Ga naar inhoud


Hoe zet men gecodeerde kabelzenders om in intern IPTV netwerk?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Met windows 8 of 10  kan je ook gewoon met mediaplayer de opname of de timeshift openen.

De timeshift opent dan aan het begin van de time shift opname welke je in het menu hebt ingesteld en je kan dan de ontvanger overschakelen naar een andere zender.

Dus Joyne bekijken op een televisie en een tablet is dus mogelijk.

IMG_9473.thumb.JPG.b49c630f1bfde4cc6d7487134dbb16e1.JPGIMG_9477.thumb.JPG.235f418bed6024f886c4e71aa448286d.JPG

IMG_9474.JPG

IMG_9476.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Je hebt ook nog van Digital Devices de Octopus NET series welke voor je voor IPTV kunt Gebruiken. Kan CI modules hebben, geen idee op het CI+ kan hebben. Wel een stuk betaalbaarder dan eerder genoemde oplossingen. Kwam ik toevallig tegen omdat ik zelf ook op zoek ben naar een soortgelijk optie om DVB-S op m'n interne netwerk te streamen naar m'n AppleTV (zodat ik niet steeds tussen apparaten hoef te wisselen)

 

Is mij alleen onduidelijk of het nou kanalen gedecodeerd doorstuurt of niet. Zoals ik uit de handleiding begrijp niet. Maar anderzijds heeft dat ding geen andere uitgangen. Dus waar zouden die CI modules dan voor moeten dienen zou ik me afvragen. Lijkt me dat dat ding gewoon gedecodeerde kanalen doorstuurt over IP.

aangepast door Dpaki
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...
Op 13-10-2017 om 17:41 zei sattv4iedereen:

Hi,

enige tijd geleden, lag ik in het ziekenhuis in Veurne (België).

Toen ik beter was, heb ik alles eens van dichtbij bekeken, en daar kwam geen coax kabel toe. Daar kwam enkel een netwerkkabel bij te pas, en andere bedrading, om de tv te bedienen via het toestel bij je bed. Ik veronderstel, dat het gaat om een intern IPTV netwerk. ik zag daar het volledig basispakket van de kabel. Dus moet kabelontvangst omgezet worden naar IPTV.

Maar ik vroeg me af, of er business of corporate oplossingen bestaan, om pakweg 40 kabelzenders om te zetten naar IPTV? Ik kan me moeilijk voorstellen, dat daar 40 kabelontvangers staan, die dan aangesloten zijn aan een soort IPTV server? Is hier iemand, die weet, of er totaaloplossingen bestaan, waar langs de ene kant een coax kabel wordt aangesloten, en dan wordt uitgegeven voor gebruik van een lokaal IPTV netwerk? Er zal dan ook nog iets aanwezig moeten zijn, die zorgt voor de decodering, want buiten een 5 tal zenders, is alles gecodeerd in nagra.

Wie kan/durft hier iets meer over kwijt? En heeft zoiets dan ook iets van een maximum aan te sluiten tv's? Kan men zo'n systeem overbelasten?

Alvast bedankt voor nuttige tips.

 

Ik weet niet wat ze daar juist gebruiken, nog niet in dat ziekenhuis gelegen, maar als het kabel is, dan zal het waarschijnlijk een oplossing van Telenet zelf zijn.

Op hun business pagina's zeggen ze over hun oplossing voor grotere bedrijven, ziekenhuizen en dergelijke :

 

Citaat

...is een geavanceerde oplossing voor ziekenhuizen, grote hotels, grote zorginstellingen, … die digitale tv willen aanbieden en 30 of meer tv-toestellen willen aansluiten. Het digitale signaal  wordt vanuit één centraal punt via uw netwerk naar alle tv-schermen verdeeld.

 

In dat geval zal Telenet wel alle apparatuur leveren om het signaal te encrypteren en decrypteren, en van coax om te zetten naar gewoon netwerk.

In de veronderstelling dat het effectief om kabel gaat natuurlijk

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn prijsgunstige systemen van QM te koop met 4 tuners en CI sloten welke Dvbs2/Dvbt2/Dvbc2 signalen converteren naar de andere mode.

Je kan dus alle kanalen van een carrier omzetten naar de andere mode.

tegelijkertijd streamen deze units dan deze gekozen kanalen in udp naar het utp netwerk voor iptv.

Joyne is hierbij zelfs in het voordeel omdat door de variabele bandbreedte meer zenders per tuner gestreamed kunnen worden.

zo te koop in nederland , ook voor particulieren, alleen de decodering wordt dan een probleem want je hebt zakelijke modules en een zakelijk abonnement nodig anders is het begrensd op 2 zenders per tuner/module.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...