Ga naar inhoud


Display of MiniTV


Andrija
Ga naar oplossing Opgelost door De_Perre,

Aanbevolen berichten

Heb geprobeerd het display c.q. mini TV aan te passen. Zelfs met Openwebrif. Helaas met weinig succes.


Is er een handleiding of instructies hoe dit te doen. Wat ik probeer kom steeds weer bij het zelfde scherm.


Of vage text of je kunt het scherm aanzetten als mini TV.


 

Vr.gr. Andre

Bedankt voor je hulp!

Vu Solo 4K  - PLI Develop  :)  LG 55 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Van PLI forum hoor ik dat je lang de TV knop moet indrukken. Maar dat werkt bij mij niet. Tevens is het scherm na de laatste update weer veranderd. Nu ben ik begin en eind tijd van een programma kwijt. Vroeger zat dit scherm toch al op de Duo. Hoe deden jullie dat dan? 

Vr.gr. Andre

Bedankt voor je hulp!

Vu Solo 4K  - PLI Develop  :)  LG 55 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan mij dan iemand vertellen waar het config bestand vn 4lcdlinux moet worden geplaatst wil het werken. Bij komt het in de tmp map terecht. Werken met 4LCDlinux weet ik dan ook niet waar te plaatsen. 

Is er misschien een handleiding voor 4LCDLINUX zodat ik mijn minitv kan aanpassen.

Vr.gr. Andre

Bedankt voor je hulp!

Vu Solo 4K  - PLI Develop  :)  LG 55 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is helaas geen succes. Maar bedankt voor het meedenken. Via de box kun je een setting saven. Deze komt dan in TMP terecht met een vreemde bestandsnaam. Laden van een bestand in 4 LCDLinux gaat niet. Nog is het onbekend waar het config bestand te plaatsen. 

 

Een andere mogelijkheid is via de PC met openwebrif. Daar loop ik tegen hetzelfde probleem aan.

 

Probleem is namelijk dat het schermpje kleuren heeft die niet te lezen zijn. En ook dat bepaalde gegevens missen. 

 

Het is niet zo dat de boel in de brand staat. Echter bij een update wordt het schermpje (soms) gewijzigd. En niet altijd ten positieve.

Vr.gr. Andre

Bedankt voor je hulp!

Vu Solo 4K  - PLI Develop  :)  LG 55 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

hmmz, dan staat deze bij pli op een andere plek.

 

Kan je in de web interface niet je instellingen opslaan en daarna weer restoren?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet dat ik weet. A: wat is de naam van het bestand dat gelezen kan worden.

B: Waar moet het bestand heen. Aangezien ik een Solo4K heb is het een ander verhaal als bij de DUO. Dus waarschijnlijk wil het helemaal niet. Op de PLI site kom ik niet verder. Aangezien hier "toch" veel over VTI wordt gesproken heb ik ook geen reacties van daar gehoord. Zou naar VTI kunnen gaan maar blijf daar bij media bestanden die op de HDD staan van de box niet herkend worden of afgespeeld worden.

Vr.gr. Andre

Bedankt voor je hulp!

Vu Solo 4K  - PLI Develop  :)  LG 55 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

heb je al es gekeken in de webinterface?

 

stukje rechtsboven:

2017-02-21 17_53_14-LCD4linux.png

 

Maak je instellingen, en klik het pijltje naar beneden. Dan krijg je de mogelijkheid om de config op je pc op te slaan. Als je dat gedaan hebt druk je op browse en selecteer je de file die je net hebt opgeslagen. Daarna op het pijltje omhoog klikken en dan wordt die file gerestored naar de correcte plek.

 

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou moeten beginnen met de groen pijl om het bestand van de box te halen.

Echter zal je eerst met browse naar het bestand moeten gaan WAAR! Bewerken , "save" en uploaden. Geprobeerd. Helaas. Mag ik concluderen dat 4lcd;inux niet compatible is met Solo4K

Vr.gr. Andre

Bedankt voor je hulp!

Vu Solo 4K  - PLI Develop  :)  LG 55 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het een foute conclusie is.

Ben zelf geen gebruiker van deze plugin (staat wel op de box geinstalleerd) en gebruik ook een andere image.

 

Maar in VTi kan je via http://IP_VAN_JE_VU/lcd4linux/config normaal de aanpassingen maken. Zie ook de screenshot die wiz gemaakt heeft.

 

Indien je die pagina ook hebt, kan je al een deel van de config daar maken.

Door dan op save te klikken, zal je ze op je ontvanger opslaan.

 

Je kan dan, met de groene pijl eventueel de config downloaden naar je pc. Je kiest zelf waar je deze wil opslaan door 'save as' of 'opslaan als' te kiezen. Het is een tekstbestand, dus je kan dit bewerken met kladblok (of notepad) of een andere teksteditor naar keuze (bv notepad++).

Na alle aanpassingen gemaakt te hebben op de pc in je tekst editor, kan je met de blauwe upload knop terug jouw bestand opladen.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het geprobeerd. Noppe. Dus maak ik een fout. Ligt het dan toch aan PLI of gewoon mij. Alle eerst zal er een bestand moeten worden gekozen. blauwe knop. vervolgens selecteer wat je wil en save.

Echter dan is mijn bestand weg. Dus weer browsen en laden. Vervolgens gekozen uploaden en Noppe. Verschillen jij werkt met VTI en ik PLI maar de plugin is geschreven voor of dat maakt niks uit. 

 

In welke map komt uiteindelijk het lcd4config bestand.

Vr.gr. Andre

Bedankt voor je hulp!

Vu Solo 4K  - PLI Develop  :)  LG 55 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Even gegoogled (lcd4linux solo 4k openpli), en het lijkt aan Pli te liggen.

 

Maar mogelijk kan je het toch wat tweaken door "/etc/share/enigma/skin_display.xml" aan te passen.

  • Like 1

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...