Ga naar inhoud


Welke reciever is een goede?


Sanyu

Aanbevolen berichten


Ik vraag mij af of dit nu intussen al door een gebruiker ook daadwerkelijk getest is.

Wij kunnen dit wel gebaseerd op eerdere uitlatingen wel aannemen maar ik hoor toch wel graag bevestigingen van onafhankelijke gebruikers, je kunt dit nu eenmaal niet zelf testen zonder je eerst te abonneren.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet het duurste en dan stap je over naar Joyne? Welke tuners je ook kiest, je bent sowieso €99 kwijt per tuner aan die CAM van hun als je gelijktijdig wilt kunnen kijken. Plus €5 per maand per extra module.

Je M7 ontvangers moet je vervangen en je automatische schotel opnieuw in laten stellen en als dat niet kan ook nog eens een nieuwe regelunit.

Misschien heb je genoeg aan hun lite abonnement, maar wil je wat meer, dus basispakket, dan ben je per maand meer kwijt dan bij Canal Digitaal, alleen een tweede of ev. derde abonnement kost dan die eerder genoemde €5 per maand wat bij Canal Digitaal €9,95 kost.

Lekker goedkoop dat Joyne.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien toch wat nuanceren.

Je bent niet € 99,= kwijt per Tuner maar per ontvanger ook al zitten daar 2 Tuners in.

Ik denk dat TS een ontvanger met Twin Tuner wil kopen om naar één kanaal te kunnen kijken en tegelijkertijd een ander kanaal wil opnemen.

In dat geval heb je maar één module voor € 99,= nodig.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je om op te nemen van dezelfde transponder wel 2 tuners nodig?

ik meen, bij mijn ontvanger, als ik opnam, de zenders kon zien op dezelfde frequentie.

mijn ariva kan het niet aan, maar ik ben benieuwd als mijn vu dit kan.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat zijn nu de vragen die feitelijk alleen Joyne kan beantwoorden of nog beter uit de ervaringen van gebruikers maar die zijn er kennelijk nog niet.

Ik ga er nog steeds vanuit dat je 2 tuners nodig hebt als je b.v. op 2 verschillende apparaten wilt kijken dus een kanaal op TV en een ander op b.v. de tablet maar de praktijk zal het uitwijzen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had ik in het weekend de eutelsat gevonden, dan had ik het getest.

normaal gaat de kabel eruit, en zal mijn solo v2 een single dvb-s tuner aan boord krijgen. Maar zolang ik de eutelsat niet vind, kan ik niet testen. En die telestar digiflat is op z'n plat vlams gezeit echten briel jiste klasse :mad:

en waar ik woon, is het dak vrees ik spelbreker :(

maar ik geef het nog niet op.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er past maar één stream door de CI module, dus hoe zou een tweede stream die via een eventuele 2e tuner wordt ontvangen kunnen worden gebruikt door die module? Je kunt van één stream, lees één transponder, twee zenders tegelijk decoderen. Wat je wilt dat de ontvanger met die twee gedecodeerde zenders doet moet je zelf weten, uiteraard binnen de mogelijkheden van die ontvanger. Daar kan Joyne niks over zeggen, een dealer wel.

Een 2e tuner is nutteloos voor Joyne als je geen ontvanger hebt die achteraf kan decoderen of de zenders zelf naar behoefte kan mixen naar een stream die door de CI module gaat.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

.... als ik dit zo lees dan lijkt het wel alsof ik weer 15 á 20 jaar terug in de tijd ben toen ik nog binnen 2 dagen een gecodeerde opname moest decoderen want anders was ik die opname kwijt wat dan ook regelmatig gebeurde.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh man oh man...

blijf toch eens on Topic en zever geen kul in andermans topcis sattv4iedereen.

bovendien Sanyu heeft het over een receiver voor Joyne met Conax CI+cam en geen belgisch waswijven tv

je kunt tegelijk meerdere opnames maken afhankelijk van het aantal tuners in je VU+  met een CI+ cam

de twin of dual FBC tuners

heb je zo'n full band capture Tuner is dat gelijk aan 8 tuners indien deze op de juiste wijze wordt gevoed via je schotel en diseqc

 

zodra je de tuner standby zet, worden alle gemaakte opnames achter elkaar / opeenvolgend gedecodeerd

dus daarna kun je alle gemaakte opnames zien als je weer online gaat (het heeft een bepaalde tijd nodig, die ik nog niet heb vastgelegd)

 

dus er is geen sprake van 15 tot 20 jaar geleden techniek... het is modernste techniek MET het VTI 11.x image

aangepast door Tonskidutch
  • Haha 1

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Goedemiddag,

 

Ik woon sinds kort in Portugal, heb nog nooit een satelliet ontvanger gehad, en ben me aan het oriënteren. Ik moet alles nog kopen.

Deze draad is toch wel verwarrend.

 

Zeeteefje geeft eerst aan dat achteraf decoderen met een CI module haast niet te doen is. Op de link naar OpenPli is te lezen dan de VU+ ontvangers het niet doen.

Maar Tonskidutch geeft aan dat het geen probleem is met een VU+ ontvanger met FBC tuner.

 

En het is me ook niet duidelijk of je nu 1 of 2 tuners nodig hebt om meerdere kanalen van dezelfde transponder tegelijk te ontvangen (kijken en opnemen).

Als het met 1 tuner kan, heb ik misschien helemaal geen aparte sat-ontvanger nodig, en kan het misschien met de in de TV ingebouwde receiver?

 

Kunnen jullie dit misschien nog eens verduidelijken?

Bedankt!

aangepast door Zeerob
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...