Ga naar inhoud


Valt de ontvangst van Joyne mee?


Sprietje

Aanbevolen berichten


Bij een locatie Noord-NL, een Triax 64 en Ultra Black LNB zou je a.h.v. de door Joyne gedane beloftes toch geen uitval bij stevige regenval verwachten.

Maar ja, hoe stevig is stevig, kun je daar überhaupt maatstaven leggen om de ontvangst te beoordelen.

Dit kan naar mijn mening alleen bij gelijktijdige meting met de ontvangst van Astra 23.5.

 

Dus ik vraag mij af hoeveel waarde een dergelijke mededeling heeft.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede resultaten gemeten vandaag.

Vorige week was 9 oost iets minder dan 23.

Vanmiddag was het signaal vergeleken met dezelfde zenders op astra 23 net 1.5 dB beter.

Vergeleken op een 43 cm schotel.

Nashville - schlager Tv- tv oranje - infokanaal en de provinciale blijven voorlopig Fta.

De stream decoderen in 1 module voor te kijken en op te nemen Is nog niet actief.

Maar wel al vast met 2 modules opnames getest in een Rebox 8220.

Het is dus mogelijk om in een twin tuner met twin lnb en 2 kabels en 2 modules de horizontale en de verticale transponder onafhankelijk van elkaar te kijken of op te nemen zonder dat de modules problemen geven.

post-108154-0-21463600-1502123680_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

fijn om te weten dat dit werkt, maar dan ben je al weer 240€ verder en 27€ in de maand. en dan heb ik de ontvanger op de slaapkamer nog niet meegeteld want dan zit ik al 350 en 32€ per maand. jammer maar dit is wel de realiteit.

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede resultaten gemeten vandaag.

Vorige week was 9 oost iets minder dan 23.

Vanmiddag was het signaal vergeleken met dezelfde zenders op astra 23 net 1.5 dB beter.

Vergeleken op een 43 cm schotel.

Dit zegt nog niks over de stabiliteit en regenreserve bij slecht weer. Een momentopname op een zeer zonnige dag.  

De rest van deze week wordt regenachtig, zo is de voorspelling. Je zou daarom de komende dagen ook moeten meten. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@romar, voor jou misschien niet omdat je nig kaarten hebt, maar voor anderen wel. En als je bij CD te biecht moet dan moet je ook 2 stuks Cam 701 kopen, dus even duur, maar als je de maandkosten gaat tellen heb je bij Joyn de 2e cam binnen 1 jaar terug verdiend. En natuurlijk kan je die cam ook in de slaapkamer gebruiken of zoals ik een 8220 in de woonkamer en een hdmi kabel en ir bediening in de slaapkamer.

Daarnaast kan je op het interne netwerk van de rebox via wifi door het hele huis op je laptop-tablet of telefoon de opgenomen programma's bekijken. Dus ook in de woonkamer een zender bekijken en de andere via het netwerk.

Dan zijn er nog 5Ghz draadloze Hdmi verbindingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via enigma2 fallback tuner kan je ook met 1 ci module in de huiskamer box de slaapkamer enigma2 box zonder aangesloten coax of ci slot / ci module alle kanalen bekijken die de huiskamer box levert.

 

Gelijktijdig kijken met huiskamer box is dan soms niet mogelijk igv verschillende transponders maar zou voor ons persoonlijk gebruik niets uitmaken. Als we nl in de  slaapkamer kijken dan staat de huiskamer ontvanger standby.

 

Ik heb nu een smartcard van canaldigitaal en die is volledig afbetaald. Als ik overstap op joyne kost me dat 129 euro (99 euro module en 30 euro eenmalig registratie)

Dat geld verdien ik met ons gebruik niet gauw terug. Maar voor nieuwe sat klanten speelt dit geen rol en vergen beide providers een vergelijkbare investering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik stel voor dat we ons hier beperken tot ontvangst rapporten!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en waarom is de ontvangst van een satelliet positie en de Transponders en alle daaraan gerelateerde kwesties anders bij Joyne dan bij nenport welke andere provider?

der wordt hier geloof ik heel veel fabeltjeskrant gelezen

 

als je 9 Oost goed ontvangt, ontvang je ook de transponders van joyne goed

belachelijk om iets anders te stellen

 

85% ontvangst vanmiddag

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

@Tonskidutch,

Ja, net als alle andere transponders met FEC 5/6.

En daarvan wordt vastgesteld dat je dan beduidend minder regenreserve hebt als met FEC 2/3

 

Alleen zijn er bijna geen DVB transponders met FEC 5/6.

 

@soldier, geeft het CI menu van je ontvanger informatie over de geldigheid en werking van je softcard?

Heb je de dealer gevraagd het module opnieuw te activeren?

 

Open anders een nieuw onderwerp, hier verzamelen we ontvangst rapporten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook meerdere zenders op astra 1KR / 1L 19,2 Oost staan in FEC 5/6

zoals BVN en veel spanjaarden ORF sport ATV HD etc... daar heb ik prima ontvangst op, ook bij regen (nog steeds met T55 in de gemeenschappelijke tuin)

 

maar ik wacht nog een week met waarnemingen tot dat het hier ook eens flink gaat plensen zoals nu in Nederland

misschien heeft men dan alweer aan de knopkes gedraaid in het Uploadstation

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...