Ga naar inhoud


Valt de ontvangst van Joyne mee?


Sprietje

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ik meen, dat hier ook soortgelijke ontvangst rapporten gegeven zijn.

Bij regen waren op 9 nog steeds transponders te ontvangen, maar de Joyne transponders verdwenen.

Dat was wel in de testperiode en is daarom niet representatief voor de momentele situatie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het vermogen van Joyne was toen nog niet optimaal.als een regenbui bij de uplink ontstaat kan dat individuele uitval geven.

Maar als het bij de ontvangstinstallatie plenst zal dat voor zowel 23 als 19 dezelfde demping en verspreiding door druppels geven.

De vraag die voor mij geld is of dan de 43 eerder uitvalt dan de 64cm, en of dat gelijk is voor 23 en 9.

Of Joyne eerder uitvalt met 5/6 dan een transponder op 9 met 3/4 vindt ik minder belangrijk.

Als in nederland met dezelfde veldsterkte en dezelfde schotel/lnb 9 eerder uitvalt dan 23, kan overwogen worden daar iets mee te doen.

Als zowel 23 als 9 op hetzelfde moment onderuit gaan, is er geen reden om te wijzigen behalve als Joyne beter wil zijn in centraal europa dan CD.

B.v. als Joyne kleine volgsystemen of campersystemen welke op 19 goed werkten weer wil laten gebruiken voor 9 Oost.

Daarom doe ik die test met de 43cm.

Systemen kunnen misschien aangepast worden.

Is makkelijker dan de veldsterkte van de satelliet te verhogen.

Immers zijn er nu nauwelijks klachten in centraal, maar wel veel in zuid Europa.

Ik vraag me af of een wijziging van de Fec naar 3/4 de slechtere kleine schotels dan wel zal laten werken.Als het ontwerp en het focuspunt en de belichting niet optimaal zijn red je het daar niet mee. Als ik zomaar een andere lnb in de 43cm hang lukt het ook niet meer.Het focuspunt van de 43cm is vanuit de bolcurve van de black ultra geoptimaliseerd tussen overspill en maximale belichting met een iets kleinere F/d verhouding welke niet uitgaat van het onderste punt van de vertex.

Het zal altijd een discussie blijven tussen techneuten en commercielen.

En natuurlijk heeft Sprietje gelijk met zijn natte zeem, maar hier werkt dat minder tijdens een plensbui.

aangepast door commentaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens het afstellen van de schotels bemerkte ik dat de frequenties van Joyne ook op Hotbird 13, Eutel 16 en Sirius te vinden zijn. Je zit dus heel makkelijk op de verkeerde satelliet.

11747H & 12074V via Eutel 16??

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bemerk hier ook dat het signaal sterker geworden is. Bij het afstellen van de schotel gebruiken de meeste mensen de TV of een goedkope satmeter, daardoor zal de schotel bij de meeste niet zo zuiver staan als uitgericht met installatie apparatuur.

 

@commentaar, 

Mooie foto maar met hevige regen zal het water van de bovenste Triax (9 oost) zijn water voor de onderste Triax (23,5 oost) laten vallen en dit beinvloed wel de ontvangst kwaliteit.

Het beeld wat ik tot nu heb gezien vind ik mooi om naar te kijken.

aangepast door satkijker

 

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Commentaar

Leuk dat je zo'n statief gemaakt hebt waar vier schotels op kunnen.
Je geeft zelf aan dat je voor de B&R-schotel een Inverto Black Ultra gebruikt en voor de Triax 64 een Inverto Black Premium.
Ik had dit al gezien voordat ik het in de tekst las.
Toch ben ik bang dat als de verschillen tussen die twee opstellingen meetbaar worden, je de nadruk gaat leggen dat het verschil alleen te danken is aan de B&R-schotel en dat het verschil tussen de lnb's voor het gemak maar achterwegen gelaten wordt. Een Triax presteert natuurlijk ook beter met een Inverto Black Ultra.

Maar verder heb ik het vermoeden dat de Inverto Black Premiums op de Triax-schotels niet optimaal afgesteld zijn.
Ik zie dat de kop van de Inverto Black Premium tegen de lnb-houder zit.
Dit is zeker niet de optimale positie.
Mensen met ervaring van de Triax 64 weten dat de lnb een stuk naar voren moet. Dat weten niet alleen mensen die al vaak een Triax 64 hebben afgesteld maar zelfs CanalDigitaal die in hun installatiehandleiding schrijft dat de duo-lnb zo ver mogelijk naar de schotel gezet moet worden om een optimale ontvangst te hebben.
De hals van een Inverto Black Premium is 29mm lang. De lnb-klem is 20mm breed. Hij kan dus 9mm naar voren.

Waarom hebben jullie die lnb zo ver mogelijk naar achteren staan? Is dat om het prestatieverschil tussen een B&R-schotel en een Triax schotel groter te maken?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sprietje, je vertrouwd mij voor geen meter wel?

Dat was gisteren in de regen onder een paraplu afstellen en ik zal ook een vergelijk maken met een black ultra en een duo lnb.

Je moet niet zo wantrouwig zijn, ik ben geen commerciele geldwolf.

Maar zelf zeg je dat je de triax test met een premium omdat die het meest verkocht zijn.

Onze 43 cm doet het alleen maar goed met een ultra, dus heb ik weinig keus.

Het gaat mij nu in eerste instantie niet om triax af te zeiken, hoewel het afstellen nu niet mijn voorkeur heeft in die sleuven, voor 1 keer geen probleem maar op de camping geef mij dan maar een triax met Eiss.

Het gaat mij nu of de bewering van Joyne voor een 43cm stand houd t.o.v. een standaard verkochte triax.

Maar ik zal hem voor jou op de spectrum exact op maximale ontvangst afstellen op het focuspunt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12074 op de spectrumanalyzer.

Staat niet bij kingofsat, kan een newscarrier geweest zijn, of ik heb me vergist.

Deze satelliet kan niet zenden op deze freq.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Commentaar schreef in bericht 372:

"Tijdens het afstellen van de schotels bemerkte ik dat de frequenties van Joyne ook op Hotbird 13, Eutel 16 en Sirius te vinden zijn. Je zit dus heel makkelijk op de verkeerde satelliet."

De Hotbird 13e is op beide frequenties inderdaad in heel Europa te ontvangen.

De Eutelsat 16e heeft helemaal geen transponders 11747H en 12074V, zelfs niet in de buurt.

Bij de Sirius 4,8e kun je transponder 12074 wel in heel Europa ontvangen echter is die horizontaal gepolariseerd terwijl de transponder van Joyne verticaal gepolariseerd is.
Transponder 11747 is verticaal gepolariseerd terwijl de transponder van Joyne horizontaal gepolariseerd is.
 
Je hebt dus bij het zoeken alleen last van de Hotbird 13.
Heb je die gevonden, dan is het gewoon ongeveer 4,4° verder naar het westen draaien.
 

aangepast door Sprietje
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...