Ga naar inhoud


Geen beeld Tv Vlaanderen


winnieh

Aanbevolen berichten

Ik ben sinds gisteren terug naar satelliet overgeschakeld na enkele jaren proberen met de kabel, maar ik kan er toch niet aan wennen.

 

Opnieuw alles geinstalleerd en mijn probleem is dat ik geen beeld krijg na heractivatie smartcard. Ik heb tvvl telefonisch gecontacteerd en alles op mijn card staat ok en ik kan deze dus zonder probleem gebruiken.

Ik gebruik een ontvanger Edision OS Mega, een linux ontvanger Enigma 2 met Open pli 4 en CCcam 221(ik heb ook al OScam geprobeerd enkel ook met softcam, maar ook geen beeld)

Ik gebruik de softcam voor mijn smartcard te lezen maar weet niet of deze nu naar boven of naar onder moet met de chip? Maar ik heb reeds beide geprobeerd.

Ik heb op FTA overal beeld maar niet met mijn tvvl

 

Ik ben een beetje ten einde raad en zou graag van iemand advies krijgen.

 

Moet ik toch een CI module gebruiken en welke? Ik heb er hier 2, een CI module voor tvvl en CanalDigitaal, en een Aston Crypt

 

Naar tvvl moet ik niet bellen want ik gebruik hun ontvanger niet. Ik heb vroeger met mijn dreambox geen problemen gehad.

 

Kan er mij iemand helpen?

 

Alvast bedankt, 

 

Mvgr Hans

IMG_20171013_090934.jpg

IMG_20171013_090942.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je hebt de softcam toch gestart via het menu van je box?

 

Met ccam 2.21 zou het probleemloos moeten werken.

 

Welke FTA zenders ontvang je?

 

mvg

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Sprietje:

Als je kaart er goed in zit, kun je het nummer van je kaart uitlezen, als hij er op zijn kop in zit niet.

waar lees ik dat dan af? In DCC? Of via de box?

3 uur geleden zei jeevanhoof:

Je hebt de softcam toch gestart via het menu van je box?

 

Met ccam 2.21 zou het probleemloos moeten werken.

 

Welke FTA zenders ontvang je?

 

mvg

Ja heb de blauwe knop gebruikt en herstart gedaan. Ik ontvang alle FTA zenders, ik heb 4 Quad lnb's op hotbird, Astra 19,2, Astra 23,5 en Astra 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zit toch op de goede satelliet te kijken?

Heb je ontvangst want je zegt dat je er een tijdje tussenuit geweest bent.

 

Ondertussen zit alles op 23.5° ooste

 

Bijna gelijktijdig gereageerd,

 

Heb je een recente zenderlijst erin zitten?

 

mvg

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

In interne lezers altijd meegemaakt, chip naar onder. bij modules, chip naar boven.

Met de getoonde modules geen ervaring. Maar hier lees ik wel, dat bovenste module werkt op de niet hoger beveiligde kanalen.

Ik zou proberen, kaart met chip omhoog in de module, module in de ontvanger, die op één zetten, en een heractivatie signaal aanvragen, als je de kaart kan uitlezen in ontvanger.

Na één uurtje, zou je beeld moeten hebben. Heb je beeld, kan je verder experimenteren met diverse softcams. Chip naar beneden dan.

Ben je nergens in staat de gegevens van je kaart te lezen, even de chip reinigen met een gummetje. Geen soelaas, kan de kaart defect zijn. dan toch contact met TVV opnemen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok ik heb beeld, ik begrijp nog niet waarom maar blijkbaar lukte de activatie van mijn kaart beter rechtsreeks in mijn televisie waar ik een satelliettuner in heb met een module. Ik had direct beeld op mijn tv.

Ik heb mijn box geopend en dan gezien dat de kaart inderdaad naar onderen moet met de chip, na het terug verplaatsen van mijn kaart van tv naar mijn box had ik direct beeld.

 

Ik wil toch iedereen bedanken voor de moeite om te reageren,

 

Grts Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...