Ga naar inhoud


Vu+ Uno 4k versus Vu+ Duo2 en Mutant HD51 4K


radius

Aanbevolen berichten

Ik ben in de markt voor een nieuwe kabel receiver en heb mijn keuze inmiddels beperkt tot de Mutant HD51 4K, de Vu+ Uno 4K of de Vu+ Duo2. De laatste is echter een ouder model en is qua prijs (in een dual tuner uitvoering die ik nodig heb om gelijktijdig te kunnen kijken en opnemen) bij de zaak waar ik het liefst wil kopen ongeveer 90 euro duurder dan de Uno 4K en zelfs 160 euro dan de Mutant HD51 4K. Dat lijkt me dus sowieso niet de beste keus of zie ik iets belangrijks over het hoofd?

 

Het voordeel van de mutant en Duo2 is dat er een interne harddisk in geplaatst kan worden t.o.v. de Plus Uno 4k. Ik heb echter wat op internet gezocht en in de review op Totaal TV (http://www.Bron: Totaal TV/tests/beeldende-kunst-/) geeft men aan dat het opnemen middels een externe (USB3.0) harddisk prima zou werken. De Mutant is de goedkoopste van de drie en hierin kan ook een interne harddisk geplaatst worden, ik heb echter het idee dat de kwaliteit net wat minder is dan de Vu+ modellen. vandaar dat ik nu lichtelijk neig naar de VU+ Uno 4K.

 

Is er iemand die nog een bruikbaar advies voor me heeft welke van de drie ik zou moeten kopen en zou ik in mijn keuze de VU+ Duo2 gezien de prijs en het feit dat deze al langer op de markt is t.o.v. de andere twee modellen inderdaad moeten laten afvallen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dank voor de reactie blackeyes. Zou je de Mutant ook prefereren boven de Vu+ Uno 4K?

 

Verschil is naast de mogelijk van het plaatsen van een interne HDD ook dat de Mutant twee DVB-C tuners heeft en de VU+ heeft er een maar wel een DVB-C FBC uitvoering. Pfff lastige keuzes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De Vu+ 4k ontvangers hebben het grote voordeel t.o.v de concurrentie met hun fcb tuners.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Radius,

 

Hier iemand met een vu + uno, 4K

De uno heeft een dubbele fcb tuner dus ik kan verschillende kanalen opnemen en ondertussen wat  anders bekijken.

Als je meer dan 1 satelliet ontvangt heeft dat wel zijn beperkingen.

Het kan hetzelfde als de solo 4K wat minplus aangeeft dus 8 kanalen tegelijk ( heeft wel zijn beperking want dat kan alleen op 1 satelliet, als je op verschillende satellieten gaat opnemen dan kan je twee opnemen en dan nog een beperkt aantal kanalen kijken, mits je natuurlijk twee coaxkabels hebt lopen.

Het beeld is heel mooi, ik was echt onder de indruk.

 

Zoek ook even de test op van totaal tv van de uno 4k, ik weet niet waarom maar ik mag de link hier niet plaatsen.

zoek even op beeldende kunst totaal tv op google dan is het de tweede hit.

 

Onderstaande is wat ze zeggen over de beeldkwaliteit in de test.

 

"Beeldkwaliteit

Over de beeldkwaliteit die de VU+ Uno 4K levert kunnen we heel kort zijn. Deze is subliem. Nog nooit heeft er een decoder op onze testbank gestaan die zo'n goede beeldkwaliteit gaf als deze."

 

Verder heb ik er een externe harddisk van 1 tb aanhangen (Hitachi touro 1000 GB) en echt groot vind ik die ook niet.

Ik zou zeker voor de uno 4k gaan.

Houd er wel rekening mee dat deze alleen draait op oscam.

Succes met je keuze maken!

VU+ UNO 4K & VU+SOLO2 openpli 4.0 multifeed astra 1,2,3 & hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben in de markt voor een nieuwe kabel receiver en heb mijn keuze inmiddels beperkt tot de Mutant HD51 4K, de Vu+ Uno 4K of de Vu+ Duo2. De laatste is echter een ouder model en is qua prijs (in een dual tuner uitvoering die ik nodig heb om gelijktijdig te kunnen kijken en opnemen) bij de zaak waar ik het liefst wil kopen ongeveer 90 euro duurder dan de Uno 4K en zelfs 160 euro dan de Mutant HD51 4K. Dat lijkt me dus sowieso niet de beste keus of zie ik iets belangrijks over het hoofd?

 

Het voordeel van de mutant en Duo2 is dat er een interne harddisk in geplaatst kan worden t.o.v. de Plus Uno 4k. Ik heb echter wat op internet gezocht en in de review op Totaal TV (http://www.Bron: Totaal TV/tests/beeldende-kunst-/) geeft men aan dat het opnemen middels een externe (USB3.0) harddisk prima zou werken. De Mutant is de goedkoopste van de drie en hierin kan ook een interne harddisk geplaatst worden, ik heb echter het idee dat de kwaliteit net wat minder is dan de Vu+ modellen. vandaar dat ik nu lichtelijk neig naar de VU+ Uno 4K.

 

Is er iemand die nog een bruikbaar advies voor me heeft welke van de drie ik zou moeten kopen en zou ik in mijn keuze de VU+ Duo2 gezien de prijs en het feit dat deze al langer op de markt is t.o.v. de andere twee modellen inderdaad moeten laten afvallen?

Ik heb sinds eind 2016 een Uno 4k en kan probleemloos opnemen/afspelen naar/van 2.5" HDD via USB3.0, maar ook naar/van NAS QNAP.

Ik heb een oude 2,5" HDD uit een portable gesloopt en op Aliexpress voor minder dan Euro 5 een USB 3.0 doosje gekocht.

Voordeel van 4k is bovendien de FBC tuner zeker als je elders in het huis ook via de 4k TV wil kijken met Openwebif/VLC.

Daarnaast kan de 4k goed films van de NAS afspelen, maar de GUI van EMC is wat minder functioneel dan die van KODI.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...