Ga naar inhoud


Aankoop keuze tussen IPhone 7 en Samsung S7


Jürgen

Aanbevolen berichten

 Ik gebruik al jaren iPhone, vanaf 3GS tot heden ,is gebruiksvriendelijk stabiele software,geen bloadware troep(Andriod)  regelmatig software updates voor onder andere dichten van lekken etc Samsun stopt (las ik maar daar waren vele consumenten tegen( begrijpelijk natuurlijk ) dat ze de Samsung S7/S7 Edge  niet meer zouden ondersteunen van software updates .

 

Ik vindt een toestel er alleen er mooier  uitzien niet het belangrijkste is, liever een goede, veilige stabiele software en een iets minder mooie  toestel!

 

 

"We ride together, we die together. Bad boys for life."

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Is nog te melden, dat Apple met een software update recent de snelheid van oudere telefoon modellen heeft verlaagd i.v.m. problemen met de batterijen.

Voor de I6 heeft Apple nu, na protesten over de aanpassing vandaag de tarieven verlaagd heeft voor het vervangen van een batterij.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

De topmodellen van welke fabrikant dan ook hebben geen slechte camera’s meer. De zijn allemaal goed of erg goed.

 

De iPhone 7 camera kan zich zeker meter met de s7 en s8, er zijn over en weer slechts subtiele verschillen, waar de een net iets beter presteert dan de ander.

 

@ceesv, dat is alleen van toepassing als je accu slecht presteert. Mijn iPhone 7 plus is altijd snel en gaat anderhalf tot 2 dagen mee op een lading.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
2 uur geleden zei usefullaliman:

 Ik gebruik al jaren iPhone, vanaf 3GS tot heden ,is gebruiksvriendelijk stabiele software,geen bloadware troep(Andriod)  regelmatig software updates voor onder andere dichten van lekken etc Samsun stopt (las ik maar daar waren vele consumenten tegen( begrijpelijk natuurlijk ) dat ze de Samsung S7/S7 Edge  niet meer zouden ondersteunen van software updates .

 

Ik vindt een toestel er alleen er mooier  uitzien niet het belangrijkste is, liever een goede, veilige stabiele software en een iets minder mooie  toestel!

 

 

 

Dat is inderdaad zo. Schandalig natuurlijk. Als je al een Android toestel koopt, koop dan een oneplus 5t of een pixel, in ieder geval iets zonder bloatware en met gegarandeerde updates.

 

Apple  update gewoon de 5s uit 2013 nog, alhoewel dat toestel al bejaard’ is.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Jürgen:

Even een aanvulling.

Ik gebruik zoals geschreven al jaren de Samsung S3 en S4 dus als ik b.v. een S7 of S8 koop ga ik niet echt vreemd.

De mogelijke switch naar een iPhone 7 heeft te maken met de voordelen zoals Michel al schreef maar dan blijft nog steeds de vraag hoe het met de kwaliteit van de camera’s van de beide merken zit.

Feitelijk past een iPhone beter bij mijn al in gebruik zijnde MacBook en iPads maar naar mijn mening is dit geen must en rechtvaardige dit alleen niet de behoorlijke meerprijs van de iPhones.

 

 

Als je al een MacBook en een paar iPads in gebruik hebt, zou ik zeker voor een iPhone gaan. 

Dat heeft best wel wat voordelen, denk maar is aan je adressenbestand en andere gedeelde bestanden via de Cloud. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat vertragen heeft natuurlijk niets met autorijden en appen te maken

 

wel met de CPU temperen, daar is niets mis mee, sneller kun je toch niet appen en autorijden tegelijkertijd

of had je haast :grin:

 

ik heb een iPhone 4 en die is sneller leeg dan ik

proost

 

aangepast door Tonskidutch
nuanceren

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus je hebt een hoop gelezen zonder een objectiviteit te bespeuren.

je koopt natuurlijk geen oude Sjaak(k) iPhone 6 met flut accu

je koopt ook geen S7 met exploderende accu

je koopt een nieuwe

 

als je zoals jij jarenlang samsung hebt gehad, en tevreden was kan het enkel beter worden

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog steeds geen goed besluit kunnen nemen, dit om de onderstaande voor mij meest belangrijke voor- / nadelen van de 2 types.

Dus wat is wijsheid

 

Samsung S7 32 Gb

 

Voordelen

- groter beeldscherm 5.1”

- 4Gb werkgeheugen

- gebruikmaking van mijn huidige externe 64Gb SD-Card

- lage aankoopprijs, op dit moment € 399,= incl. verrekening € 50,= Cash Back

 

Nadelen

- Bloatware

- geen foto synchronisatie met mijn IPad en MacBook Pro

- geen synchronisatie wachtwoorden met mijn iPad en MacBook Pro

 

iPhone 7 32Gb

 

Voordelen

- perfecte foto(data)synchronisatie met de overige Apple apparaten

- synchronisatie wachtwoorden d.m.v. de optie Sleutelhanger

- veilige software en minder kans op inbreuk van buiten af

- stevig aluminium huis

 

Nadelen

- geen uitbreidbaar extern geheugen

- lager werkgeheugen 2Gb

- kleiner beeldscherm 4.7”

- lage aantal beeldpixeks, geen Fulltime-HD

- hoge prijs, op dit moment € 579,=

 

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Jürgen:

Nadelen

- Bloatware

- geen foto synchronisatie met mijn IPad en MacBook Pro

- geen synchronisatie wachtwoorden met mijn iPad en MacBook Pro

 

OK, er staan wat programma's op de Samsung waar je niet om gevraagd hebt. Verwijderen gaat niet maar je hoeft ze ook niet te gebruiken. Ik heb er geen last van dus dit is geen echt probleem.

 

Geen foto synchronisatie. Ik kan niet bedenken waarom je al je foto's op al je apparaten wilt hebben. Ik zet ze op de NAS (cloud zou ook kunnen) en alle apparaten kunnen erbij. Lijkt mij een betere oplossing.

 

Geen wachtwoord synchronisatie. Lijkt mij wel zo veilig. Je OS automatisch wachtwoorden laten invullen op webpagina's is sowieso geen goed idee. Ik gebruik Keepass.

 

Hoera!! We zijn eruit. Het wordt een Samsung :P

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

:D:D:D

 

Noch niet echt want de functie Sleutelhanger is toch wel een uitkomst.

Ik heb het met onze S3 en S4 regelmatig dat ik daar een wachtwoord opnieuw moet invoeren.

Dan moet ik eerst de Sleutelhanger op één van de Apple apparaten openen om het wachtwoord op te vragen en dat hoeft op een iPhone dan uiteraard ook niet.

Mijn vrouw vind fotosynchronisatie nu eenmaal van cruciaal belang en soms moet ik toch wel haar wensen respecteren..;)

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

juist...

maar op een NAS of in de Cloud is de synchronisatie met apple iPhone of Samsung smartphone gewoon even goed!

mijn QNAP met de Multimedia Bibliotheek en Fotostation 5 doet dat prima, en de myQNAPcloud ook

 

het ligt soms enkel aan jouw periferie welke beter past

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...