Ga naar inhoud


Storing Schotel op Ziggo Ontvanger


sipke41

Aanbevolen berichten

Er word door mijn buurman beweert dat mijn satelliet schotel stoort op zijn Ziggo ontvanger ik woon in een appartement heeft iemand daar wel eens van gehoord ????Ik moet er wel bij vertellen dat mijn ontvanger een Amiko Allien is welke ik heb aan gesloten met een kabel op internet Groet Sipke41

aangepast door sipke41
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Je buurman kan zich beter bij een dokter melden. Zijn gewoon pesterijtjes, daar moet je je niks van aan trekken.  Je schotel ontvangt en zend niks uit dus kan onmogelijk storen.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Aangeven, dat je voor hem de Ziggo technicus bij hem wilt laten langs komen, en dat degene de rekening betaalt die ongelijk heeft.

 

Je kan ook een melding maken bij het agentschapTelekom.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ceesv schreef op 13 Ma 2017 - 17:00:

Aangeven, dat je voor hem de Ziggo technicus bij hem wilt laten langs komen, en dat degene de rekening betaalt die ongelijk heeft.

 

Je kan ook een melding maken bij het agentschapTelekom.

 

En waar moet hij dan melding van maken Cees?  De buurman meent toch dat de schotel stoort?  Als die buurman dit gaat melden liggen ze waarschijnlijk al onder de tafel van het lachen.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De aanval is de beste verdediging.

Wanneer bij de buurman eenmaal het idee post gevat heeft dat jou schotel verantwoordelijk is voor slecht beeld op zijn Ziggo aansluiting, heb je op een gegeven moment in het slechtste geval een auto voor de deur staan op 4 platte banden.

 

TV is heilig, je buurman zal net zolang klagen tot jij jouw schotel weghaalt.

 

Wanneer je dan pro-actief aangeeft dat je voor hem het agentschap Telekom en Ziggo gaat vragen jouw schotel op storing te laten controleren, en dat wanneer blijkt dat de storing niet door jouw schotel veroorzaakt wordt, hij daarvoor de kosten gaat dragen, ben je van meestal binnen de kortste keren van het gezeur af.

 

Jaren geleden had een zendamateur ook zijn buurman aan de deur, hij zou met zijn zender storing veroorzaken.

Bij de 2e keer gaf hij aan dat hij de radio opsporingsdienst gebeld had, zodat die een en ander zouden gaan controleren.

Hij had alleen een vraag aan de buurman, de radio opsporingsdienst had aangegeven dat ze de gegevens van de buurman niet konden vinden in het kijk en luistergeld register.

 

U begrijpt, de buurman was zwartkijker, en gaf onmiddellijk aan dat het met die storingen wel mee viel.

Er hoefde geen verdere pogingen ondernomen te worden de storing te verhelpen. :D

 

Heb je een goede verhouding met je buurman kan je ook kijken wat voor storing hij heeft en hem helpen het op te lossen.

 

Je kan ook zeggen, dat je op je Ziggo aansluiting ook storing had en dat sinds je een schotel antenne hebt je geen storing meer hebt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

TV is heilig, je buurman zal net zolang klagen tot jij jouw schotel weghaalt.

 

Ik denk dat daar het probleem ligt , en nergens anders !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Subiet een bord plaatsen met de tekst:"GEVAARLIJKE STRALING, VERBODEN OM ZICH BINNEN HET STRALINGSBEREIK VAN DE SCHOTEL OP TE HOUDEN"

Goed idee, alleen niet de straling, maar het is wel gevaarlijk om in de buurt van mijn schotel te komen want dan krijgen ze met mij te maken... :D

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Na maanden lange (dit zegt mijn buurman) meeting is Ziggo tot de conclusie gekomen dat de niet geïsoleerde F connectors de boos doeners zijn deze moeten voorzien worden van isolatie tape Dit lijkt mij vergezocht want ik geloof niet dat 12 Volt straling kan veroorzaken dat die dwars door ramen met dubbel glas en muren heen gaat (is nog niet beproefd omdat buurman zijn huis aan het veranderen is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een onzin verhaal.
Hoe ziet een niet geïsoleerde F-connector er uit? Die bestaan domweg niet.
Nog dommer is dan te denken dat je straling kunt tegenhouden met isolatie tape.
Maar het is complete onzin. Bij kabel-tv worden frequenties gebruikt van tot 87,5 tot 862MHz
bij satelliet-tv zijn de frequenties in de kabel een stuk hoger namelijk tussen de 950 en 2150MHz.

 

Laat die buurman eerst maar eens goedgekeurd bekabelingsmateriaal gebruiken voorzien van het KabelKeurmerk.
 

post-60869-0-59271600-1500290327.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...