Ga naar inhoud


Hulp gezocht uitzoeken synology nas


muppet

Aanbevolen berichten


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Yep, dat is dus het 2016 model en niet vooruit te branden. 

 

https://nl.hardware.info/nieuws/53966/synology-introduceert-ds218play-ds218j-en-ds118-betaalbare-nass-met-h265-transcodering

 

Ik zou voor de play of de plus variant gaan. 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei Psychosammie:

Yep, dat is dus het 2016 model en niet vooruit te branden. 

 

https://nl.hardware.info/nieuws/53966/synology-introduceert-ds218play-ds218j-en-ds118-betaalbare-nass-met-h265-transcodering

 

Ik zou voor de play of de plus variant gaan. 

Verklaar je nader er zit meer als 150€ verschil tussen 

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me duidelijk.

 

De DS216J is een 32 bit dual-core met 512MB DDR-3 geheugen.

De DS218J is een iets opgevoerde DS216J (zie ook de link in mijn vorige bericht).

De DS218Play is een 64 bit quad-core met 1GB DDR-4 geheugen.

 

De DS218+ is nog weer een stukkie rapper.

 

Met een J model loop je dus vrij snel vast qua performance en geheugen.

 

 

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke duidelijk 

 

Een ds218play kan ik deze op mijn Samsung uhd tv via lan aansluiten en 4k films bekijken. 

Ik heb een. Fritzbox 7490. 

 

Om op Tonskidutch te beantwoorden ik neig naar een 218play moet nog geen even door de eerste kamer loodsen

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je sluit een NAS met een kabel aan op je internet modem/router. Op de NAS gebruik je dan de Media Server applicatie. Je TV is vervolgens in staat de NAS te vinden als een media apparaat.

Voor een Samsung Smart TV bestaat er ook een Synology video app.

 

 

Zelf gebruik ik een HTPC met Kodi. Dat vindt ik toch wat prettiger werken.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor 240 euries ben je de man. Nog even een paar WD Red schijven erin en gaan met die banaan.

 

Zodra je de installatie procedure hebt doorlopen is het eerste wat je doen een nieuw account aanmaken met administrator rechten. Vervolgens log je in met dat nieuwe account en disable je het Admin account.

 

Bedenk van te voren of je QuickConnect en DDNS wilt gebruiken. Dan hoef je dat niet te doen als je in de installatie procedure zit.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het (gratis) account op QuickConnect zou ik er altijd wel bij nemen, het voordeel is dat je het gewoon aan- of uit kunt schakelen in je nas.
Het geeft ook weer voordelen als je even snel iets wilt delen en daar ook nog controle over hebt, en nog veel meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Persoonlijk vind ik de software van de QNAP volwassener en solider. Ik zou dus voor een QNAP gaan. De 251+ lijkt mij uitstekend geschikt voor jouw toepassingen.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat geeft jou het idee dat een Synology iets kan afspelen? Het is een NAS, geen mediaspeler! 

 

37 minuten geleden zei Michel:

Persoonlijk vind ik de software van de QNAP volwassener en solider. Ik zou dus voor een QNAP gaan. De 251+ lijkt mij uitstekend geschikt voor jouw toepassingen.

 

Dat is een mening. Er zijn verschillende reviews te vinden waarin ze de OS'en van beide merken met elkaar vergelijken. Conclusie is meestal dat beide OS'en gelijkwaardig zijn, dat het OS van Qnap wat meer op de techneut gericht is en bij Synology wat meer op eenvoud. Wel zijn ze altijd lovend over de support van Synology en de community. 

 

Dus ja, keuzes keuzes keuzes :D

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satdorus,

het is natuurlijk mede bepalend welke en hoeveel internationaal geldende licenties voor de diverse codecs je erbij koopt met de aanschaf van een NAS hardware

bovendien kun je ook een virtueel OS draaien op de NAS waarin mediaplayers van alle soorten geïmplementeerd kunnen zijn...

 

aan de hardware zal het niet liggen met snelle CPU en genoeg geheugen

(op de forum.QNAP.com vindt je heel wat hulp en info daarover)

 

maar Muppet heeft gekozen... Goed :wink: nu kopen

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
18 uur geleden zei Psychosammie:

Dat is een mening. Er zijn verschillende reviews te vinden waarin ze de OS'en van beide merken met elkaar vergelijken. Conclusie is meestal dat beide OS'en gelijkwaardig zijn, dat het OS van Qnap wat meer op de techneut gericht is en bij Synology wat meer op eenvoud. Wel zijn ze altijd lovend over de support van Synology en de community. 

 

:) ehh. ja.... vandaar dat ik ook schreef:

 

Citaat

Persoonlijk vind ik....

 

Maar afgezien daarvan is het Synology OS ook een paar keer flink gehackt en geeft mij dat gewoon minder vertrouwen. Omdat het e.e.a. verder zo goed als gelijkwaardig is, kies ik dan liever voor een solide (lees: veiliger) OS.

 

Bij nader inzien zijn beide systemen al een paar keer flink gehackt, dus ook wat dat betreft zijn ze 'gelijkwaardig' ;)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...