Ga naar inhoud


Overstappen van canal digitaal naar joyne?


Miranda44

Aanbevolen berichten


Misschien interessant om te weten wat je huidige installatie/situatie is.

Welke satellieten ontvang je nu?

Hoeveel en welke ontvangers gebruik je?

Wat wil je nog ontvangen in de toekomst?

Is er ruimte om bvb een schotel bij te plaatsen, of om de huidige aan te passen?

Als je nu werkt met goedgekeurde cd ontvanger(s) of ontvanger(s) zonder ci slot, dan moet je de aanschaf van nieuwe ontvanger(s) in de prijs incalculeren, boven de kost van module(s), en eventueel het uitbreiden van je buiten opstelling. Dit hangt af, welke satelliet(en) je nu ontvangt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Welkom,

 

Je stelt een vraag welke zo niet te beantwoorden valt.

Iedereen is vrij te besluiten naar welke satelliet hij of zij kijkt.

Ook zal de motivatie verschillend zijn.

 

Heb je hele slechte ervaringen bij een provider, zal je argumentatie om over te stappen anders zijn als iemand die geen problemen heeft met de huidige provider.

 

Heb je nu een abonnement en overweeg je over te stappen dien je de volgende afweging te maken.

Heb je losse kaarten bij CD en deel je die kaarten intern, bij Joyne is dit niet mogelijk.

Joyne werkt alleen met een ci module, je huidige ontvanger dient een CI slot te bezitten.

 

Kijken en gedecodeerd opnemen werkt alleen op één transponder, je kan dus niet alle beschikbare zenders bij Joyne tegelijk kijken en gedecodeerd opnemen.

Het delen van een CI module met meerdere ontvangers is niet mogelijk, voor elke ontvanger heb je een CI module a € 99 nodig.

 

Het aantal programma's op 1 transponder bij Joyne is hoog, dit gaat ten koste van de beeldkwaliteit.

Iets wat vooral zichtbaar zal zijn op grootbeeld tv's.

 

Joyne zendt uit op 9 graden oost, je zal je schotel moeten draaien en indien gewenst extra voorzieningen moeten treffen om Asta 1, Duitse zenders en Astra 2, Engelse zenders te ontvangen.

 

Je huidige Canal Digitaal ontvangers dienen vervangen te worden, andere merken ontvangers kunnen alleen gebruikt worden wanneer die over een CI slot beschikken.

Bij ontvangers als de VU+, Dreambox en aanverwante boxen zijn vele extra mogelijkheden niet of beperkt bruikbaar door de gebruikte codering/decodering via het CI slot.

 

De communicatie met Joyne dient via de dealer te lopen.

Bij problemen ben je afhankelijk van de (onbetaalde?) tijd die de dealer in jouw probleem wil steken.

 

Joyne heeft tot nu toe bijna niet met de consument te maken gehad.

Nieuws werd bij voorkeur via een en dezelfde journalist naar buiten gebracht.

In de zeldzame gevallen dat nieuws van Joyne kwam bleek dit soms inaccuraat.

 

Beloftes over kwaliteit van het beeld worden weersproken door onafhankelijke metingen.

 

Er zijn de laatste dagen berichten over uitval van signaal. (bij slecht weer?)

 

Positief is dat door de komst van Joyne je nu zelf kunt kiezen met wie je in zee gaat, CD of Joyne.

Bij Joyne kan je een contract aangaan voor korte tijd.

 

De kosten die je moet maken om over te stappen zijn dus afhankelijk hoe je installatie er nu uitziet.

Kan je de schotel zelf draaien en uitrichten, en heeft je ontvanger een CI slot kan overstappen financieel gezien na verloop van tijd je een bescheiden besparing opleveren.

 

In alle andere gevallen zal je in nieuwe ontvangers moeten investeren en is financieel gezien het de vraag of overstappen je een voordeel gaat opleveren.

 

Heb je nog geen Satelliet ontvangst zijn alle opties open om of voor de een of de ander te kiezen.

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Als ik het verhaal hierboven lees van CeesV, dan ga je met overstappen

naar Joyne er alleen maar op achteruit ten opzichte van CD

Ik heb een half jaar nu een goed afgestelde Visiosat Big Bisat met ook 9.0E erop en

ik vind ook de signaalsterkte van 9.0E vergeleken met de Astra satellieten

niet echt best. Op Astra 1 haal ik bij zonnig weer op een aantal transponders

zelfs een signaalsterkte van 18,1 dB. Ook Astra 2 & 3 geven een goed signaal,

maar de 9.0E geeft dan maximaal 12,8 dB.

Als het slecht weer is valt de 9.0E weer eerder weg dan de Astra's.

Ik vraag me dan ook af hoeveel mensen er al zijn overgestapt van CD naar Joyne

Ik zal daar niet bij gaan horen!

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-9-2017 om 22:40 zei Miranda44:

Is het goed om aan overstappen te denken vanuit canal digitaal naar joyne? Wie kan me dat vertellen

 

het is altijd goed om aan overstappen te denken!

of je het ook moet doen is natuurlijk aan een ieder zelf overgelaten

m.b.t. de argumenten en weegfactoren kun je de uitleg van ceesv aanhouden

 

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-12-2017 om 01:59 zei dirk044:

Als ik het verhaal hierboven lees van CeesV, dan ga je met overstappen

naar Joyne er alleen maar op achteruit ten opzichte van CD

Ik heb een half jaar nu een goed afgestelde Visiosat Big Bisat met ook 9.0E erop en

ik vind ook de signaalsterkte van 9.0E vergeleken met de Astra satellieten

niet echt best. Op Astra 1 haal ik bij zonnig weer op een aantal transponders

zelfs een signaalsterkte van 18,1 dB. Ook Astra 2 & 3 geven een goed signaal,

maar de 9.0E geeft dan maximaal 12,8 dB.

Als het slecht weer is valt de 9.0E weer eerder weg dan de Astra's.

Ik vraag me dan ook af hoeveel mensen er al zijn overgestapt van CD naar Joyne

Ik zal daar niet bij gaan horen!

 

Beste dirk044,

 

Een vergelijking met Astra 1 is natuurlijk niet realistisch. Bovendien heb je het waarschijnlijk over de ontvangstcondities in Nederland. Als je een vergelijking wilt maken moet je de waarden van Astra 3 vergelijken met die van Eutelsat 9B. En dan niet alleen in Nederland maar ook in de rest van Europa en dan met name in zuid-Europa waar veel Nederlanders met camper of caravan overwinteren, rondtrekken of gewoon op vakantie gaan. Uiteindelijk richt Joyne zich nadrukkelijk op de recreatiemarkt dus is het wel zo fair om een vergelijking tussen Astra 3B en Eutelsat 9B te maken in die zuidelijke landen. Zie onderstaand bijv. enkele vergelijkingen die ik afgelopen sept/okt in de Algarve maakte.

 

Meting_Lagos04.png.89e157e92eaf0bbdcf7b1c994e84c713.png5a2913522103a_BR65_Lagos_15092017.png.954ab62c5b4c949bfea022f3f453e857.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...