Ga naar inhoud


Hackers klonen modems om gratis televisie te kunnen kijken


Moost

Aanbevolen berichten

Citaat

 

Dankzij onderzoek van het cybercrimeteam van de Rotterdamse politie zijn deze week honderden illegale modems uit de lucht gehaald.

De modems werden gebruikt om gratis televisie te kijken.

Deze week is een 36-jarige Rotterdammer aangehouden die modems zo aan kon passen dat die, zonder abonnement, signalen van provider Ziggo doorgaven.

Zij kregen hun klanten via mond-tot-mondreclame, de afnemers betaalden enige honderden euro’s voor het modem en bijvoorbeeld de aansluiting op internet-televisie. 

De verdachten leverden zelfs nog enige service als het modem niet meteen werkte.

 

 

Puur uit nieuwsgierigheid, maar ik heb ook Ziggo, maar mijn tv gaat via de coax, niet via het modem.

Enige uitzondering is het on-demand en replay gebeuren, daar heb je wel internet voor nodig.

Dus hoe werkt dat dan als er bij Ziggo geen tv geleverd wordt via de internetmodem ??

 

 

Bron: HIER

 

aangepast door Moost
Link naar reactie
Delen op andere sites


Arrestaties na klonen Ziggo-modems  
                                        

 De politie van Rotterdam heeft drie  
 mannen opgepakt op verdenking van het  
 klonen van zeker 500 modems van Ziggo. 
 Onder hen zijn twee medewerkers van het
 kabelbedrijf.                          
                                        
 Met de modems die de drie verkochten,  
 konden klanten illegaal internet en tv 
 aftappen.Maar ze kunnen ook gebruikt   
 worden bij DDoS-aanvallen,waarbij door 
 een grootschalige digitale aanval een  
 website of internetnetwerk lamgelegd   
 wordt.Of dat met deze modems ook is    
 gebeurd,is nog niet duidelijk.         
                                        
 De politie kwam het drietal op het     
 spoor door een tip uit Canada,waar een 
 onderzoek loopt naar cybercriminelen.  

bron: NOS TT

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Om "gratis"te kunnen surfen betaalden de klanten eenmalig 150 tot enkele honderden euro’s.

De kopers worden mogelijk vervolgd voor heling.

Met de kastjes kunnen ze niets meer doen en binnenkort krijgen waarschijnlijk de politie over de vloer.

En zo wordt goedkoop ineens duurkoop.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei astro iris:

Die kopers van die gecloonde modems zijn om de tuin geleid, de gladde verkopers hebben natuurlijk de kopers wijsgemaakt dat ze niets te vrezen hadden en zo tuinen ze erin. Goedgelovige zielen die er een goedkoop alternatief in zagen.

Juist. Net zoals met de clone Dreamboxen met abonnement.

 

Maar wat ik niet snap is dat je het modem nodig hebt om TV te kunnen kijken:huh:

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat modem was nodig om ook de toegang tot internet te kunnen aanbieden en om de keuze te kunnen maken tussen de verschillende abonnementen.
Vandaar dat er ook een medewerker van dat bedrijf bij was want die moest de schakelaars in de straatkastjes ook aan zetten om de bewoners van signaal op hun kabel te voorzien.

-----------------------

 

En niet alle ziggo medewerkers zijn corrupt maar doen gewoon hun werk.
 

ziggo.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei kiekiek:

 

En ik zat onder het genot van een lekker bruin biertje te wachten op een reaktie van heilig boontje Drs. IJzerbout ;)

 

23 uur geleden zei Drs. IJzerbout:

Ik ben benieuwd op het commentaar van kiekiek die dit soort praktijken natuurlijk weer prima vind.

Hoe twee totaal verschillende meningen mekaar vinden.:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn mening en ervaring is dat juist tegenpolen zeer goed bij elkaar passen astro iris. Levendig, er is altijd wel iets om over te kletsen, inspirerend, aanvullend en nooit saai. Wat mij betreft staat er een welkomstdrankje en portie bitterballen klaar om met Drs. IJzerbout een stevige boom op te zetten ;)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...