Ga naar inhoud


Valt de ontvangst van Joyne mee?


Sprietje

Aanbevolen berichten

ook meerdere zenders op astra 1KR / 1L 19,2 Oost staan in FEC 5/6

zoals BVN en veel spanjaarden ORF sport ATV HD etc... daar heb ik prima ontvangst op, ook bij regen (nog steeds met T55 in de gemeenschappelijke tuin)

 

Maar die zenders worden in QPSK uitgezonden in plaats van 8PSK en bovendien is het signaal van Astra19 zeker 2dB sterker dan het signaal van Joyne op 9 oost.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou net ff td64 aan stoel buiten met inverto duo twin met M7SAT801 en zo de astra 3 gevonden met matige regen.

Op de GSO loopt astra3 2db terug op VU.

Zoals ik ik hier lees zijn de transponders van eutel9 oost problematisch met regen.

Ik heb nog 2 schotels van 40cm staan en ga morgen proberen eutel te ontvangen met een BU er in en h121 coax.

De Rus in dat filmpie van spriet is ook geniaal,heb nog groot deksel van jus pan

aangepast door Leeuwarder78

HP proliant dual processor rackserver met freebsd unix,HP small form factor desktop met ssd Linux mint ,raspberrypi3,HP gigabit switch,Draytek 2820,VU+DUO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja beste Leeuwarder, mooi hè dat filmpje van die Rus.
Maar denk nu niet dat hij een tovenaar is want dat kan alleen als je met hele makkelijke parameters werkt.

Joyne werkt met DVB-S2, 8PSK, fec 5/6
CanalDigitaal werkt met DVB-S2, 8PSK, fec 2/3
Maar daar in Azië zijn sommige zenders in DVB-S, QPSK, fec 1/2. Nou dat scheelt nogal in de ontvangst.
Hier in West-Europa is zelfs geen sterveling die een transponder heeft met DVB-S2, 8PSK, fec 1/2 maar daar hebben ze zelfs fec 1/2 bij DVB-S, QPSK.
Ja, daar heb je echt niet veel voor nodig, ik denk zelfs geen pannendeksel.
Als je een Inverto Black Ultra goed op de satelliet richt, ontvang je die zender denk ik ook.
 

post-60869-0-47812400-1502208002_thumb.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik gun mn ouders wat heb toch die sat801 met kaart en die leen ik mn lieve oudjes uit op de camping in egmond.

Is altijd beter dan diggitenne mast alkmaar.

TDS64 met BU.

En inderdaad Spriet mooi zoiets,een stuk zilverfolie met LNB zou ook nog lukken.

Oja Fec5/6 is gewoon besparing van bandbreedte dom maar goed.

Dacht dat die mensen uit Drachten en Siegerwoude komen op site een eind uit richting

Ps een LNB op de sat richten is niet zo maar wat.

Heb een longneck in de hand op de sat gericht en dat is niet makkelijk maar werkt wel op 19,2 want die is keihard

aangepast door Leeuwarder78

HP proliant dual processor rackserver met freebsd unix,HP small form factor desktop met ssd Linux mint ,raspberrypi3,HP gigabit switch,Draytek 2820,VU+DUO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je zoiets doet kan je wel merken wat een wok doet en ja dat gezeik over TRIAX doet me niks.

Triax is goed voor ons als hobby,ik kan geen andrews betalen en die 0,6fd klopt aardig

HP proliant dual processor rackserver met freebsd unix,HP small form factor desktop met ssd Linux mint ,raspberrypi3,HP gigabit switch,Draytek 2820,VU+DUO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag toch enkele positieve ervaringen.

De beide transponders gaven geen uitval, ook niet bij redelijke intense regenval hier in Heist-op-den-Berg  (België).

Met mijn triax 110 bleef het signaal zelfs op 15.4 db, 99 procent.

Met mijn Wavefrontier T90 signaal op 14.1db, 82 procent - gecentreerd op 19.2 east.

Mutant HD 51K  Openpli Wavefrontier 0.8W - 42E

VU+ Ultimo 4K Openpli Wavefrontier  28.2-23.5-19.2 -16-13-10/9-7-4.8-1.9 E -0.8 W; 42 east 80 cm Triax, 30 W 110 cm Triax.

Max Digitaal XP 1000 Openpli 23.5 en 19.2 E

Amiko A3 Androïd 4.2.2v2.0.72 met Kodi 16.1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag toch enkele positieve ervaringen.

De beide transponders gaven geen uitval, ook niet bij redelijke intense regenval hier in Heist-op-den-Berg  (België).

Met mijn triax 110 bleef het signaal zelfs op 15.4 db, 99 procent.

Met mijn Wavefrontier T90 signaal op 14.1db, 82 procent - gecentreerd op 19.2 east.

 

Maar we zouden toch meten met 45-64 cm schotels? Een Triax110 en een schele positie op een T90 geven hele andere informatie.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja beste Leeuwarder, mooi hè dat filmpje van die Rus.

Maar denk nu niet dat hij een tovenaar is want dat kan alleen als je met hele makkelijke parameters werkt.

 

Joyne werkt met DVB-S2, 8PSK, fec 5/6

CanalDigitaal werkt met DVB-S2, 8PSK, fec 2/3

Maar daar in Azië zijn sommige zenders in DVB-S, QPSK, fec 1/2. Nou dat scheelt nogal in de ontvangst.

Hier in West-Europa is zelfs geen sterveling die een transponder heeft met DVB-S2, 8PSK, fec 1/2 maar daar hebben ze zelfs fec 1/2 bij DVB-S, QPSK.

Ja, daar heb je echt niet veel voor nodig, ik denk zelfs geen pannendeksel.

Als je een Inverto Black Ultra goed op de satelliet richt, ontvang je die zender denk ik ook.

 

 

Wel eens gehoord van tropische regenbuien in de Tropen, Sprietje?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag hebben we een test opstelling gemaakt om de regenreserve te gaan vergelijken tussen Joyne en Astra 23. Daarvoor gebruiken we 2 stuks Tds 64 met inverto black premium omdat die veel verkocht zijn.

Daarnaast doen we tegelijkertijd de test met 2 stuks 43 cm B&R.

De waarheid gebied me te zeggen dat we daar black ultra in geplaatst hebben omdat onze schotel op die lnb maximaal is aangepast. Zonder regen is de triax 64cm 3dB hoger in gain omdat de oppervlakte groter is.

De digitale opbrengst in C/N -BER en MER is voor de 43cm en de Triax nagenoeg gelijk. De foto met de hoogste gain is de Triax.

Mij lijkt dat we dan een mooie vergelijking kunnen maken in regenreserve tussen 23 en 9.

Tijdens het afstellen van de schotels bemerkte ik dat de frequenties van Joyne ook op Hotbird 13, Eutel 16 en Sirius te vinden zijn. Je zit dus heel makkelijk op de verkeerde satelliet.

Morgen hoop ik dat het flink regent want tot nu toe geen uitval gehad.

Wel meldingen dat diverse niks vinden of een kleine schoteldiameter van een ander merk het niet goed doet.

ook wil ik een vlakschotel gaan testen omdat er ook veel Snipe in de markt staan.

Volgende week gaat een assortiment van lnb's en schotels en diverse ontvangers richting albufeira om te testen en dan zullen we het weten.

post-108154-0-57440700-1502220566_thumb.jpg

post-108154-0-91016500-1502220593_thumb.jpg

post-108154-0-73840000-1502220619_thumb.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Uit ervaring weet ik dat buien op grotere afstand een satelliet kunnen doen laten verdwijnen, terwijl een andere satelliet gewoon te ontvangen is.Zeker wanneer je satellieten vergelijkt welke 15 graden uit elkaar liggen op de Clark Belt.

Een rapport als 23 verdwijnt maar 9 blijft beeld geven v.v is daarom geen voor of nadeel van de een t.o.v de ander.

 

Een transponder met FEC2/3 vergelijken met FEC 5/6 op dezelfde satelliet positie geeft meer informatie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag hebben we een test opstelling gemaakt om de regenreserve te gaan vergelijken tussen Joyne en Astra 23. Daarvoor gebruiken we 2 stuks Tds 64 met inverto black premium omdat die veel verkocht zijn.

Daarnaast doen we tegelijkertijd de test met 2 stuks 43 cm B&R.

De waarheid gebied me te zeggen dat we daar black ultra in geplaatst hebben omdat onze schotel op die lnb maximaal is aangepast. Zonder regen is de triax 64cm 3dB hoger in gain omdat de oppervlakte groter is.

De digitale opbrengst in C/N -BER en MER is voor de 43cm en de Triax nagenoeg gelijk. De foto met de hoogste gain is de Triax.

Mij lijkt dat we dan een mooie vergelijking kunnen maken in regenreserve tussen 23 en 9.

Tijdens het afstellen van de schotels bemerkte ik dat de frequenties van Joyne ook op Hotbird 13, Eutel 16 en Sirius te vinden zijn. Je zit dus heel makkelijk op de verkeerde satelliet.

Morgen hoop ik dat het flink regent want tot nu toe geen uitval gehad.

Wel meldingen dat diverse niks vinden of een kleine schoteldiameter van een ander merk het niet goed doet.

ook wil ik een vlakschotel gaan testen omdat er ook veel Snipe in de markt staan.

Volgende week gaat een assortiment van lnb's en schotels en diverse ontvangers richting albufeira om te testen en dan zullen we het weten.

Mooi fotoke

  • Like 1

HP proliant dual processor rackserver met freebsd unix,HP small form factor desktop met ssd Linux mint ,raspberrypi3,HP gigabit switch,Draytek 2820,VU+DUO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit ervaring weet ik dat buien op grotere afstand een satelliet kunnen doen laten verdwijnen, terwijl een andere satelliet gewoon te ontvangen is.Zeker wanneer je satellieten vergelijkt welke 15 graden uit elkaar liggen op de Clark Belt.

Een rapport als 23 verdwijnt maar 9 blijft beeld geven v.v is daarom geen voor of nadeel van de een t.o.v de ander.

 

Een transponder met FEC2/3 vergelijken met FEC 5/6 op dezelfde satelliet positie geeft meer informatie.

 

Helemaal correct!

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...