Ga naar inhoud


Valt de ontvangst van Joyne mee?


Sprietje

Aanbevolen berichten

Juist wel testen want ik ben zeer geinteresseert in wat een vlakschotel dan doet, is het een selfsat?

Of een andere?

In die genre, maar soms is het weer beter, dan gemeld. Ik heb wel eeen bruikleen module, maar als belg is het een gekkenwerk om die te activeren, dus als ik kan uitrichten zal het enkel de fta zenders zijn. Tenzij je de module voor een weekend activeert.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


De operatie is geslaagd. Beide transponders naar 30000 3/4.

Eerste foto ontvanger welke op onze 43cm schotel niet inlaad met 5/6 en nu met 3/4 wel.

2e foto meting met 43cm op 3/4.

3e foto gisteren met 43cm op 5/6

4e foto Triax 64 met duo lnb.

 

Inderdaad een verbetering, en dat was de bedoeling.

Joyne luistert.

post-108154-0-95603800-1502457864_thumb.jpg

post-108154-0-39267800-1502457906_thumb.jpg

post-108154-0-23814500-1502457927_thumb.jpg

post-108154-0-12484400-1502457943_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter informatie de ontvangsteigenschappen van de SelfSat H30D1:

 

Voor de wijziging waren alle transponders, behalve de transponders van Joyne en La 7 in te lezen. Zelfs bij slecht weer zijn dan de zenders van M6 (die komt het meest overeen met de nieuwe instellingen van Joyne) zonder problemen te ontvangen.

 

Nu de test van vanmiddag:

11747 Geen lock en op mijn Satfinder (model SF-500 SE HD) heb ik een signaalsterkte van 90% en een signaalkwaliteit van 0%)

12074 Hier heb ik een signaalsterkte op mijn Satfinder van 92% en een maximale signaalkwaliteit van 54% gedurende maximaal 30 seconden. Dan valt het signaal weg om vervolgens na 1 seconde weer voor 30 seconden aanwezig te zijn. De kanalen van 12074 kan ik gedurende die 30 seconden inlezen in de ontvanger (LG-UHD TV), waarna ik het Joyne kanaal met onderbrekingen kan bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Één ding kan ik niet helemaal volgen.

Als je een vergelijking maakt, vergelijk dan appels met appels.

 

Waarom is de Triax 64 van een DUO LNB voorzien terwijl de vorige 3 plaatjes van de 43 cm schotel van een Single LNB is voorzien en dan waarschijnlijk ook nog met een Inverto Ultra LNB.

 

Waarom niet dezelfde vergelijking met een Triax 64 met eveneens een Single Inverto Ultra LNB?

Ik denk dat in dit stadium niemand maalt of een DUO LNB presteert.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat laatste begrijp ik uiteraard maar de meeste (toekomstige) kampeerders in Spanje en Portugal zullen nauwelijks meer een DUO LNB willen toepassen omdat immers de meeste voor hen interessante kanalen op Astra 23.5 of nu op Eutelsat 9b zitten welk ook voor mij van toepassing is.

 

Ikzelf vind de B&R schotel voor het gebruik van circa 5 maanden per jaar in verhouding tot de prijs van een Triax 64 veel te duur en daarom is het voor mij van essentieel belang hoe de Triax 64 met ren Inverto Ultra op de Joyne kanalen presteert.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even vroeger naar huis gekomen om die eutelsat te vinden.

Gebruikte vlakantenne:

Telestar

Model digiflat 1

Antenne gain 33,7 dBi at 12,7 GHz

Ik ben er een paar uur mee bezig geweest.

Ik heb astra 2 en 1 en hotbird gevonden.

Ergens las ik, sta op frequentie op 11727 MHz op hotbird. Dan even naar rechts draaien t.o.v. achter de schotel te zien, zou je de eutelsat wel locken, en dan zou je de skew elevatie moeten bij regelen tot max signaal.

Helaas. Ik heb langs geen kanten een lock gekregen op die eutelsat. Er staat wel een haag,maar ik verdenk die niet, omdat de andere die lager kijken, en geen probleem geeft.

Ik vraag me nu af, is die vlak antenne te klein, heb ik toch een fout gemaakt of wat?

Maar ondanks, dat ze zeggen dat die minstens of sterker is dan 19, dan zou die ook moeten binnen knallen?

Ik heb hele kleine stapjes met skew en elevatie, maar helaas geen lock.

Dit zowel op mijn satlink ws als op mijn vu duo.

Als joyne veel klanten wil, dan zal die toch beter vindbaar moeten zijn, als ik foutloos gewerkt heb. Want met een 80 vindt je sneller de 23.

Eindconclusie, geen joyne testen en ontvangst resultaten.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste sattv4iedereen

Begin er eens mee om niet meteen op een transponder van Joyne af te stellen maar op transponder 11938H. Die wordt uitgezonden met DVB-S, 27.500, fec 3/4. Daar krijg ik al een lock op bij 1% signaalkwaliteit terwijl transponder 12074V van Joyne pas bij 27% signaalkwaliteit een lock geeft nu met de nieuwe parameters.
Transponder 11938 is dus ongelofelijk veel makkelijker te ontvangen. Daar moet je de vlakantenne mee uitrichten.
Op die transponder zitten een aantal vrij te ontvangen zenders namelijk:
PTV Global, Jiangsu TV, CGTN Documentary en Karusel International.
Als je die zenders eenmaal ontvangt en je richt je vlakantenne optimaal uit, moet je de zenders van Joyne ook ontvangen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...