Ga naar inhoud


Eutelsat 8 West niet te ontvangen


Loek3000

Aanbevolen berichten

Ik begrijp, dat je dus voorlopig voor een T-90 gaat.

Je kunt volgens mij de LNB-houders voor een T-55 niet gebruiken op een T-90, of ik moet het erg mis hebben en dat betekent dus ook extra kosten voor aanschaf van nieuwe LNB houders voor de T-90, nog los gezien van de tijd, die het goed uitrichten van een T-90 kost.

Jouw gedachtegoed is geen complete waanzin hoor , maar ik denk dat het erg belangrijk is , om goed na te denken ,  welke satellieten je nu precies

wilt ontvangen, om een verantwoorde keuze te maken.

Heb je wel vrij uitzicht of zitten er gebouwen, huizen of bomen in de weg , die de satelliet ontvangst kunnen gaan belemmeren ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Voor de prijs van de LNB houders hoef je het niet te laten, €5,--/stuk.

Bij de schotel zitten standaard 4 voetjes.

De voetjes voor de T-90 zijn inderdaad anders van vorm.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de T90 al binnen, op de t55 gebruik ik een aantal van die T90 lnb houders op de T55, dus het kan gewoon wel, ik lees meerdere topics dat dit niet zou kunnen, maar mijn ervaring is dus heel anders.

 

Ik heb genoeg lnb houders, van iemand overgekocht, ik heb er ongeveer 20, lnb's genoeg (ook zo'n 20 tal)

 

Het klopt wel dat ik eens moet overwegen welke satellieten ik nu echt wil ontvangen aangezien ik het niet veel aan vind op de 5.0w denk ik dat ik alles schuif tussen de 0.8 en 31.5e

 

Ik denk dat ik binnenkort ook een site ga maken met het e.e.a. erop wat ik hier zoal tegenkom en mijn eigen ervaringen zodat het overzichtelijk wordt, lijkt me gewoon leuk om te doen om mensen te helpen vanuit het oogpunt van een gemiddelde gebruiker (ik ben geen expert)

 

@Sprietje Klopt indicatie zit daar inderdaad, ik heb ze gemixed en ze werken allemaal zonder problemen, dus wat mij aangaat zijn er geen wezelijke verschillen tussen die 2 types

 

Ik zal er uiteindelijk wel foto's van maken en hier plaatsen of op een site die ik wil opzetten

aangepast door Loek3000

T90, Mutant HD 51

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het werkt wel, alleen zal je signaal veel lager zijn omdat de LNB niet goed uitgelijnd is.

Je LNB kijkt te laag of te hoog in de spiegel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei ceesv:

Het werkt wel, alleen zal je signaal veel lager zijn omdat de LNB niet goed uitgelijnd is.

 

 

ik zal het eens meten @ceesv als ik daar de tijd voor heb, heb 3 weken nu op het dak gestaan om aan de schotel te werken en kan warm water niet meer verdagen :P

aangepast door Loek3000

T90, Mutant HD 51

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
In een bijdrage van sprietje kan je het verschil tussen de 2 houders goed zien, de verticale hoek van de lnb is anders.
 

Als je de houder omdraait, komen de lnb's 4mm verder naar achteren te staan, zie bijlage. Mogelijk moet je de axiale positie van de lnb's opnieuw optimaal afstellen.
Verder moet je er bij een Wavefrontier ook rekening mee houden dat de lnb-klemmen van de T55 en de T90 verschillend zijn.
Dit nummer staat ook op de houder, zie bijlage.
 

post-60869-0-28129500-1462615129.png

post-60869-0-53371700-1462615155_thumb.jpg

post-60869-0-48591800-1462615178_thumb.jpg

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het monteren van de lnb-houders kunnen dus 2 fouten gemaakt worden.
De eerste is dat het deel wat over de rail geschoven wordt niet goed gemonteerd wordt. Altijd moeten de streepjes voor de 10 en 20 graden schuinstand zich in de richting van de hoofdreflector bevinden. Zitten ze juist richting hulpreflector, dan komt het draaibare bovendeel van de lnb-houder 4mm te ver naar achteren te staan waardoor mogelijk de lnb niet zuiver in het brandpunt van het schotelsignaal gezet kan worden. Dit speelt vooral bij lnb's met een erg korte hals zoals bijv. de ALPS-lnb.


Het bovendeel van de lnb-houder bij de T55 en de T90 heeft een andere schuinte van het montagevlak. Hierdoor kijken de lnb's naar een andere hoogterichting.
Natuurlijk kun je ze door elkaar heen gebruiken maar omdat de lnb niet goed gericht is, ontvang je minder signaal. Tja en als je er geen probleem mee hebt dat je T90 niet als een schotel van 90cm breed functioneert naar als een schotel van 80cm, dan kun je ze gerust door elkaar gebruiken maar ja wie kiest daar nu voor.
Strakjes niet zeuren dat je bij regen bepaalde zenders niet meer kunt ontvangen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

met andere woorden, als je achter de schotel staat (ontvangst niet blokkerend) dan zullen de streepjes zichtbaar zijn. T90 lnb houders gebruik ik nu omdat ik gewoon een tekort heb aan T55 houders en binnenkort toch over ga op de T90, het zal iets schelen, maar of ik nu BBC1 100% krijg of 97% is niet iets om over te 'zeuren' Zal sowieso niet snel zeuren, ik ben allang blij dat ik 8 lnb's werkend heb gekregen op 1 dish van zo'n klein formaat.

 

De T90 lnb houders gebruik ik voor de goed te ontvangen satellieten, die ik niet super belangrijk vind (0.8w, 4.8e en 9.0e)

T90, Mutant HD 51

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...