Ga naar inhoud


Ziggo CI+ module en UPC kaart


RCDingen

Aanbevolen berichten

Garantie inderdaad tot aan de deur zoals dat heet... Zolang Ziggo het certificaat niet wijzigt blijft het werken.. Ik heb de module nu bijna een jaar en werkt prima... Maak in elk geval een backup van de ontvanger zodat je altijd terug kan naar een werkende situatie. Ook VTi zou kunnen besluiten om (onder druk van de CI+ aanbieder) de CI+ ondersteuning te staken. Als je ontvanger 100% werkt dus ook niet tussentijds opwaarderen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nick, Mimisuku bedankt voor jullie tips.

Kan de instellingen pas later testen want er wordt nu druk gekeken 😁

Waar ik al wel tegenaan liep: als ik naar een zender van Ziggo zapte die niet in mijn abbo zit dan geeft de CI module daar een melding van en is het eigenlijk onmogelijk om deze uit te schakelen anders dan de CI module er maar uit te trekken. Dan naar een FTA kanaal overschakelen en dan kan de module er weer in.

Best vervelend 😩

Als ik de module direct in de TV doe dan heb ik de melding ook maar dan kan ik met de channel + en - knoppen gewoon naar een vrij kanaal schakelen en verdwijnt de melding.

Met de VU ultimo werkt geen enkele knop meer.

VU+ Ultimo 4K

Sony KD-65XG9505

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar is een menu optie voor. CI melding onderdrukken op Nee zetten....

Het is absoluut niet bevoordelijk om de CI er steeds in en uit te steken.. Authorisatie van de CI+ mag op mijn TV mag een aantal keer per periode... Op de STB geen idee, maar het is sowieso niet bevorderlijk voor de fragiele CI slots..

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich ook geen slechte oplossing (niet eens aan gedacht eigenlijk). Enige kleine nadeel is wel dat je zo de zender van de maand mist omdat deze rouleert. En als besloten wordt om het pakket uit te breiden moet je ze handmatig toevoegen.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zender van de maand zit op een vaste plek/frequentie.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei BBsat:

Waar ik al wel tegenaan liep: als ik naar een zender van Ziggo zapte die niet in mijn abbo zit dan geeft de CI module daar een melding van en is het eigenlijk onmogelijk om deze uit te schakelen anders dan de CI module er maar uit te trekken.

dat kan niet kloppen als je alleen die zenders hebt toegewezen aan de CI+ die jij inderdaad in je pakket kunt decoderen

je moet niet de provider of CAID toekennen je moet de zender toekennen

dan krijg je niet van de CI+ een melding maar van enigma2 en die kun je zoals mimisiku schreef onderdrukken

 

die niet geabonneerde zenders druit en heb je helemaal geem probleem meer

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de melding uitgezet zoals aangegeven en dat werkt.

Daarnaast idd in t bouquet enkel zenders gezet die ik in mijn pakket kan decoderen.

Feitenlijk is daarmee het probleem nu opgelost.

Maar voor de interesse, Tonski jij geeft aan dat je zenders kunt toewijzen aan d CI+ module en de module opent dan enkel die zenders?

Dat zou natuurlijk een aardige manier zijn om bepaalde zenders te blokkeren.

Klopt mijn aanname?

VU+ Ultimo 4K

Sony KD-65XG9505

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verhaal van Tonski klopt helemaal. Bij het menu 'Common Interface taken" kun je in VTi elke zender apart toevoegen. Zo filter je keurig uit welke zender door de CI afgehandeld moet worden. Op dat punt is deze functie goed onderbouwd

 

- provider toevoegen (geloof de gele toets)

- CAID toevoegen (geloof de blauwe toets)

- zender toevoegen (geloof de groene toets)

 

Zender toevoegen werkt wel omslachtig.. De zenderlijst wordt geopend en je moet naar de zender scrollen die je wil toevoegen. Met OK voeg je hem toe..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap ik. Soms moet je wel. Zo heb ik kaarten van Ziggo, Canal Digitaal en TV Vlaanderen. Deze delen ook een aantal zenders dus ik móet wel een onderscheid maken i.v.m. de kaartupdates. Bijvoorbeeld Één, Canvas, Ketnet staat bij mij vast op de TV Vlaanderen kaart, SBS 6 op de Canal Digitaal kaart en RTL 4 op de Ziggo kaart... Zo ben ik er zeker van dat alle kaarten tijdig hun update krijgen.. Beetje luxe probleem eigenlijk. De providers gaan er niet van uit dat je bij meerdere providers aangesloten kunt zijn... Het idee.....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb ik gelukkig geen last van.. Alles wordt ongecodeerd opgeslagen. De DM8000 is gelukkig nog uitstekend en dient als OScam server voor de rest in het huis. De CAM701 is extra en zit in een VU+ Zero 4K samen met een reserve TVV kaart. Zo kunnen er 3 apparaten op de kaart met één reserve indien er opgenomen dient te worden. Onze VU+ Zero 4K staat op de 'master' bedroom en die heeft dan zijn eigen kaarten met een eigen HDD in zit met een kopie van de HDD in de DM8000 (ook weer ter ontlasting)... Werkt al jaren uitstekend.. Vroeger op de gastenverblijven een (originele) DM800se maar die heb ik recent vervangen door de VU+ Zero 4K met DVB-C/T2

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Pik dit draadje maar weer even op.

Na ongeveer 2 maanden probleemloos kijken doet zich de laatste week het volgende voor:

Schakel op de kabel naar een gecodeerde zender zoals RTL4 of BBC 1 en de zender opent probleemloos, onderin de infobar staat ook netjes de kaartinfo aangegeven; slot 1- etc...

Maar na een paar minuten kijken bevriest het beeld, geluid en eventueel de ondertiteling blijft doorlopen.

Als ik naar een andere gecodeerde zender zap herhaalt zich dit fenomeen

Wat is hier aan de hand? Kaart of CI module kapot of moet er iets worden ge-update?

VU+ Ultimo 4K

Sony KD-65XG9505

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...