Ga naar inhoud


Zijn er nog die zich dit herinneren? Jonge gasten toch niet.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

ja, en dat opgenomen en een slechte plek op het bandje en dan werkte het niet.... Dan ga ik nu toch wel voor de USB stick enzo !

tijden veranderen. heb nog geprogrammeerd in assembler, dat was toen, en als je een beetje slim was kon je alle programma's hacken :/

Ik heb nog zo'n cd liggen om stereo en surround systemen (en misschien de intussen uitgekomen soundbars) te testen.

Niet alleen waren de kanalen getest, maar er speelden ook zeer lage en hoge tonen af, waardoor je best bij de volumeknop bleef.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zat al met 300 baud op internet via de universiteit rotterdam, en heb vanaf die tijd ook jaren lang een BBS gehad. Dat waren gouden tijden. Het BBS systeem zie je tegenwoordig nog wel terug in de torrent sites, lijstjes met files die je dan simpel kunt binnen halen. Usenet was een stuk lastiger voor de leek. Mijn BBS draaide trouwens op een Amiga 500, 3000 en later de 4000 die helaas na een jaar overleed door een ex.

 

Alle modems gehad tot de eerste kabel modems met de nodige bijkomende ellende, maar toen het kabel en internet tijdperk kwam betekende dat voor de BBSen het einde, een grootse tijd die nooit meer terug komt helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaren voordat er internet was werkte ik bij HP om systemen voor klanten te configureren. Per PC werd toen nog apart dos en windows geinstalleerd vanaf een 5.25 inch floppie. Hoe groot het werkgeheugen was weet ik eigenlijk niet meer, maar op verzoek van de klant konden er 1, 2, 3 of 4 geheugen chippies bij worden geprikt van 64 kB per stuk wat toen nog een vermogen koste. Tijden zijn heel erg veranderd. Ik kwam voor het eerst met internet in aanraking via het packetradio netwerk op 2 meter met een 1k2 Baycom modem. Een beetje foto via een BBS binnenhalen kon maar zo een halve dag duren ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 pens was al super modern, ik monteerde in die tijd I triple E connectoren af. (heb me toen lange tijd afgevraagd wat het was tot ik een keer op een zakje IEEE tegen kwam :))

 

64 polige connectoren die ader voor ader afgemonteerd moesten worden om dan voorzien te worden van een afdekkap om dacht ik winchester harddisks aan te sluiten. We hadden op de afdeling toen net nieuwe met een ongelofelijke capaciteit van 10MB, het gehele bedrijf kwam kijken.

 

Maar man, man wat heb ik die IEEE connectoren vervloekt, had je keurig alle aders afgesoldeerd, kabel getest en alles was goed had je #@&^%$#@$%~!@ dat verrektste kapje vergeten eerst op de kabel te schuiven of had je hem er verkeerd om op geschoven voordat je alles gesoldeerd had.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaren voordat er internet was werkte ik bij HP om systemen voor klanten te configureren. Per PC werd toen nog apart dos en windows geinstalleerd vanaf een 5.25 inch floppie. Hoe groot het werkgeheugen was weet ik eigenlijk niet meer, maar op verzoek van de klant konden er 1, 2, 3 of 4 geheugen chippies bij worden geprikt van 64 kB per stuk wat toen nog een vermogen koste. Tijden zijn heel erg veranderd. Ik kwam voor het eerst met internet in aanraking via het packetradio netwerk op 2 meter met een 1k2 Baycom modem. Een beetje foto via een BBS binnenhalen kon maar zo een halve dag duren ;)

Mijn eerste 386 had 896 kb geheugen.

Toen ik naar 4mb wilde gaan,200 €, of voor een belg was het toen die tijd 8000 frank.

En een harddisk van 40 mb.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerste computerspelleke:

https://fr.wikipedia.org/wiki/Telescore

 

Mijn eerste computer:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Sinclair_ZX81

 

Ik heb internet sinds 1996 , in 2001 telenet ,

en sinds 2008 ben ik ingedommeld ;)

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal nogsteeds RTTY signalen uit de lucht dmv mijn kortegolf radio, converter en mijn Siemens T100B, soms van radio-amateurs en een enkele keer nog van een ander station.

 

Hier wat foto's van mijn hobby-kamer:

 

 

post-52847-0-17107200-1501085183_thumb.jpg

post-52847-0-25915200-1501085212_thumb.jpg

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hobbyscoop met de Basicode, met Hans. G. Janssen.

 

En dan had je (voor je gevoel) al een half uur de VU meters van je cassetedeck in de

gaten gehouden om alles perfect op te nemen als dan ineens door je koptelefoon klonk:

 

 

KRKRKKKSKKKGGGHTHTHHTKKRHHHGGRHJHHRHHRHHKKRRRKRKKRRK

 Dan was dus tijdens de opname de thermostaat van het electrisch deken van pa en ma aangesprongen.

 

GGGRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR      :mad:

 

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...