Ga naar inhoud


Hulp gezocht uitzoeken synology nas


muppet

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een synology nas voor thuisgebruik. 

De nas moet foto's opslaan, opnames opslaan van de vu ontvanger, software backuppen en een mogelijkheid om een dyndns ivm wisselende ip adressen en inloggen op de nas. 

En mocht het mogelijk zijn niet een vereiste maar om oscam te draaien. 

Waar moet ik om denken en wat zijn de valkuilen. 

 

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb sinds deze week de Synology DS918+ binnen met 4x 4TB WD RED schijven, deze Nas is lekker snel, stabiel, zuinig en uitbreidbaar met 4GB extra geheugen.

Ook biedt hij de mogelijkheid tot SSD caching met 2x m.2 NVME SSD disks die onderaan in te klikken zijn.

 

Oscam ervaring op de NAS heb ik niet, valkuilen met Syno zijn er niet zo veel dacht ik, ze zijn marktleider met veel ervaring, goed en frequente updates en een goed veiligheids-beleid.

https://dustinweb.azureedge.net/media/296176/diskstation-ds918-2x6tb-wd-red.pdf

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een beetje het lastige bij Synology, ze zijn vaak niet scheutig met CPU performance en geheugen. Je moet dus een keuze maken wat voor jou het belangrijkste is, opslag of performance voor verschillende applicaties die op de Synology kunnen draaien. Heb je wat performance nodig dan wordt je helaas ook gedwongen om voor een dure 4 of meer bay NAS te gaan.

 

Ik heb zelf een DS-214. Met 2x4GB heb ik zat opslag maar qua performance blijft hij wel achter.

 

Een ander optie is dan zelf een NAS bouwen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je Synology met Qnap wil vergelijken moet je vooral naar de beschikbare applicaties en de ondersteuning vanuit de leverancier en de community kijken. Bij Synology is dat allemaal dik voor elkaar, van Qnap weet ik dat niet. 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zelfde... mis niks,

kun je ook op internet vinden indien je alle apps en mogelijkheden wilt bezien (linkje over het nieuwe QTS firmware met ingebouwde app's)

 

moet geen qnap zijn maar als je toch al twee dezelfde aan elkaar gewaagde NAS merken hebt kun je best eens over de rand vd pispot kijken :grin:

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe is elke Synology geschikt voor wat je wil. Voor hoofdzakelijk opslag heb je geen supersnelle versie nodig. Ik heb ook nog een oudere DS414 staan die mijn GBit verbinding helemaal vol trekt (114 MB/s)

 

Foto's opslaan kunnen ze allemaal en via Photostation kun je ze overal ter wereld bekijken via een webinterface of een app op je telefoon of tablet. Dyndns wordt ondersteunt en, zeker belangrijk, een automatisch geupdate SSL certificaat via Let's Encrypt.

Voor software backuppen is er ook een applicatie op de NAS beschikbaar.

 

Persoonlijk zou ik minimaal een 4 bay apparaat kopen om toch wat toekomst zekerder te zijn.

Gebruik btrfs voor de handige snapshots die zeer snel gemaakt worden en bijna geen ruimte in beslag nemen

Gebruik SHR om flexibel schijven te kunnen toevoegen van desnoods verschillende groottes

 

Als je geen zeer intensieve leesopdrachten hebt, voegt een caching SSD weinig toe is mijn eigen ervaring. Ik haal gemiddeld 3% cache hit rate, maar ik heb er dan ook veel grotere bestanden op staan.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei winwiz:

een automatisch geupdate SSL certificaat via Let's Encrypt.

 

In principe wel maar ik moet toch steeds een handmatige refresh doen. Maar dat is te overzien. 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik welleswaar synology.me maar dat gaat volautomatisch

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat je niet verleiden tot het kopen van een goedkoop oud model. Bij Synology heb je 5-6 jaar support voor het Operatingsysteem DSM. Dat betekent dat er dus jaarlijks een model serie geen upgrade meer krijgt naar een hogere versie van DSM.

 

Nu een DS-211 kopen is dus niet zo'n strak idee!

 

Ook de J variant laat je liever staan. Die zijn te langzaam om apps te kunnen draaien.

 

Een DS-218 lijkt dus een mooie keuze, aangenomen dat je voor een Synology gaat.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...