Ga naar inhoud


nagra voorang geven op irdeto


san

Aanbevolen berichten

als ik op ipnr123:port123/shares kijk zie ik mijn eigen (betaalde!) ziggo kaart

604|irdeto     |0,1,2,3 

nu wil ik liever nagra  voorang geven maar hij pakt altijd als 1e die irdeto  kaart 

het lukt me maar op 1 manier door in de cccam.cfg achter  c:192.x.x.x { 0604:000000:0, 0:0:3 } te zetten bij de kaart voor irdeto

Nu slaat hij wel natuurlijk direct naar nagra logies

Maar het nadeel hiervan is dat soms wel eens nagra kanalen niet of moeilijk worden op gepakt vandaar dat die van die 10x schakelen meestal eerder de irdeto kaart op pakt dan nagra.

Nu zul je zeggen nou en dat doet cccam toch goed snelste eerst ja dat klopt zou het niet zo wezen dat op nagra andere pakketten zitten als op irdeto.

Wat er nu dus gebeurt is omdat irdeto sneller reageert hij dus ook op kanalen waar irdeto geen pakket heeft hij toch eerst irdeto gaat staan aan te spreken

met gevolg dat het soms een minuut duurt tot die denk o ja ik ga nagra maar eens aan spreken en dan heb ik weer beeld.

Is er een andere mogelijkheid dan { 0604:000000:0, 0:0:3 }

dus dat die eerst nagra probeert en dan pas irdeto in plaats eerst irdeto aanspreken omdat die kaart schijnbaar sneller reageert.

Als nood heb ik al tijden het dus zo  c:192.x.x.x { 0604:000000:0, 0:0:3 }

nadeel is nu dat heel me irdeto kaart plat leg

 

Hoop dat je me verhaal fat 

 

 

 

aangepast door san

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben wel ongelofelijk nieuwsgierig hoe je een Nagra kaart van Ziggo überhaupt gelezen krijgt in cccam (of welke softcam dan ook).

 

Overigens, wat jij wilt zou in OScam makkelijk kunnen.

 

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 CCcam kijkt helemaal niet naar de snelste kaart, hij pakt gewoon de lijn die boven aan staat. C lijnen boven N lijnen als de hop gelijk is.  En komt er een timeout dan kan het zijn dat die alles van de 2e lijn pakt en daarop blijft hangen. Kortom er wordt niet gekeken naar snelste, want dan zou die meerdere lijnen of kaarten moeten proberen. gbox doet dat wel.  Oscam kan dat maar dan moet je loadbalancing gebruiken.

 

Voor jou lijkt me de oplossing een CCcam.prio er in zetten met P: 1801:007911, dan probeert die eerst deze caid/ident aan te spreken, als dat niet lukt dan gaat die naar irdeto.  Wel CCcam herstarten na het plaatsen.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rijst de vraag waar die nagra vandaan komt? Eigen kaart is naar zeggen een betaalde! Irdeto kaart en de nagra een betaalde WAN ;)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
19 uur geleden zei Pass3c:

@Alex1970 en @Mimisiku

Om een Nagra kaart ( fUPC ) te kunnen gebruiken heb je een boxkey nodig. Er is een tijd geweest dat je deze uit een ontvanger kon trekken, later is dat veel lastiger geworden.

 

 

In welke opzicht is dat lastiger geworden dan want het kan namelijk nog steeds hoor. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-3-2018 om 20:16 zei Codx:

 

In welke opzicht is dat lastiger geworden dan want het kan namelijk nog steeds hoor. 

 

In het (prille) begin kon je nog relatief makkelijk de key uit je ontvanger halen met een zelf gemaakt JTAG kabeltje of een andere lokale connectie (meen dat bepaalde boxen zelfs nog op RS232 konden babbelen).

Later is dat volledig op slot gegaan, en kon je de key alleen nog maar uitlezen worden als je de eprom/flash uit de box soldeerde en hem vervolgens met apparatuur een dump maakt van de inhoud. Omdat het wel wat delicaat werk is, moest men de ontvanger vaak opsturen naar iemand die hier de juiste middelen voor in huis had.

Vandaar, lastiger.

 

Tenzij dit intussen weer achterhaald is, en men weer lokaal toegang heeft kunnen verkrijgen, heb me de laatste jaren niet meer met deze materie beziggehouden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij praat je over een periode van 10+ jaar geleden en boxen die inmiddels niet meer in omloop zijn.  Alle mogelijke poorten zitten dicht.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...