Ga naar inhoud


Ziggo CI+ module en UPC kaart


RCDingen

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Codx:

Volgens mij is CI+ altijd mogelijk op elke linux box, mits de software de CI+ module  voor de gek houdt.   Maar de beperkingen zoals 1 stream daar ontkom je niet aan.   Daarom heb ik liever dat de kaart onder een softcam draait.

Ik ook, maar velen gaan naar gepairde kaarten of module met ingebakken chip.

gepairde kaarten op een softcam draaien is niet voor iedereen weg gelegd.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op ‎7‎-‎5‎-‎2018 om 13:51 zei Codx:

CI+ altijd mogelijk op elke linux box,

vergeet dat nu, 

het receivertje heeft wel een behoorlijke rekenkracht nodig dus passende CPU en geheugen, en dan de juiste firmware.

op de oude Linux bakken zal CI+ niet werken (indien het CI+ deel ook daadwerkelijk actief is)

 

er zijn zoveel Linux receivers op de markt waar misschien maar een vijfde van de moderne nieuwe receivers de CI+ aankan 

Carolina Carol Bela

Rosalia De Souza

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

De discussie is al even geleden maar ik zit toch nog met een vraag.

 

Ik heb een SmarDTV CI+ Module van Ziggo.

Is het mogelijk om tegelijk op te nemen en TV te kijken icm een Vu+ Uno 4K SE?

En is het echt mogelijk om de zenders te Decoderen met een Vu+ Uno 4K SE, zonder cardsharing?

Ik heb een alles-in-1 abonnement en een Ci+ module in een oud UPC gebied.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je goed gelezen had, dan had je gezien dat dit prima gaat met de VTi firmware. Uiteraard heb je voor kijken en opnemen wel voldoende tuners nodig (minimaal 2), maar met een DVB-C FBC zit je gebeiteld. Wel achteraf decoderen instellen omdat een CI+ maar 1 stream kan verwerken..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het zeker omdat ik zelf een VU+ Zero 4K heb met dezelfde CI+ en kaart. En dat werkt hier prima..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mimusiku er komt bij mij deze week een VU+ ultimate 4K binnen en daar wilde ik ook een CI+ module van Ziggo (oud UPC) gebied inzetten

Nu heb ik ook nog een kaart die ik via Oscam of cccam kan inzetten.

Ik begrijp dat dat zeker mogelijk moet zijn, heb je daar ook ervaring mee?

En is het dan beter eerst de Oscam kaart te installeren en daarna de CI+ module of maakt de volgorde niets uit?

Achteraf coderen instellen is een goede tip, zijn er nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden?

Overigens, ik gebruik nu bij Ziggo de ongecodeerde kanalen zoals NPO1, 2 en 3.  Ik neem aan dat die buiten de CI+ module blijven lopen zodat ik NPO1 kan kijken of opnemen terwijl ik een via CI+ gecodeerd kanaal opneem. Klopt dat of gaat alles wat ongecodeerd is nu ineens ook door de CI+ module beïnvloed worden?

aangepast door BBsat

VU+ Ultimo 4K

Sony KD-65XG9505

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jazeker! Op mijn VU+ Zero 4K heb ik zowel de CI+ module van Ziggo draaiend alsook een TV-Vlaanderen Seca3 smartcard. Werkt allemaal prima. De installatievolgorde is irrelevant. Let er wel op dat de CI+ alleen (nog) werkt in VTi. OpenPli doet geen CI+

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er geen plugin die je (handmatig) kan installeren om CI+ wel werkend te krijgen op bijv. OpenPLi?

VTi installeren op een andere ontvanger dan VU+ gaat niet, bovendien vond ik het geen fijn image.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht.. Ik gebruik geen OpenPli... Over image-smaak valt natuurlijk niet te twisten. Als het maar stabiel draait. OpenPli devs ageren heel sterk op het CI+ vraagstuk. Het is illegaal verkregen materiaal en gaat tegen de OpenGNU licentiegebruiken in. En daar hebben ze dan gelijk in. Voorts pochen ze nogal open het 'schone' programmeren van de code (wat absoluut niet waar is als je ziet wat voor bochten ze moeten maken om alles te ondersteunen).

Er zijn (ciplus helpers) die werken (of hebben gewerkt) in OpenPli voor de DM7020 en de Mutant 2400HD als ik me goed herinner...

Ga me maar niet uitwijden over de argumenten die ik heb gehad met de OpenPli devs...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Mimisiku:

Wellicht.. Ik gebruik geen OpenPli... Over image-smaak valt natuurlijk niet te twisten. Als het maar stabiel draait. OpenPli devs ageren heel sterk op het CI+ vraagstuk. Het is illegaal verkregen materiaal en gaat tegen de OpenGNU licentiegebruiken in. En daar hebben ze dan gelijk in. Voorts pochen ze nogal open het 'schone' programmeren van de code (wat absoluut niet waar is als je ziet wat voor bochten ze moeten maken om alles te ondersteunen).

Er zijn (ciplus helpers) die werken (of hebben gewerkt) in OpenPli voor de DM7020 en de Mutant 2400HD als ik me goed herinner...

Ga me maar niet uitwijden over de argumenten die ik heb gehad met de OpenPli devs...

 

Ik kan me wel wat voorstellen betreffende de houding van de OpenPLi devs, daar ben ik ook regelmatig tegen aangelopen.

Qua CI+ hebben ze inderdaad ook gelijk, maar om soortgelijke redenen wordt bij bijv. OpenATV standaard geen softcam geleverd, maar dat is ook naderhand toe te voegen.

En qua imagekeuze valt niet over te twisten inderdaad, daar ging het me ook niet om, maar VTi draait nu eenmaal niet op een Xtrend bijvoorbeeld.

Maar regelmatig probeer ik wel eens een ander image en toen ik een multistream receiver wilde had ik ook gekozen voor een VU+ om VTi eens te proberen. Daar mistte ik van alles in en kon niks vinden.

Maar dat is voer voor eens een keer een andere discussie.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Mimisiku:

Jazeker! Op mijn VU+ Zero 4K heb ik zowel de CI+ module van Ziggo draaiend alsook een TV-Vlaanderen Seca3 smartcard. Werkt allemaal prima. De installatievolgorde is irrelevant. Let er wel op dat de CI+ alleen (nog) werkt in VTi. OpenPli doet geen CI+

Top! goed om te weten 😎 ,

En blijven de nu ongecodeerde zenders buiten de CI+ module?

aangepast door BBsat
iets vergeten

VU+ Ultimo 4K

Sony KD-65XG9505

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongecodeerde zenders hebben toch helemaal geen CI+ module of softcam nodig?

Het gaat erom dat de gecodeerde zenders van Ziggo gebruik maken van de CI+ module (en niet de softcam) en dat de gecodeerde zenders van Canal Digitaal gebruik maken van de softcam.
Vereist dat nog bepaalde instellingen?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen heb ik de Vu+ Uno 4K se aangeschaft.

VTi geinstaleerd en Ci+ module en smartcard erin, en hij werkt prima. Dus horizonbox kan de deur uit!
Ik kan alleen de optie voor het achteraf decoderen niet vinden.

Deze zou automatisch ingeschakeld zijn maar hier lijkt het nog niet te werken.


Gisteren een paar minuten tv opgenomen terwijl ik ook naar een gecodeerde zender keek. Daarna de box op stand-by gezet en vanmiddag geprobeerd de opname terug te kijken. Maar nu krijg ik alleen zwart beeld. 
Dus ik denk dat ik een instelling mis.

 

Menu>instellingen>Common Interface>Geschikt voor meervoudig decoderen... staat uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...