Ga naar inhoud


Aankoop keuze tussen IPhone 7 en Samsung S7


Jürgen

Aanbevolen berichten

Op dit moment gebruiken wij een Samsung Smartphone S4 en een S3, De S4 is 3 jaar en de S3 respectievelijk 4 jaar oud.

Ik overweeg nu om de S4 te vervangen maar sta in dubio of dit nu een Samsung S7 of een iPad 7 wordt.

In eerste instantie heeft het mijn voorkeur om een iPhone te kiezen omdat ik ook een MacBook Pro en 2x IPad gebruik.

De enige reden die ik daarvoor zo á la minute kan bedenken is de gemakkelijke synchronisatie van foto’s tussen de Apple apparaten.

 

Nu moet ik ook toegeven dat ik met de synchronisatie van de foto’s tussen de op mijn Samsung Smartphone gemaakte foto’s en de Apple apparaten nauwelijks problemen heb want Google foto’s functioneert op beide platforms prima en anders via Photo Transfer.

 

Een van de belangrijke keuze criteria vind ik wel de beeldkwaliteit van de gemaakte foto’s bij minder lichtomstandigheden.

 

Omdat de prijsverschillen tussen de 2 type7s nogal groot zijn en de mogelijkheden op de iPhone minder ben ik toch nog aan het zoeken waarom ik misschien toch voor een iPhone zou moeten kiezen.

Misschien weten jullie nog wel een voor- of nadeel waarom ik voor het een of het andere toestel wel of niet zou moeten kopen.

 

Op dit moment kan ik de Samsung S7 bij een bekende grote Nederlandse webshop voor € 449,= minus € 50,= Cash Back, € 399,= bestellen.

Voor een IPhone 7 moet ik nu toch minimaal € 578,= neertellen.

Dus heeft iemand nog doorslaggevende argumenten welke de nogal hoge meerprijs rechtvaardigen?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Ik heb een Samsung S7 gehad, tegenwoordig de S8.

Ik zou voor een S8 kiezen, sneller en de camera is in mijn opinie beter.

Niet onbelangrijk in Nederland, de S8 is waterdicht.

Prijzen vanaf € 584,-- in Nederland, Duitsland vanaf € 532,98

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Even gezocht, inderdaad, zou ook IP68 moeten zijn.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de S7 Edge. Ben niet echt onder de indruk van telefoon camera's. Ook niet van deze S7. 

Voor echte foto's gebruik ik een camera. 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf gebruik ik ook een goede Panasonic compactcamera maar die heb ik maar zelden bij me terwijl ik de Smartphone wel altijd bij me heb.

Het is natuurlijk ook de vraag wat men van de camera verwacht.

Overdag bij aardig weer maak je met de meeste Smartphones toch wel scherpe en kleurrijke foto’s.

Worden de lichtomstandigheden echter minder zoals binnenshuis dan zie je toch al snel grote verschillen tussen de duurdere en de goedkope Smartphones.

 

Overigens dacht ik dat de S7 v.w.b. de camera toch wel goed uit de testen kwamen maar ja, die zijn wellicht licht ‘gekleurd’.;)

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Omdat mijn iPhone gewoon altijd werkt. Omdat de camera geweldig is. Omdat de software veilig is. Omdat er geen Samsung bloatware op zit. Omdat de software gewoonweg gebruiksvriendelijk is.

 

Voor mij is veiligheid gewoon het belangrijkste. Zo lang er in de Android store apps staan die simpelweg je data stelen, is Android voor mij geen alternatief. Apple controleert apps streng en alhoewel veel developers daar over zeuren, levert het wel een zeer veilig platform op.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn huidige Samsung Smartphones hebben mij ook nog nooit in de steek gelaten.

Of de IPhone camera significant beter is dan de camera van een Samsung S7 of S8 heb ik in testen - beoordelingen nog niet kunnen ontdekken.

Met de bloatware en de veilige software heb je wel een punt.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

mensen met apple spulletjes, kunnen beter bij de apple iPhone blijven

want / onderbouwing

S8 naar notebook en of iPad is een drama volgens mijn informatie

S8 naar windows 10 pC (zoals die van mij, de HP Slice met inductie oplader in het deksel ) een weelde

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een aanvulling.

Ik gebruik zoals geschreven al jaren de Samsung S3 en S4 dus als ik b.v. een S7 of S8 koop ga ik niet echt vreemd.

De mogelijke switch naar een iPhone 7 heeft te maken met de voordelen zoals Michel al schreef maar dan blijft nog steeds de vraag hoe het met de kwaliteit van de camera’s van de beide merken zit.

Feitelijk past een iPhone beter bij mijn al in gebruik zijnde MacBook en iPads maar naar mijn mening is dit geen must en rechtvaardige dit alleen niet de behoorlijke meerprijs van de iPhones.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...