Ga naar inhoud


Welke reciever is een goede?


Sanyu

Aanbevolen berichten

Goedenavond allen,

 

Aangezien ik veel poblemen had met CanalDigitaal heb ik deze opgezegd en wil mij registreren bij Joyne.

Uiteraard zit hier aan vast dat ik twee nieuwe recievers moet aanschaffen. Plus dat mijn automatische schotel

op het dak van de camper ingesteld moet worden.

Ik ben een volkomen leek op dit gebied, dus ik zoek uw hulp op. Welke recievers zijn aan te raden door u en a.u.b. niet de duurste. Hoe kan ik naar de ene zender kijken en de ander opnemen.

De laatste vraag aan u is...moet ik nu veel aan de aut. schotel laten veranderen?

Er zit een reciever ingebouwd waar een module in kan.

Ik hoop dat u ( wie dit leest ) mij wil en kan adviseren.

Ik wns u alken een fijn weekend en ik wacht rustig af.

Link naar reactie
Delen op andere sites


deze kan ik jou al beantwoorden ...deze staat waarschijnlijk thuis 

en welke schotel heb je thuis 

1/ Hoe kan ik naar de ene zender kijken en de ander opnemen.

een ontvanger met 2 tuners 

keuze genoeg voor een dual tuner 

dus een lnb met 2 uitgangen gewenst ..of meerder 

hangt ervan af welke sats je allemaal gaat zien he 

9°E voor te beginnen denk ik enz

post-41606-0-29895800-1502569299.jpg

post-41606-0-70975400-1502569330.gif

post-41606-0-48862200-1502569336.jpg

post-41606-0-11371700-1502569822.jpg

post-41606-0-53990200-1502569829_thumb.jpg

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat naar de ene zender kijken en de ander opnemen gaat vooralsnog alleen wanneer die zenders op een transponder zitten.

 

Je decoderingsmodule kan slechts zenders van een stream decoderen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben enige tijd bezig, met automatische systemen voor campers, zelfs vandaag nog. Bepaalde units, die de schotel juist richten, zullen nooit compatibel zijn met eutelsat 9. Als ik de importeur mag geloven, zou dit bvb het geval zijn met de orbiter oc2 van alden. Ze zijn volop bezig hun systemen aan het aanpassen. Je zal je bij de dealer of importeur moeten informeren of je stuur unit dit zal aankunnen. Indien niet, zal dit een nieuwe worden. Omdat ik nog geen ontvang en decodeer testen heb kunnen doen, kan ik nog geen advies geven betreffende ontvangers, maar volg het ander topic, die ik heb gestart.

Voor bepaalde systemen bestaan er ontvangers en stuureenheden voor de schotel in een toestel.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ceesv en SmetjeLimb.B

 

Wat een snelle antwoorden. De recievers die ik thuis heb staan zijn beiden de M7 van Canal Digitaal, dus daar kan geen module in. Joyne adverteerde toch dat je op een module een zender kan kijken en de ander opnemen ( mits zelfde transponder ) ?

Jullie lezen misschien wel hoeveel verstand ik van heb.

Ik wacht weer op adviezen.

Bij voorbaat dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Inderdaad, zolang ze op dezelfde transponder zitten kan je kijken en (gedecodeerd) opnemen tegelijk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sanyu

In het algemeen valt het met een automatische schotel al niet mee om naar de ene zender te kijken en de andere op te nemen.
In feite heb je dan een lnb met twee aansluitingen nodig en moeten er ook twee coaxkabels naar binnen. Dat is zelden standaard uitgevoerd en vaak ook niet makkelijk te realiseren.
Wat dat betreft zit je met Joyne niet slecht want die heeft maar 2 transponders en de belangrijkste zenders zitten allemaal op 1 transponder namelijk:
NPO 1-2-3, RTL 4-5-7-8-Z, SBS 6-9, Veronica, Net 5, Comedy Central en Spike.
Je kunt dus doorlussen om beide ontvangers van signaal te voorzien.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank u hartelijk Spietje.

Ik ga in de camper niet opnemen hoor maar thuis moet ik twee nieuwe receivers aanschaffen. Ik zou zo graag advies willen hebben i.v.m. te aanschffen receivers. Enig idee?

 

Fijne zondag en hartelijke groeten,

 

Sanyu

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ik toch al gemeld wat je kan aanschaffen 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ik toch al gemeld wat je kan aanschaffen

 

Dit is wel heel kort door de bocht.

TS vraagt om merken / modellen met de toevoeging, niet de duurste en dan kom je met één merk aanzetten welk sowat en misschien wel de duurste is.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is wel heel kort door de bocht.

TS vraagt om merken / modellen met de toevoeging, niet de duurste en dan kom je met één merk aanzetten welk sowat en misschien wel de duurste is.

er wordt toch gevraagd voor een goede en niet de duurste ontvanger

Ik geef gewoon een vb/

En jij moet ook opnemen.. zonder dat hij pech zou hebben met kijken en opnemen van andere frequentie enz

En dual tuners voor sat daar is wel keuze genoeg in he

Ik hou zelf wel van levens Duurzame toestellen

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg toch keuze genoeg

Ja ik heb maar 1 merk gemeld... niet de duurste

Gewoon effe googlen

En ze doen toch allemaal het zelfde

Als ze op linux werken

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...