Ga naar inhoud


Voorkeurs tuner


Pedro4

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Waarom zou je dat willen, de software regelt zelf een vrije tuner.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei remo:

Dit kan wel.

Misschien wel handig erbij te vermelden welke software u gebruikt.

Dan kan er ook een beter antwoord op worden gegeven.

Maar volgens mij moet dit gewoon in het menu in te stellen zijn

Vti

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De solo 4K heeft een groot aantal virtuele tuners, de VTi software wijst zelf een tuner toe.

Wanneer je met de ene tuner naar verticale zenders kijkt zal de 2e tuner gebruikt worden voor horizontaal gepolariseerde tuners v.v.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals je weet heb ik het probleem van de zenders die blijven hangen.

Ik heb inmiddels alle kabels,switches gecontroleerd en alles zit goed.

Als er een zender vast hangt dan ga ik die opnemen (via tuner a) en dan een andere zender (die ook vast hing in de eerste situatie)kijken via tuner b en die zender doet het dan wel.

Dus als ik nu tuner b kan instellen als vaste tuner dan kom ik te weten of het aan tuner a ligt dat hij elke keer blijft hangen.

 

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zou de antennekabels eens omdraaien, of kijken of je met een kabel op 1 tuner die zenders ontvangt.

Je klacht laat zien dat je niet alle quadranten of satellieten geschikbaar hebt op je antenneplug.

 

Dus gewoon met slechts 1 kabel aangesloten op tuner A kijken of je alles ontvangt, dezelfde kabel daarna op tuner b en controleren.

 

Dit ook herhalen voor je 2e kabel.

Er hoeft op je switch in de mast maar 1 kabel verwisseld te zijn, of een Diseqc switch met een probleem en je hebt dit probleem.

In het andere onderwerp heb je nog niet gemeld of je al je kabels hebt gecontroleerd.

Ook een van je diseqc switchen of je antennekabel zelf kan het probleem zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan zit het probleem in verwisselde kabels op je diseqc switchen, de bekabeling tussen LNB's en diseqc switchen, de LNB's of de Diseqc switch die een Quadrant niet doorgeeft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei ceesv:

Dan zit het probleem in verwisselde kabels op je diseqc switchen, de bekabeling tussen LNB's en diseqc switchen, de LNB's of de Diseqc switch die een Quadrant niet doorgeeft.

dan zal ik nogmaals de kabels enz moeten controleren.

Ik heb 8 switches.  De zender hangt ineens vast.

je denkt dus dat het niet aan de tuner kan liggen?

Ik heb de 4e aansluiting van de switches niet dicht gekit. Dit had iemand ook al voor gesteld.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch even opmerken, dat het niet volstaat om zomaar kabels om te wisselen als je een tuner wil gaan testen.

Bij het testen moeten de andere tuner(s) uitgezet worden, zodat alleen de te testen tuner over blijft.

 

 

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer er geen antennekabel op aangesloten zit zal je automatisch op de andere tuner omschakelen.

Tenzij die intern doorgeschakeld worden.

Het vasthangen is een verkeerde omschrijving, de gewenste zender is niet beschikbaar, en is daardoor met verminderde helderheid in de zenderlijst te zien.

Dat betekent dat die zender niet op de andere  tuner beschikbaar is, het heeft er veel van weg, dat niet alle transponders op alle kabels aanwezig zijn.

 

In het andere draadje is daar al aandacht aan besteedt, maar TS heeft dit nog steeds niet getest.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden zei ceesv:

Wanneer er geen antennekabel op aangesloten zit zal je automatisch op de andere tuner omschakelen.

Tenzij die intern doorgeschakeld worden.

Het vasthangen is een verkeerde omschrijving, de gewenste zender is niet beschikbaar, en is daardoor met verminderde helderheid in de zenderlijst te zien.

Dat betekent dat die zender niet op de andere  tuner beschikbaar is, het heeft er veel van weg, dat niet alle transponders op alle kabels aanwezig zijn.

 

In het andere draadje is daar al aandacht aan besteedt, maar TS heeft dit nog steeds niet getest.

wie is TS ?

Ik heb de kabel van tuner a eraf gehaald maar de vu gaat toch naar tuner a. dus niet automatisch naar b.

Ik heb nu de kabel van tuner a en b omgewisseld maar dat lijkt me niet het probleem omdat hij het op de dm 8000 ook niet goed doet. Maar wie weet.

Het is vreemd. Ik ben niet aan het opnemen en een zender via tuner a aan het kijken en ineens valt de zender weg.......

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer dit op 2 verschillende ontvangers optreedt, zou ik toch maar eens naar de antenne en bekabeling kijken.

TS = thread starter.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei ceesv:

Wanneer dit op 2 verschillende ontvangers optreedt, zou ik toch maar eens naar de antenne en bekabeling kijken.

TS = thread starter.

oke  bedankt

korte vraag nog: je hebt al eens gezegd : er een nieuwe zenderlijst opzetten. Dat heb ik nog niet gedaan. Heeft het zin om dit te doen?

Of zeg je dat dit waarschijnlijk niet het euvel kan zijn?

Ik heb beeld en ineens weg.....

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...