Ga naar inhoud


Hackers klonen modems om gratis televisie te kunnen kijken


Moost

Aanbevolen berichten


Toen ik op Digitenne overging, was mijn toen nog analoge kabel er met 3 maanden er uit getrokken, dus al zou ik zo'n modem kunnen bemachtigen, het gaat niet werken. Digitenne heeft 1 jaar geduurd en ik ging over op het STB-pakket van CDS, want ik had een compleet pakket bij de prijzenmepper gescoord voor 150 euro, of was het nou guldens, weet ik niet meer, het waren opgekochte dozen, want het zeer lage tarief van CDS was toen al ietsje hoger, maar ik heb er lang plezier van gehad.

 

Hier in de omgeving draait volgens mij alles nog op losse kabels, niet doorverbonden is geen signaal, maar er zijn heel wat analoge aansluitingen die gewoon actief zijn, als je een digitale TV hebt, dan kan deze de ongecodeerde kanalen digitaal in FULL HD ontvangen.

 

Wat dat betreft is Ziggo erg laks tegenwoordig, de originele digitale modem is op afstand zo uit te schakelen, echter zolang de kabel niet uit de buitenkast getrokken is, kan je in mijn omgeving gewoon FULL HD TV ontvangen, ik ken iemand die dat al meer dan 5 jaar heeft.

 

Het is de laksigheid van Ziggo dat ze niet zo af en toe een ronde naar alle buitenkasten maken, want er zit heel wat aangesloten wat niet aangesloten hoort te zijn.

 

Ik begrijp dat het bij mensen die via een eenvoudige aansluiting waarvoor ze betalen, dat die een clone modem er tussen kunnen zetten, maar zo'n modem werkt normaal 2 kanten op, dat zal wel bij de clone modem uitgeschakeld zijn.

 

Het gaat verkeerd als iemand onwetend zo'n modem koopt, die aansluit, maar als er een storing is, niet het telefoonnummer van de verkoper opbelt, maar direct naar Ziggo, dan zou bij Ziggo een lampje moeten gaan branden dat er iets niet klopt, maar ja, meestal krijg je dan een helpdeskt met mensen die standaard zaken uitleggen tot op een lager niveau, technici krijg je zelden aan de lijn, tenzij je door gaat zetten dat er mogelijk iets mis is aan de verbinding. De verbinding kunnen ze op afstand doormeten tot in het modem, dit hadden ze al veel eerder kunnen ontdekken, maar wat ik al schreef, veel laksheid en ingehuurde monteurs die niet eens een kast tegen een huis of ets dergelijks kunnen vinden, dan laat Ziggo toch ook wel een steekje vallen.

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden zei ilseonline:

Hier in de omgeving draait volgens mij alles nog op losse kabels, niet doorverbonden is geen signaal, maar er zijn heel wat analoge aansluitingen die gewoon actief zijn, als je een digitale TV hebt, dan kan deze de ongecodeerde kanalen digitaal in FULL HD ontvangen.

 

Wat dat betreft is Ziggo erg laks tegenwoordig, de originele digitale modem is op afstand zo uit te schakelen, echter zolang de kabel niet uit de buitenkast getrokken is, kan je in mijn omgeving gewoon FULL HD TV ontvangen, ik ken iemand die dat al meer dan 5 jaar heeft.

 

Het is de laksigheid van Ziggo dat ze niet zo af en toe een ronde naar alle buitenkasten maken, want er zit heel wat aangesloten wat niet aangesloten hoort te zijn.

 

 

Je verhaal klopt. Mocht je onverhoopt, door wat voor oorzaak dan ook, geen signaal hebben via je je satinstallatie, prik dan een coaxkabeltje in je tv en het kastje in je muur. Hele grote kans dat je dan (nog) beeld hebt van een analoog pakket. Ik weet niet of het echt laksheid is, kan ook zijn dat ze niet op extra werk zitten te wachten, omdat analoge radio/tv op een gegeven moment volledig gaat verdwijnen, omdat ze meer bandbreede nodig hebben voor het digitale netwerk. Delta heeft dat besloot genomen en ook UPC/Ziggo gaat uitschakelen, maar daar is het besluit nog niet genomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei kiekiek:

 

Je verhaal klopt. Mocht je onverhoopt, door wat voor oorzaak dan ook, geen signaal hebben via je je satinstallatie, prik dan een coaxkabeltje in je tv en het kastje in je muur. Hele grote kans dat je dan (nog) beeld hebt van een analoog pakket. Ik weet niet of het echt laksheid is, kan ook zijn dat ze niet op extra werk zitten te wachten, omdat analoge radio/tv op een gegeven moment volledig gaat verdwijnen, omdat ze meer bandbreede nodig hebben voor het digitale netwerk. Delta heeft dat besloot genomen en ook UPC/Ziggo gaat uitschakelen, maar daar is het besluit nog niet genomen.

 

Zolang de kabel in de buitenkast aangesloten is, kan je met een digitale ontvanger die ook in TV's zitten, gewoon digitaal beeld ontvangen van het standaard pakket, want die wordt blijkbaar niet gecodeerd. Het modem wordt uiteraard op afstand uit gezet, maar ongecodeerd digitaal blijft door de modem er tussen uit te halen gewoon beschikbaar.

 

Dan kan op den duur wat ik ook verwacht het analoge signaal wel uitgezet worden, het digitaal ongecodeerd blijft er op, dus gewoon te ontvangen.

 

Bij mij is het er wel uitgetrokken, maar toen was er nog geen digitaal aanbod op de kabel, Digitenne was wel digitaal. Ik was toen nog net niet met de schotel bezig, dat kwam na een jaar.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hieronder nog even een stappenplan voor de mensen die niet weten hoe je zonder een smartcard naar het digitale tv en radio aanbod op de kabel kan instellen:

 

 

Stappenplan digitaal kijken zonder smartcard

In 7 eenvoudige stappen instellen:

 

Stap 1: Zet je televisie en/of digitale ontvanger aan

Stap 2: Ga naar het instellingenmenu en selecteer de optie ‘zenders zoeken’

Stap 3: Vul bij ‘frequentie (MHz)’ 402.00(0) in

Stap 4: Vul bij ‘netwerk-ID’ 4000 in

Stap 5: Zet ‘symboolwaarde’ op 6875

Stap 6: Druk op ‘zoeken’ om het installatieproces te starten. Dit kan even duren

Stap 7: Je installatie is voltooid! Je kijkt nu direct digitale televisie zonder smartcard

 

Bovenstaande is voor de DELTA abonnees, de ZIGGO abonnees vullen bij frequentie 474.00(0) in en netwerk-ID  4444

 

Vooral veel ouderen kunnen  niet omgaan met een losse decoder en 2 afstandsbedieningen, ze kijken daarom maar naar het analoge beeld, maar hebben wel een tv in huis staan die geschikt is voor bovenstaande mogelijkheid,  wat een veel  scherper en mooier beeld geeft natuurlijk.

  • Like 1

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En zit je in oud UPC gebied dan stel je het volgende in om de ongeveer 50 digitale kanalen zonder smartcard te bekijken:

 

Frequentie: 16400
Netwerk-ID: 4444

Sommige tv's willen ook nog de volgende gegevens weten:

Symbol rate: 6900
Bron: Kabel (DVB-C)
Netwerk / Aanbieder: UPC 

 

Vraagt je tv om een frequentie of netwerk-ID met meer getallen? Vul dan een extra 0 in. Bijvoorbeeld 164000 of 04444.

aangepast door gps
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een gedoe,een ander zn modem misbruiken kon eerder ook.

Eerst niet omdat macadres aan een huisadres gebonden was,nu niet meer.

En schakelaar omhalen in wijkkast is ook flauwekul,ze draaien een f connector los of vast in verdeelkast.

En nog iets wil Ziggo gratis niet eens hebben met hun niet gelijke up en download snelheid.

Doe mij maar glas voor internet en voor tv satelliet.

Heb een tijdje bij essent kabeltv stage gelopen toen nou dat was wat racken vol ontvangers en modulators en de kut com21 modems nog meegemaakt.

Docsis nieuw wordt ook nog wat 1gigh internet

aangepast door Leeuwarder78

HP proliant dual processor rackserver met freebsd unix,HP small form factor desktop met ssd Linux mint ,raspberrypi3,HP gigabit switch,Draytek 2820,VU+DUO

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei dunhans:

Hieronder nog even een stappenplan voor de mensen die niet weten hoe je zonder een smartcard naar het digitale tv en radio aanbod op de kabel kan instellen:

 

 

Stappenplan digitaal kijken zonder smartcard

In 7 eenvoudige stappen instellen:

 

Stap 1: Zet je televisie en/of digitale ontvanger aan

Stap 2: Ga naar het instellingenmenu en selecteer de optie ‘zenders zoeken’

Stap 3: Vul bij ‘frequentie (MHz)’ 402.00(0) in

Stap 4: Vul bij ‘netwerk-ID’ 4000 in

Stap 5: Zet ‘symboolwaarde’ op 6875

Stap 6: Druk op ‘zoeken’ om het installatieproces te starten. Dit kan even duren

Stap 7: Je installatie is voltooid! Je kijkt nu direct digitale televisie zonder smartcard

 

Bovenstaande is voor de DELTA abonnees, de ZIGGO abonnees vullen bij frequentie 474.00(0) in en netwerk-ID  4444

 

Conclusie: de nu opgepakten stapten een pand binnen, sloten hun clone modem aan en hebben bovenstaande handelingen verricht.

 

Voor ons een eitje, voor de gemiddelde consument al teveel moeite ;)

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou je, als je een schotel hebt zoals de meesten op dit forum, naar de digitale kabel van Ziggo gaan kijken zonder HD kanalen? Dat beeld is dan toch niet beter? 

------

Vu Zero 4K, 2x VU+ Solo2 OpenPLI, 1x VU+ Uno, Sagemcom DS87 HD (TNTSAT)

2x Triax 80 cm CD quad triplesat LNB, 1x Triax draaibaar, CD campingschotel Duo LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-11-2017 om 13:39 zei 7Kamp:

Waarom zou je, als je een schotel hebt zoals de meesten op dit forum, naar de digitale kabel van Ziggo gaan kijken zonder HD kanalen? Dat beeld is dan toch niet beter? 

Heel simpel. Waar ik nu woon is een schotel aan de gevel niet gewenst. Glasvezel nog niet beschikbaar en dan is ziggo internet het snelste wat ik kan krijgen. Voor televisie gebruik ik in alle kamers de meest budget enigma2 ontvangers, in mijn geval de zgemma star lc a 50 euro per stuk en kan ik 50 zenders "gratis" in relatief goede kwaliteit kijken aangezien het signaal er toch eenmaal is. Het aanbod is voor mij meer dan genoeg. Al heb ik 4000 zenders uiteindelijk blijven er maar enkele over waar je evht naar kijkt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...