Ga naar inhoud


problemen met vtm hiccups ?


Jean-Claude

Aanbevolen berichten

heb hier zonet naar het nieuw gekeken op vtm, heb op die 50 minuten toch zeker 10 "hiccups" gehad : korte artefacts in het beeld en korte onderbrekingen in het geluid.

aan de ontvangst zal het niet liggen, ruim 15db aan signaal

ook de kaart nagekeken : geen gemiste ECM's

zijn er nog die dit opmerken, of ben ik de enige ? In het laatste geval zal ik de dreambox eens rebooten, misschien dat er ergens weer iets blijft plakken.........

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, dat is niet alleen bij u.

Ik heb daar al verschillende dagen last van. En niet alleen tijdens het nieuws.

Gisteren ook bij familie zei mijn vrouw.

 

Wimo01

 

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zut - wat zijn ze NU weer aan het bekokstoven bij TVV/m7 ?

 

edit - probleem gemeld bij het m7 forum - afwachten of ze zullen reageren.

aangepast door Jean-Claude

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, heb het deze middag tijdens het nieuws terug gezien.

ik zie 2 nieuwe zenders op die transponder : 'TEST eurosport2 BE' en 'TEST fox sport 2 HD int'. Vermoedelijk is er te weinig bandbreedte beschikbaar om alle zenders probleemloos door te geven, en verslikt de encoder zich regelmatig met de het gekende resultaat.

heb het tot nu toe wel alleen bij vtm gezien, nog niet bij de andere zenders op die transponder (4HD, zes, of RTL4-8) - kwestie van nog wat bij te regelen, zeker ?

ma bon, is nu weekend, we mogen tevreden zijn als dit tegen de lente opgelost wordt :eek:

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot voor enkele dagen geleden had ik dit ook nog maar alleen op VTM gezien, maar nu (sedert enkele dagen) héél sporadisch ook op VIER.

Daar deze 2 zenders op dezelfde transponder zitten met hetzelfde probleem bevestigd misschien dat jouw vermoeden correct is Jean-Claude.

Enfin ben al blij dat het probleem dan niet mijn box is, en ook niet mijn image is, jij zit op openPLI en ik op Newnigma II.

Het is wel een enorm vervelende situatie, en ja ook vanmiddag gezien tijdens het nieuws.

Opnieuw uitrichten heeft helaas bij mij geen resultaat opgeleverd, heb dit vandaag 3X gedaan.

Schotel nu perfect uitgericht SNR 82% ACG en BER perfect (BER volledig 0), 14,50dB.

Firma's willen ALTIJD maar meer en meer geld, willen steeds meer en meer het onderste uit de kan halen, en dan krijg je natuurlijk dit soort situaties.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier een half uur aan het kijken op VTM vanavond en nog niks gezien van onderbrekingen ofzo,

SNR: 94%

AGC: 86%

BER: 0%

werk via oscam met een kaart lokaal.

Met een Gigablue ontvanger

aangepast door digitaal kijker

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch nog maar slechts sporadisch en minder dan een seconde , test gedaan met verschillende installaties

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@katwezel, de onderbrekingen zijn inderdaad van zeer korte duur, maar zou toch niet mogen.

Dat hierbij het geluid hapert is voor mij nog het ergste van al.

Heb vandaag ook nog een test gedaan met een andere LNB, en het is iets minder, maar probleem blijft bestaan.

 

@digitaal kijker, zou best eens kunnen, soms een héél uur lang geen enkele storing, en dan opeens enkele na elkaar op 30min. tijd.

Maar jij hebt wel een goed signaal zeg, 94%, ik kom slechts op 81% uit.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

of ze moeten verhuizen naar een andere frequentie ...voor Tvvlaanderen 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@smetje limb.BE

Heb mij nu ook geregistreerd bij TVV, en heb nu ook een klacht gestuurd.

Daarna kreeg ik een bericht dat zij trachten binnen de 24u te antwoorden, we zullen zien,....wordt vervolgd,....

 

@Wimo01, katwezel, Jean-Claude,.....

Mag ik vragen aan de andere mensen die ook deze problemen ondervinden ook de moeite zouden willen nemen ook een mailtje naar TVV te sturen?

Hoe gaat dat spreekwoord weer?, eendracht maakt macht, samen staan we sterker dan alleen, hoe meer klachten hoe sneller (hoop ik toch) een oplossing.

Misschien denken sommigen dit is de ver van mijn bed show,...maar,...het probleem wordt met de week erger.

 

Groetjes aan allen, en VELE DANK!!!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb het al gemeld in het forum van m7

maar het wordt precies erger - ben naar het vtm nieuws aan het kijken en heb op een half uur tijd zeker al 20 zulke onderbrekingen gezien met zwarte blokjes in het beeld en audio die kort wegvalt. Is dus echt wel problematisch aan het worden - gelukkig kijk ik niet teveel naar vtm :P

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook last, maar niet heel extreem. Kijken eigenlijk alleen Columbo in het weekeinde. Heel kort artefacten in beeld.  Kijk met een Seca3 kaart i.c.m. OScam.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisiku, Inderdaad extreem is het niet.

Ik heb er niet zoveel last van als Jean-Claude, had er tijdens het VTM nieuws vanmiddag maar 3, Jean-Claude 20.

Maar, HET IS ENORM ENERVEREND, EN ZOU NIET MOGEN.

Als ik naar de site van TVV kijk leest ik hier "perfect beeld in perfecte HD kwaliteit", nou dat perfecte laat dat er voor mij momenteel maar af.

Eerst dacht ik dat het probleem bij mij lag, maar nu er nog andere mensen last hebben,....

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is inderdaad erg kort, een halve seconde of zo, maar het is wel storend en het moet er niet zijn ook niet. We betalen voor een goede service en dus moeten ze er maar voor zorgen dat dit probleem opgelost wordt. Zoals steeds zal het weer een paar weken duren eer men het probleem erkent, en doe er dan nog een paar weken bij eer ze het hebben opgelost !

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...