Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Matchless

Eagle vraag

Aanbevolen berichten

Ik ben al enige tijd bezig om een printje (mijn eerste keer :P ) te ontwerpen en deze is nu klaar.

Nu is het ontwerp klaar voor productie.

Het bedrijf dat de printjes wat ik gevonden heb vraagt om rx274x files te weten:

*.drl

*.drd

*.dri

*.cmp

*.sol

*.plc

*.stc

*.sts

*.gpi

Maar als ik gerb-rs274x of sfe-gerb-rs274x gebruik krijg ik hele andere extensies namelijk dri ,gbl ,gbs ,gml ,gtl ,gto ,gtp ,gts ,gpi en txt.

Kan dat bedrijf wat met mijn files?

Met gc-prevue kloppen de files.

Ik gebruik trouwens eagle 7.6.0

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je kan de extensies aanpassen in de CAM config. Maar je pcb boer kan ze heel eenvoudig herkennen en voorzien van de juiste extensie..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mag ik vragen welk bedrijf dat is? Ik kan me niet voorstellen dat ze ook niet overweg kunnen met standaard Gerber export.

Is het ook toegestaan om een link te plaatsen naar de boer waar ik ze altijd laat maken?

/offtopic

Eagle ondersteund max. 2 lagen in gratis versie, vanwege die beperking ben ik overgestapt naar KiCad :-) Naast de vreemde library handling verder nog geen spijt gehad en na 1 keer goed configureren staan de persoonlijke libraries netjes op de NAS, zodat ik altijd toegang heb tot de meest recente libs van mijzelf.

aangepast door drMacFaulty
Correctie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 21-9-2017 om 14:41 zei Big fellow:

Je kan de extensies aanpassen in de CAM config. Maar je pcb boer kan ze heel eenvoudig herkennen en voorzien van de juiste extensie..

Dus gewoon opsturen?

@drMacFaulty

Je hebt PM

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zou ze gewoon opsturen. Als hij een goede pcb boer is dan zal je niets horen en gewoon je pcb ontvangen.. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb ze gisternacht besteld en wacht nu op de post :)

Maar ongelooflijk dat men ze voor zo'n lage prijzen kunnen produceren. Daar kan je zelf niet meer met UV licht en zuur gaan klooien.

Dank je Big Fellow en dr MacFaulty ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Toch nog een foutje in mijn ontwerp.

Mailtje terug gekregen met het bericht dat ik geen border (outline) heb.

Wie weet welke layer dit is?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zo uit mijn hoofd laag 20  dimension. Ok man later vandaag vandaag wel even de juiste CAM config plaatsen hier..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb een outline aangemaakt (was idd layer 20) maar wat voor extensie heeft deze bij de gerber generatie want ik weet niet wat voor file deze moet worden?

Outline is toch de omtrek van de print?

In de bijlage de cam file

sfe-gerb274x.cam

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dank je, ik ga deze in de toekomst dan ook gebruiken ;) .

Ik heb voordat ik jouw cam file zag een nieuwe gerber file gemaakt en ge-upload.

In de cam job geeft hij de outline aan maar daar stond geen extensie in de file .

Na enige tijd googelen ben ik erachter gekomen dat dit een .GKO file moet zijn.

In een online viewer laat hij nu de outline layer ook zien.

wordt vervolgd..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag een mailtje gehad:

Citaat

Hi ,it looks good now ,if any other issue ,I will tell you asap .I hope everything will be fine .

:)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

• Wie is er online   0 leden

Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

• Gerelateerde inhoud

• Door Steve
      Na het stukgaan van de server is de inlog op de nieuwe server.

ftp://schematics.synology.me
         user:        schema
         passw:    servicemanuals
    • Door JohnnyBee
      Hoi vrienden,
      Een vraagje, de condensator van 1,5uF in onze ventilator was verlopen naar net geen 1 uF, waardoor de ventilator niet meer op snelheid kwam.
      Voorlopig vervangen door een nieuwe van 1,5 uF en snelheid terug ok.
      Nu de vraag, kan ik de snelheid nog opvoeren door er eentje in te steken van 2uF of meer ? En zo ja, hoever kan je daar in gaan?
      Groetjes,
      Johnny.
    • Door Michel
      In het huis van mijn ouders zitten in de kozijnen electronisch bestuurde ventilatieroosters van het merk Alusta. Dat merk is inmiddels failliet en het centrale besturingsysteem is zo 'buggy' als de pest.

Dit wil ik vervangen door een domoticasysteem (Home Assistant). Het huidige systeem werkt als volgt:

De roosters worden (op een of andere manier) bestuurd vanuit de centrale unit. Tevens worden de roosters in de 'auto' stand bestuurd door analoge Co2 sensoren die als het rooster in die stand staat, het rooster automatisch opent en sluit op basis van de hoeveelheid Co2 in de lucht.

De roosters beschikken over een RJ12 en een RJ45 connector. De centrale unit wordt aangesloten op de RJ45, de Co2 sensor op de RJ12.

Als ik op PIN 3+8 van RJ45 in de roosters 12v AC zet (de originele voeding van het centrale besturingssysteem) dan starten de roosters en lopen ze eenmalig naar hun begin en eindpunt (kalibratie) en daarna veranderd de LED naar 'gereed'. Ik kan dan met de afstandsbediening de roosters open, midden, gesloten en auto schakelen.

De analoge Co2 sensoren hebben de volgende aansluiting:

1 ~
      2 gnd
      3 nc
      4 nc
      5 analoog signaal (het lijkt een 0,5 tot 4,5 volt signaal te zijn, in ieder geval hoe hoger de concentratie Co2, hoe lager het voltage)
      6 ~ 

Ik wil nu eigenlijk bekijken of ik de roosters met een ESP32 of ESP8266 (arduino) kan besturen. In de roosters zelfs zit een ATmega32, een circuit om 12v AC om te zetten naar 12v DC, 3,3v DC en 5v DC. Verder een IR ontvanger, 2 LEDS, een 12v DC motortje en een analoge end-stop sensor.

Ik kan het rooster momenteel al besturen via IR met een ESP32 en een IR-transmitter, maar dat is niet 100% betrouwbaar. Wat ik eigenlijk wil doen is ofwel op de input van de analoge sensor (die ik niet meer ga gebruiken) de sensor emuleren en zo het rooster openen en sluiten, ofwel direct op een GPIO van de ATmega32 ingrijpen, ofwel via de IR sensor wellicht wat emuleren.

Het doel is uiteindelijk met nieuwe Co2 sensoren in de woon- en slaapkamer en een vochtsensor in de badkamer het afzuigsysteem en de roosters te besturen. De sensoren zijn al klaar, de afzuiging (een nieuwe Zehnder Comfofan S) stuur ik al met een ESP32

Ik heb zelf niet zo veel electronica kennis, weet wel het e.e.a. van de ESP32 en ESP8266. Wie kan mij helpen hoe ik dit aan moet pakken, analyseren en modificeren?

Ik wil dus de roosters graag kunnen openen, half openen en sluiten en er bij voorkeur zo weinig mogelijk aan modificeren. In de roosters is plaats voor een ESP32 en ik kan de voeding uit de unit zelf halen.

Foto's:

• Door Denisdaf
      In een opstelling helemaal ten zuiden van Europa ( Portugal ) waar er nu 1 schotel (120cm) 1 LNB heeft, en die is uitgericht op Astra 3, wou ik graag minstens 1 LNB bijplaatsen.  Alleen de 120 cm schotel is er eentje waarbij de LNB houder geplaatst is op het punt waar 3 stangen samenkomen die vanaf de onder- en zijkanten van de schotel vertrekken. Zie foto. Het is dus niet zoals bij een schotel waar er bv enkel de draagarm ( onderaan de schotel staat en er bv een opstelling kan gemaakt worden die er voor zorgt dat de extra lnb naast de draagstang "kijkt". )
      En een dubbele of triplle LNB werk zeker niet op deze schotel (Denk ik).
      Dus wie probeerde ooit zoiets en wat waren (zijn) de bevindingen?

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.