Ga naar inhoud


Wifi uitbreiden, hoe?


Con

Aanbevolen berichten

Op mijn Nighthawk kan ik 33 cliënts aan, kun je dat uitbreiden?

 

Oops, vergeten dat het om meerdere Sonoffjes gaat, wil geen

beperking hebben als ik overstap.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier heb ik de Netgear Nighthawk X6S AC3000 Tri-Band WiFi Range Extender er bij geplakt en dat werkt erg goed (volgens mij dan) en valt de verbinding op mijn telefoons niet meer weg.

Wel dezelfde SSID gebruikt met zelfde password en de kanalen neemt hij over van de Netgear Nighthawk router, en HIER is een mooi overzicht te zien van de werking (als alles helemaal goed ingesteld is).

Vergeet niet dat een muur van 7 cm dit waar de ontvangst schuin doorheen moet dan natuurlijk wel een veelvoud van die 7 cm is, dit kan je gemakkelijk zien en uitvinden door de X6S eerst aan een verlengsnoer op de beste plek te zetten om daarna definitief een plaats te geven.

Het WiFi signaal is goed te meten met Dr. WiFi (gratis) welke er is voor de iOS en Amdroid of Netgear WiFi analystics (Android), ook Netgear Genie (ook gratis, iOS en Android) heeft een signaalzoeker ingebouwd.

 

Onder het laminaat op de betonvloeren (op alle verdiepingen) ligt aluminiumfolie, dus de afscherming is erg groot

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ubiquiti UniFi AP-AC-PRO??

 

Citaat

Omschrijving Ubiquiti UniFi AP-AC-PRO

Zet een draadloos netwerk op in een groot huis, hotel of school met het Ubiquiti UniFi AP-AC-PRO access point. Sluit meerdere stations aan in hetzelfde netwerk en je creëert 1 groot netwerk over meerdere verdiepingen. Doordat de access points onderling communiceren, blijven je apparaten altijd verbonden met het sterkste station. Zo loop je al videobellend door het kantoor of valt je stream niet uit als je verhuist van de woonkamer naar de slaapkamer. Doordat de access points waterdicht zijn, plaats je ze zowel binnen als buiten. Je beheert de wifi punten met behulp van de UniFi software. Hiermee beheer je alle access points in jouw netwerk tegelijk. Zet bijvoorbeeld meerdere aparte draadloze netwerken op met verschillende rechten. Zodat jij wel bij je privébestanden kunt, maar je gasten niet.

 

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei catw:

Hier heb ik de Netgear Nighthawk X6S AC3000 Tri-Band WiFi Range Extender er bij geplakt en dat werkt erg goed (volgens mij dan) en valt de verbinding op mijn telefoons niet meer weg.

Wel dezelfde SSID gebruikt met zelfde password en de kanalen neemt hij over van de Netgear Nighthawk router, en HIER is een mooi overzicht te zien van de werking (als alles helemaal goed ingesteld is).

Vergeet niet dat een muur van 7 cm dit waar de ontvangst schuin doorheen moet dan natuurlijk wel een veelvoud van die 7 cm is, dit kan je gemakkelijk zien en uitvinden door de X6S eerst aan een verlengsnoer op de beste plek te zetten om daarna definitief een plaats te geven.

Het WiFi signaal is goed te meten met Dr. WiFi (gratis) welke er is voor de iOS en Amdroid of Netgear WiFi analystics (Android), ook Netgear Genie (ook gratis, iOS en Android) heeft een signaalzoeker ingebouwd.

 

Onder het laminaat op de betonvloeren (op alle verdiepingen) ligt aluminiumfolie, dus de afscherming is erg groot

 

Dat mag ook wel voor dat geld...:cry:

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...