Ga naar inhoud


Nut van meerdere tuners bij multiswitch


frekesho

Aanbevolen berichten

Ik heb al diverse pagina's en forums uitgeplozen, maar nog geen antwoord kunnen vinden, ik hoop dat iemand hier mee op weg kan helpen.

 

Ik heb graties een setje gekregen met een multiswitch, drie quattro LNBs en een schotel. Ik heb me verdiept in de verschillen tussen quad en quattro, multiswitch en Diseqc, enz. Ook gekeken hoe eea aangesloten moet worden, en dat is allemaal netjes gelukt. Ik kijk nu FTA op een goedkoop oud single tuner ontvangertje zonder opnamemogelijkheden of streamen,  maar ik wil graag helemaal om (naar CD) en daar hoort een fatsoenlijke tuner bij. Dat moet een Vu Plus worden, maar ik kom er niet uit welke. Waar ik vooral mee zit: als ik twee verschillend satellieten tegelijk wil bekijken (een op tv en een op tablet bijvoorbeeld, of een bekijken en een  ander opnemen), heb ik dan een ontvanger met twee tuners nodig? Ik zou verwachten dat de multiswitch de functie van het combineren van de signalen van de verschillende satellieten overneemt en dat ik dus met een single tuner vooruit kan, maar ik weet niet of mijn redenering klopt... 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Een normale tuner kan maar locken op 1 transponder. In die transponder zitten verschillende kanalen gemultiplekst. Als je aan het kijken bent naar een kanaal dan stemt je tuner af op die transponder. Dan kan je met je tablet nog kijken naar de overige kanalen die op die transponder zitten. Heb je een tweede tuner, dan heb je die beperking dus niet. Uitzonderingen zijn de fbc tuners die in de laatste generatie vuplus tuners zitten. Die hebben per tuner 4 virtuele tuners zodat je daarmee nog flexibeler bent.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

voor de gecodeerde kanalen zit je wel aan de beperkingen die de provider je oplegt, Canal Digitaal staat het je niet toe meer dan 4 kanalen tegelijk te decoderen, en sommige kanalen zelfs maar twee. Heb je Joyne dan zit je aan de cam vast en zul je maar 1 kanaal tegelijk kunnen decoderen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...