Ga naar inhoud


Hulp gezocht uitzoeken synology nas


muppet

Aanbevolen berichten

als ik dat lees psychosammie,

dan werken ze allemaal ermee op die DS zelf en niet op een zelfgebouwde pC

maar ik kan het ook fout hebben daar ik niet alles heb gelezen

 

het lijkt me op standaard linux applicatie niveau bij zelfbouw veel eenvoudiger

ofschoon niet iedereen die vergelijking kan maken

dus ik ook niet met die XPEnology

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Beheerder

Eerlijk gezegd zou ik ook geen reden kunnen bedenken om je PC te degraderen tot een Synology NAS. Het interessante van zelfbouw is dat je de belangrijkste functionaliteit van een NAS hebt, met de voordelen van een normaal server OS.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet iedereen zit te wachten op de voordelen van een gewone server OS. De meesten willen helemaal niet met Linux aan de gang. Met een Synology hoeft dat ook niet maar het kan wel. De software van Synology zit echt goed in elkaar, vandaar dat XPenology zo populair is. Ik zie dat niet als degradatie van een PC. 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Alle applicaties die ik zou willen draaien zitten in de atomic toolkit. DIe is altijd up2date en gebruikt de repo's van de diverse makers zelf. Als ik zie hoe lang het bij synolgy vaak duurt voordat die applicaties geupdate zijn in de synology package, is dat voor mij een nadeel waar ik niet mee kan leven. Bovendien is het vaak ook een (aanzienlijk) veiligheidsrisico.

 

Ieder zijn eigen voorkeur, maar ik zie bij de nas op het gelikte kastje na en het iets sneller ingericht zijn, geen voordelen.

 

Voor de mensen die het echt niet zelf kunnen is het webui van synology/qnap vaak ook al te complex.

Mijn vader bijvoorbeeld is een redelijk PC/MAC gebruiker, maar zijn eigen NAS inrichten kan hij niet. Kant en klaar of zelfbouw.

Daar staat nu een QNAP, maar wel ingericht en onderhouden door ondergetekende.

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Wat is het doel? Het afspelen van media via het netwerk op je TV?

 

Indien dat het doel is, gebruik je plex. DIe speelt 99,9% van je media probleemloos af, ook op een samsung ;)

 

Zoek in de samsung app store maar eens naar de Plex app. Als die er in staat, ben je snel klaar.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...