Ga naar inhoud


Valt de ontvangst van Joyne mee?


Sprietje

Aanbevolen berichten

@ commentaar heb hier ontvangst zonder problemen, welke oploopt tot 13,7 dB echter bij een flinke bui zijn ze weg en daar heb ik bij cd geen last van en ik weet zeker dat bij een flinke bui die 43 cm van jullie nog sneller weg is. Als jullie dat genoeg kwaliteit vinden dan zal ik inder geval nooit zo'n module kopen

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites


Daarnaast zijn er tientallen meldingen van gebruikers zonder ontvangst problemen.

 

Dit is toch weer zo'n kreet waar ik mijn twijfels aan heb, zeker omdat die niet onderbouwd zijn en ook zeker omdat de CI-modules nog nauwelijks verkrijgbaar zijn.

Gebruiken deze tientallen gebruikers dan ook een 43 cm schotel en zijn de goede ontvangstmeldingen dan ook vanuit Zuid-Europa gemeld want dan is zo'n vermelding pas representatief.

Aan ontvangstmeldingen uit Nederland of met een 80 cm schotel worden wij hier niet wijzer van.

 

Ik ga in oktober voor 5 maanden naar Zuid-Spanje maar ik zou a.h.v. de huidige vermeldingen zeker geen abonnement op Joyne durfen te nemen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de FEC waarde voorlopig  op 5/6 laten ongeacht de zuurpruimen club hier. want ja die liepen al te zeuren voor dat de uitzendingen begonnen waren.

 

Ik denk dat het allemaal meevalt.  Bij een licht buitje valt het signaal niet zo snel weg. Misschien een 30 seconde eerder dan bij 23,5 oost maar het zal er om spannen.  Maar bij een zware bui krijg je met een kleine schotel altijd problemen en zelfs met een 1.80 mtr schotel kan het signaal er nog uit donderen.  Dat gebeurt minstens een paar keer per jaar en dat zijn de eigenschappen van de KU-band, daar doe je niks aan.

 

Na een jaar kan er altijd een evaluatie worden gemaakt of het nodig is de technische waardes aan te passen, en dan weet Joyne ook beter hoe ze er voor staan.  Misschien speelruimte voor een 3e transponder. 

 

Ik heb trouwens gezien dat er 2 conax coderingen aanwezig zijn, wellicht toch voor losse kaarten ?

 

En de EPG voor tp 12.072 loopt nog niet. Ik neem aan dat daar nog aan gewerkt wordt.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn tientallen meldingen van prima ontvangst bij blauwe hemel en ze melden ook allemaal uitval zodra het maar een beetje regent. De regenreserve van Joyne bedraagt maar zo'n 2dB met een prima 60 cm opstelling, terwijl die van CD met dezelfde opstelling ruim 5 dB bedraagt. Qua ontvangstkwaliteit is CD momenteel ruim de winnaar, uiteraard binnen de footprint van Astra3.

 

De enige klanten die qua ontvangst momenteel voordeel hebben bij Joyne zijn de kijkers die zich buiten de footprint van Astra3 bevinden. Helaas valt een groot deel van die potentiële klanten op voorhand al buiten de boot omdat ze geen Nederlandse bankrekening hebben.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de FEC waarde voorlopig  op 5/6 laten ongeacht de zuurpruimen club hier. want ja die liepen al te zeuren voor dat de uitzendingen begonnen waren.

 

Ik denk dat het allemaal meevalt.  Bij een licht buitje valt het signaal niet zo snel weg. Misschien een 30 seconde eerder dan bij 23,5 oost maar het zal er om spannen.  Maar bij een zware bui krijg je met een kleine schotel altijd problemen en zelfs met een 1.80 mtr schotel kan het signaal er nog uit donderen.  Dat gebeurt minstens een paar keer per jaar en dat zijn de eigenschappen van de KU-band, daar doe je niks aan.

 

 

Dit is een uit de lucht gegrepen losse flodder, want Sprietje heeft aangetoond (met voorbeelden) dat geen enkele andere provider 5/6 fec gebruikt in combinatie met DVB-S2/8PSK.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me geen kunst dat Drs.IJzerbout in de Emiraten Joyne kan ontvangen?
Abu Dhabi ligt ruim binnen de grens waar de veldsterkte 44dBw is. Dat kun je ontvangen met een schotel van 95cm met mooi weer. Dan lijkt het me geen kunst om met een 120cm schotel de Joyne zenders goed binnen te halen.

Gisteravond ook maar weer eens een lange tijd naar Joyne gekeken.
Evenals in de avond een paar dagen geleden ook weer regelmatig kortstondig stilstaand beeld. Wel minder lang en minder frequent maar het is toch niet fijn kijken als je 4x per minuut het beeld 1 sec. stil ziet staan. Het geluid bleef wel gewoon door gaan.
Het is gewoon een kwestie van te weinig signaal want als ik overschakel naar de andere zenders van Joyne, zie ik regelmatig het icoontje in beeld van een schotel met een streep er door, een teken dat hij even geen lock kan maken. Dat is maar 1 sec. maar dat heb ik op CanalDigitaal toch echt niet.
Overdag helemaal geen probleen, dan is er geen enkele korte onderbreking.

Maar ik kan me wel voorstellen dat er nog niet veel klachten bij Joyne binnen komen. Er zullen nog maar heel weinig mensen zijn die al een abonnement hebben afgesloten en met de Joyne CI-module kijken. Zodra deze betalende mensen problemen met ontvangst gaan krijgen, trekken ze zeker aan de bel.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb trouwens gezien dat er 2 conax coderingen aanwezig zijn, wellicht toch voor losse kaarten ?

 

Verwacht zelf dat zakelijke klanten wel degelijk een smartcard krijgen.

Maar particulier is het ci module only. Daarmee weren ze het cs geboefte op voorhand.

En blijkbaar met succes want men klaagt hier al weer steen en been.

Zal wel niet meer te lang duren dan ligt de smartcard naast het casettebandje in de vitrines van de musea.

Dan zijn de speelvelden weer gelijk en kunnen alleen professionals nog gehackte pirated content aanbieden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Redelijk forse bui op dit moment. Bij Joyne geen beeld en nauwelijks signaal (0-10%) CD afgezakt van ~85% naar ~70%, drempel van CD ligt hier op 50-55%.

 

Icm naamloze 65cm, inverto Black ultra en VU duo 2

aangepast door RowanF1
  • Like 1

Gebruikt zijn TD78 tegenwoordig als wok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verwacht zelf dat zakelijke klanten wel degelijk een smartcard krijgen.

Maar particulier is het ci module only. Daarmee weren ze het cs geboefte op voorhand.

En blijkbaar met succes want men klaagt hier al weer steen en been.

Zal wel niet meer te lang duren dan ligt de smartcard naast het casettebandje in de vitrines van de musea.

Dan zijn de speelvelden weer gelijk en kunnen alleen professionals nog gehackte pirated content aanbieden.

 

Het blijft een kat en muis spelletje, het zal een kwestie van tijd zijn, alleen hoeveel tijd, dat is koffiedik kijken.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond was de ontvangst aan de Costa Calida beter dan gisteren.
Geen haperingen meer in het beeld op beide transponders.
Transponder 12074V  is iets sterker geworden, net zo sterk als 22 juli maar de afgelopen weken was die iets weggezakt. Die paar procent zorgen er in ieder geval voor dat het beeld nu continue goed is.
Het zou door atmosferische condities kunnen zijn of door nog kleine aanpassingen bij de upload. Tja, over het weer hoeven we het niet te hebben hier, onverminderd strak blauwe lucht met temperaturen een stuk boven de 30 graden.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joyne bied ook zakelijke abonnementen aan waar de kaart met de module gekoppeld wordt.

De module kan 10 kanalen decoderen in de stream.

Een viervoudig headend voldoet dan om het volledige pakket te streamen in Dvbt of Dvbc of Iptv.

 

Als ze zoiets aan de particulier zouden aanbieden, al was het voor 4 kanalen tegelijk, dan zou het mogelijk aantrekkelijk worden.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...