Ga naar inhoud


Hoe zet men gecodeerde kabelzenders om in intern IPTV netwerk?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

enige tijd geleden, lag ik in het ziekenhuis in Veurne (België).

Toen ik beter was, heb ik alles eens van dichtbij bekeken, en daar kwam geen coax kabel toe. Daar kwam enkel een netwerkkabel bij te pas, en andere bedrading, om de tv te bedienen via het toestel bij je bed. Ik veronderstel, dat het gaat om een intern IPTV netwerk. ik zag daar het volledig basispakket van de kabel. Dus moet kabelontvangst omgezet worden naar IPTV.

Maar ik vroeg me af, of er business of corporate oplossingen bestaan, om pakweg 40 kabelzenders om te zetten naar IPTV? Ik kan me moeilijk voorstellen, dat daar 40 kabelontvangers staan, die dan aangesloten zijn aan een soort IPTV server? Is hier iemand, die weet, of er totaaloplossingen bestaan, waar langs de ene kant een coax kabel wordt aangesloten, en dan wordt uitgegeven voor gebruik van een lokaal IPTV netwerk? Er zal dan ook nog iets aanwezig moeten zijn, die zorgt voor de decodering, want buiten een 5 tal zenders, is alles gecodeerd in nagra.

Wie kan/durft hier iets meer over kwijt? En heeft zoiets dan ook iets van een maximum aan te sluiten tv's? Kan men zo'n systeem overbelasten?

Alvast bedankt voor nuttige tips.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kun je converters voor kopen, je zal wel met de apparatuur van de provider moeten werken, en dan van hdmi naar lan converteren

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar die moet dan wel overweg kunnen met de dhcp beveiliging. En ik vraag me af of er daar dan wel bvb 40 digiboxen zullen staan?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk hebben ze een iptv kopstation met een hoop decoders of 1 grote B2B decoder , tegenwoordig ook in hotels enz. Meestal met sat ontvangst

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk bestaan dit soort oplossingen,  sterker nog je wordt er mee overspoeld als je op een beurs zoals je IBC loopt.   Het ligt er natuurlijk aan waar ze signaal vandaan halen, kan schotel of kabel of een externe dienstverlener zijn.  Ik vermoed niet dat er met losse consumenten ontvangers gewerkt wordt, dat zou wel heel amateuristisch zijn.  Meestal zijn dat ontvangers waarvan er meerdere tuners in 1 Chassis zitten. Maar het kan ook dat ze de IPTV signalen van een externe dienstverlener krijgen en ze deze alleen maar op het netwerk hoeven te zetten, en dat kan dan weer op 2 manieren. Unicast of Multicast.

 

 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

De consumenten ontvangers hebben geen smartcards meer, het zijn zogenaamde softkaarts. Maar misschien, dat voor business klanten wel nog met (gepairde) smartcards wordt gewerkt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik weet niet of dit onderwerp nog actueel is, maar waarom al die onnodige kosten? Wanneer het enkel voor persoonlijk gebruik is kun je TVheadend gebruiken op een Synology NAS en een USB-kabeltuner. (of satelliettuner)

Met behulp van een cardreader en oscam kun je dan al je gecodeerde zenders ongecodeerd over je lan-netwerkje streamen en met een handigheidje poort 9981 en 9982 open zetten op je router.

Heb je geen NAS, dan kun je ook nog een klein linix servertje neerzetten, of gewoon je windows computer.

Wat dacht je van een Rasberry Pi?

 

Ik gebruik dit systeem al jaren en naar volle tevredenheid.

Er zijn legio topics over dit onderwerp op dieverse fora, maar eventueel kan ik je hier ook begeleiden.

 

Mits goed geconfigureerd zal de upload ongeveer 1mb bedragen per gebruiker, al zou je dit ook nog kunnen afknijpen of loslaten waardoor je ruim 2mb upload per kanaal/gebruiker nodig hebt.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

IMG_9471.thumb.JPG.5fb6e191acabeda6b6880d6b71b53e5d.JPGNu kan o.a de Rebox wel overweg met CI+  ( joyne is trouwens backwards compatible en werkt ook in normale CI) en b.v.  de 8220 kan dus gedecodeerde opnames op zijn harde schijf of een externe nas plaatsen. Ook heeft hij een mediaserver.

Daarnaast kan je simpel met de utp aansluiting je router en nas aansturen  en internet binnen halen ( ook makkelijk voor software updates en free IPTV )  en is het mogelijk om met elke computer of tablet via wifi met Gom player of soortgelijke app de opnames op een andere plaats te bekijken.

Hoe de mediaserver exact werkt heb ik nog niet uitgetest, maar dat kan je vinden op internet. 

Niettemin kan je dus een zender bekijken via de Hdmi aansluiting en de andere zender op opname zetten.

Een minuut later kan je die opname dus via wifi afspelen op een 2e apparaat.

je kan dus alleen niet zelf omschakelen op het 2e kanaal.

ik ga er vanuit dat dit ook op andere ontvangers werkt, en dan zijn al weer veel mensen dik tevreden.

IMG_9468.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...