Ga naar inhoud


Zijn er nog die zich dit herinneren? Jonge gasten toch niet.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Ik haal nogsteeds RTTY signalen uit de lucht dmv mijn kortegolf radio, converter en mijn Siemens T100B, soms van radio-amateurs en een enkele keer nog van een ander station.

 

Hier wat foto's van mijn hobby-kamer:

 

De Grundig Satelliet was in die tijd een topontvanger. Doet mij weer denken aan de tijd dat ik als jong kind lid werd van de Benelux DX Club, een Heathkt SW-717 kortegolf ontvanger bouwde, de hele wereld beluisterde, bergen post kreeg, auteur bij die club was en regelmatig antenneś plaatste. Die club bestaat overigens nog steeds zag ik net. Leuke tijd tot het piraten tijdperk en de meisjes in beeld kwamen ;)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Kiekiek,

 

Inderdaad, de BDXC bestaat nog steeds, toen ik lid was van ze zaten ze nog in Meppel, nu zitten ze in Purmerend;

(Vwb TV ben ik ook lid geweest van de FDSE in Kootstertille)

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als student kon ik me geen printer voor m'n Tandy TRS-80 veroorloven dus ik kocht me voor een prikje een occasion 50 baud Lorenz Telex (bijna 35kg zwaar) zodat ik mijn Basic programma's kon afdrukken dmv een simpele interface en een stukje code in Z80 assembler. Die dingen maakten een enorme herrie en het duurde een eeuwigheid om een blad vol te printen dus ik kwam naar beneden om wat TV te kijken terwijl het mechanische monster als een gek aan het ratelen was op de 2e etage.

Op een bepaald moment - ik zal het nooit vergeten- hoorde ik een enorme dreun en het hele huis leek te trillen, ik had de telex op zo'n typisch TV-tafeltje met rood tafelblad en een soort zwarte draadstangen pootjes staan en de schroefjes in het tafelblad waren losgetrild zodat de hele zooi naar beneden donderde met een verschrikkelijke herrie op de plankenvloer.

Naar de oorzaak hoefde ik niet lang te zoeken: na een volle regel geprint te hebben krijg je een carriage return in de echte zin van het woord waarbij de zware metalen printkop terug naar het begin van de regel moet, om het eerste karakter van de nieuwe regel niet te missen mag deze actie niet langer duren dan de lengte van een 50 Baud stopbit (22ms) dus je zit met een stuk metaal dat aan 45km/u terugschiet om dan plotseling te stoppen, door deze zware krachten kwam het tafeltje in resonantie en sneuvelde mijn eerste printer, het tafeltje en een paar planken in de vloer  :lol:   
 

aangepast door alleyoop
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mocht het ook doen met slechts 1200 baud en dan

bulletinboards bezoeken en schrijven met een BBC

Acorn Electron op een kleim schermpje met groene

letters. En ja met een cassette. Later een peperdure

uitbreiding met een floppydisk. Hier de versie met de

uitbreiding.

 

post-36489-0-82044300-1501187120.jpg

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerste printer was een naaldprinter met een lint, ik herriner me goed, dat ik onder mijn voeten kreeg van mijn vader waarom ik 's avonds printe als hij in bed zat. Hij sliep een verdiep lager een kamer ernaast.
Dat ding maakte ook een herrie van jewelste.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet meer de chronologische volgorde maar heb

een Star LC10 gehad, een 4-kleuren dotmatrix printer.

Een 4 kleurenplottertje met pennetjes ter grootte van

2,5 cm waarmee ik in basic geschreven HX diagrammen plotte.

Als een koe met 7 lullen, zo trots was ik...

 

En ook een van de eerste Star kleurenlasers. Type weet ik niet meer.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...