows 10 erop gezet.

 

Vraag:moet ik nog speciale instellingen doen zodat de SSD kaart weer gebruikt wordt of regelt Windows dit zelf?

Hoe of waar kan ik zien of deze kaart idd gebruikt wordt?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee er zit fysiek een kaart in de laptop welke de ssd is. Deze is aangesloten op een Sata slot.

Asus zegt dus deze kaart te gebruiken voor de cache om zodoende programma's sneller te laten werken. Het is niet zozeer bedoeld om het opstarten sneller te maken.

In het BIOS kan ik er niks over vinden...

Bij Hardware vind ik onder Schijfstations naast de harddisk nog een tweede apparaat: PS3109S9 maar wat dat precies is...

aangepast door Skysurfer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel in het Engels: http://www.pcworld.com/article/248828/how_to_setup_intel_smart_response_ssd_caching_technology.html maar ik geloof dat het onder windows 10 niet meer werkt maar proberen kan altijd

 

Wat ik vond is dat de SSD wel leeg moet zijn om hem in te kunnen schakelen. http://superuser.com/questions/546601/no-accelerate-button-tab-on-intel-rapid-storage-window

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 GB is wel erg krap denk je niet

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...