Ga naar inhoud


Ziggo CI+ module en UPC kaart


RCDingen

Aanbevolen berichten

Is die feature voor alle vti firmwares voor alle vu's, of enkel voor de 4K modellen?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

VTi, waarbij naar ik meen, de nieuwere modellen het CI+ module beter ondersteunen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je ontvanger nog niet standby is geweest neem ik aan dat hij gaat decoderen op het moment dat je de opname gaat bekijken?

En werkt dat dan ook goed met timeshift?

Wordt de opname dan vervolgens ook gelijk gedecodeerd opgeslagen?

Maar als ik zit te kijken en iemand anders gaat via een stream kijken, dan gaat het niet werken uiteraard.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het ging hier over een feature van VTI voor de VU+ receiver

je kunt naar keuze opnemen in scrambled mode of descrambled

doe je dat in descrambled mode dan kun je per CI+ module maar een ding zien namelijk de Opname die net gestart is

 

uiteraard gaat het niet werken indien je iets anders wilt zien tijdens de descramble opname

maar wel met een scrambled opname

als derde een stream starten gaat dus niet lukken met de CI+

heeft iemand dat dan beweerd?

 

en als je het een rare feature vindt, dan lees maar eens terug want daar hebben massa's mensen om gevraagd gezien de CI+ limitatie

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry hoor,maar

A: Mag ik niet geïnteresseerd zijn in een feature van VTI als ik geen VU+ heb?

Misschien wordt dat mijn volgende receiver wel?

B: Ik zeg toch helemaal niet dat iemand iets heeft beweerd, ik ben gewoon benieuwd.

C: Waar staat dat ik zeg dat het een rare feature is? Integendeel, ik ben juist blij met de bevestiging dat dit werkt.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat de solo se v2 er niet bij staat. Hij ondersteund nml ook ci+.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Deze berichten zijn al een paar maanden oud maar wel veel info.

Begrijp ik het nu goed :

Ik woon in een vormalig UPC gebied.

Bezit een VU+ Ultimo 4k

Heb een Ziggo CI+ plus een witte nagra kaart.

 

Als ik nu de laatste VTI+ image 13.0x op mijn Vu+ zet kan ik dan Ziggo ontvangen/decoderen.

Ik wil graag van mijn Horizonbox af.

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zóu kunnen.. Ga dat zelf binnenkort eens testen op mijn VU+Zero 4K. Er is ondersteuning voor de Duitse Nagra aanbieders, maar of dit ook voor de NL geldt moet ik testen. Mocht er een Neotion module komen dan acht ik de kans groot..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Alex1970

Natuurlijk mag dat! Ik help/ondersteun ook heel wat mensen en hou mijn kennis graag breed. Ik bezit inmiddels naast Dreamboxen ook een aantal VU+ boxen. Heb zelf een jaar rondgevraagd/gelezen voordat ik overging naar VU+. Nog geen moment spijt gehad en mijn gasten ook niet.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

CI+ op de VU+ is illegaal. Dat box heeft géén CI+ licentie. Op de werking in de toekomst geen enkele garantie! Zolang het werkt werkt het..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

is het beperken van ontvangst middels eigen receivers legaal, wetende dat de EU daar nieuwe wetgeving over heeft uitgebracht....?

dus zeik niet over een irrelevant onderdeel Roborob

6 berichten en dan weer een bommetje opwerpen

 

als je het gaat bestuderen zul je er achter komen dat de CI+ die op zich ook al niet eenduidig qua certificaat werkt kan gebruikt worden in de nieuwe modellen van de VU+ en op menig ander hardware / apparaat waar Ziggo helemaal niet naar gekeken heeft, een groot gat in die zogenaamde eigen certificering

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje top offic, maar de joyne module doet het niet bij vti, tenzij het nu gefixed is.

hebben zij die ci+ dan anders gemaakt? Ik lees dat andere ci+’en wel gaan.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is CI+ altijd mogelijk op elke linux box, mits de software de CI+ module  voor de gek houdt.   Maar de beperkingen zoals 1 stream daar ontkom je niet aan.   Daarom heb ik liever dat de kaart onder een softcam draait.

  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...